شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
تیتر20 بررسی می کند؛
کرمان موتور که برند جدید کی‌ام‌سی را برای مونتاژ محصولات جک، راه‌اندازی کرده است، بعد از معرفی پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و همچنین کراس‌اور کی‌ام‌سی K7 حالا به سراغ پرچمدار سدان‌های جک رفته است.
کد خبر: ۴۹۷۵۷
جک J7 ؛ سورپرایز جدید کرمان موتور برای دوستداران خودرو سدان
تیتر20 - کرمان موتور باز هم یک سورپرایز جدید ، آن هم در شرایط تحریمی دارد .خودروسازی جک درحال آماده‌شدن برای حضوری پررنگ‌تر در به بازار ایران است. 

کرمان موتور که برند جدید کی‌ام‌سی را برای مونتاژ محصولات جک، راه‌اندازی کرده است، بعد از معرفی پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و همچنین کراس‌اور کی‌ام‌سی K7 حالا به سراغ پرچمدار سدان‌های جک رفته است. خودرویی که در بازار چین بنام جک A5 شناخته می‌شود، ولی در برخی بازارهای صادراتی، ازجمله روسیه و آمریکای جنوبی، با نام جک J7 بدست مشتریانش می‌رسد.

هنوز استراتژی جک برای نامگذاری این محصول جدید در بازار ایران، مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که چینی‌ها بخواهند با نام J7 آن را در ایران عرضه کنند چراکه مشتریان ایرانی، نام جک J5 را هنوز هم به یاد دارند.

مشخصات فنی جک A5 یا همان J7
جک A5 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و حداکثر گشتاور را در بازه ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می دهد. بدیهی است که کرمان موتور نسخه اتوماتیک A5 را به بازار ایران می آورد و خبری از این سدان جک با جعبه دنده ۶ سرعته دستی نخواهد بود. جک A5 در نسخه اتوماتیک به جعبه دنده CVT مجهز است که توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.

 کمپانی سازنده این خودرو می گوید که جعبه دنده پیوسته A5 نسل سوم CVTها به حساب می آید و حساسیت و سرعت عمل بیشتری نسبت به جعبه دنده های CVT نسل دوم دارد. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی را به راننده می دهد و همچنین حالت اسپرت سیستم انتقال قدرت هم برای جک A5 یا جک J7 تعبیه شده است.

طراحی مجذوب‌کننده بدنه جک J7
شاخص‌ترین عنصر طراحی بدنه جک A5 به جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی عمودی بازمی‌گردد که در کنار طرح خشن و جذاب چراغ‌های کشیده جلو، چهره‌ای کاملا ستیزه‌جویانه و اسپرت را به نمایش گذاشته است. شکل قاب‌های مه شکن در دو طرف سپر به علاوه دریچه هواکش مرکزی نیز به مهیج‌تر جلوه کردن چهره این خودرو کمک شایانی نموده است. البته شباهت جلوپنجره جک J7 با برخی انواع مازراتی، ولوو و کیا کادنزا جدید غیرقابل انکار به نظر می‌رسد، اما به هر حال وجهه‌ای کاملا جذاب برای چهره این خودرو پدید آورده است.

حالت کشیده درپوش موتور نسبت به طول درب صندوق عقب در نمای بغل کاملا مشخص است و شیب ملایم سقف در قسمت پشت که به انتهای صندوق منتهی می‌شود، نشان از لیفت‌بک بودن این خودرو دارد. یک خط شانه از انتهای چراغ عقب تا حوالی گلگیر جلو امتداد یافته و ظاهر این سدان لیفت‌بک را ورزیده‌تر نشان می‌دهد. وجود لچکی کوچک در انتهای فریم پنجره‌ها که با نوار کرومی رنگ به شیشه پشت پیوند خورده از دیگر ویژگی‌های بارز طراحی نمای جانبی جک J7جدید به شمار می‌روند. وجود این لچکی به ارتقای میزان نور کابین کمک خواهد کرد.

طرح نمای عقب نیز به تبعیت از بسیاری خودروهای مدرن امروزی از چراغ‌های به هم پیوسته سود می‌برد که سراسر عرض فوقانی درب صندوق را تسخیر کرده‌اند. تنها بخش نسبتا ناهماهنگ نمای پشت این خودرو به چراغ‌های مه شکن بزرگ برگی شکل در جوانب سپر عقب بازمی‌گردد که در صورت تغییر شکل و ابعاد، وجهه بهتری پیدا خواهد کرد. درمجموع باید گفت که ظاهر جک J7 گر چه شباهت‌های بسیاری به کیا کادنزا ۲۰۲۰ دارد اما وجهه‌ای بسیار خوشایند، مدرن و جذاب را در معرض دید قرار داده و با حضور در بازار ایران می‌تواند بسیار مورد توجه واقع شود. 

امکانات و آپشن‌های جک J7
این خودرو در 10 نسخه‌ مختلف در بازارهای بین‌المللی حضور دارد که از جمله مهم‌ترین امکانات آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۱۰.۴ اینچی عمودی در میانه داشبورد، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان،  ۶ عدد کیسه هوا، تنظیمات صندلی‌های جلو به صورت برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف شیشه‌ای پانورامیک با سانروف، تهویه مطبوع دوگانه، سیستم نورپردازی داخلی، روکش صندلی چرمی، سنسور فشار باد تایر، دوربین دید عقب و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

طراحی ایتالیایی جک J7
طراحی جک J7 در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین در ایتالیا و زیرنظر مدیر اجرایی این مرکز، یعنی دنیل گاگلیونه انجام شده است. گاگلیونه که سرپرست گروه طراحی بیرونی محصولات جک و همچنین طراح ارشد این شرکت است، همان طراح سابق آلفارومئوست که با خلق آلفارومئو 8C، شهرت جهانی پیدا کرد و سپس بعنوان مدیر طراحی، به مازراتی و کرایسلر رفت اما نهایتا در سال 2010 به جک پیوست.

سرپرست طراحی داخلی جک نیز جیان کارلو کانسیلیو است که قبلا با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی کار می‌کرد.مهندس ارشد تیم فنی جک نیز ماریزیو پلی ست که قبلا بعنوان مدیر ارشد در استودیوی قدیمی و مشهور کار می‌کرد.

رقبای جک J7 در چین
فروش جک J7  مدل 2020 از اواخر بهار 99 در بازار چین آغاز شده؛ قیمت مدل دنده‌ای آن 85 تا 100 هزار یوآن (12 تا 14 هزار) و قیمت مدل اتوماتش نیز حدود 100 تا 115 هزار یوآن (معادل تقریبی 14 تا 16 هزار دلار) است.بستیون B70، جیلی امگرند GL، سایک رووی i5 که با نام ام‌جی 5 نیز شناخته می‌شود) چانگان ایدو پلاس و نهایتا چری آریزو6 یا همان آریزو GX، از مهم‌ترین رقبای مستقیم جک J7 در بازار چین هستند.
ارسال نظرات
موضوعات روز