جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
وزیر کشاورزی عراق:ما به عنوان وزارت خانه می‌توانیم 23 هزار هکتار زمین را به صورت رایگان در اختیار شرکت میهن قرار دهیم و صندوق حمایتی داریم که 40 درصد از سرمایه اولیه مورد نیاز را به صورت وام به شما اعطا خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۱۲۲
شهر لبنیات "میهن" چشم عراقی ها را گرفت/ آیا آفرها "میهن" را به سرمایه گذاری در عراق ترغیب می کند؟
تیتر20 - محمدکریم الخفاجی وزیر کشاورزی جمهوری عراق در بازدید از شهر لبنیات میهن و کارخانه تولید بستنی میهن در پاسخ به سوال مدیرعامل این شرکت مبنی بر این که دولت عراق برای سرمایه گذاری در یک مجتمع سرمایه گذاری بزرگ لبنیات، بستنی، روغن، تن ماهی و ... چه امکاناتی در اختیار سرمایه گذار ایرانی می‌گذارد؟ اظهار کرد: طبق قانون شماره 13 سال 2006 سرمایه گذاری خارجی در عراق که بهترین قانون در خاورمیانه است، برای سرمایه گذار عرب و غیر عرب قوانین یکسانی وضع شده است.

وی افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی عراق در حال پیشرفت است و در 4 سال اخیر توسعه چشمگیری داشته است.

الخفاجی با بیان این که صنایع تبدیلی ما از نظر کمی و کیفی بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مواد غذایی مانند رب گوجه فرنگی، انواع شکلات و لبنیات از طریق واردات تامین می شود و ملت عراق عمدتا مصرف کننده هستند و سرمایه گذاری در این زمینه بسیار موفق خواهد بود.

وی افزود: کارخانه ای به بزرگی کارخانه میهن می‌تواند کل نیاز عراق را تامین کند.

وزیر کشاورزی عراق با اشاره به این که کشور عراق 60 میلیارد دلار مواد غذایی مصرف می‌کند، گفت: علاوه بر این محصولات، عراق از کشورهایی مانند اردن، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی واردات دارد و این 60 میلیارد دلار را دولت عراق پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: عراق باغات بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد که می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز کارخانه میهن را تامین کند.

الخفاجی تاکید کرد: ما به عنوان وزارت خانه می‌توانیم 23 هزار هکتار زمین را به صورت رایگان در اختیار شرکت میهن قرار دهیم و صندوق حمایتی داریم که 40 درصد از سرمایه اولیه مورد نیاز را به صورت وام به شما اعطا خواهد کرد.

وی افزود: مدت قراردادهای صندوق حمایتی 50 ساله با قابلیت تمدید خودکار است.

وزیر کشاورزی عراق عنوان کرد: عراق پیشرفت خوبی در سرمایه گذاری خارجی در زمینه‌های سیمان، مسکن و صنایع غذایی داشته است و بخش خصوصی نقش اصلی را در چرخه اقتصاد دارد.

وی در پاسخ به سوال مدیرعامل شرکت میهن در رابطه با تامین آب مورد نیاز برای ایجاد صنایع میهن در عراق گفت: ما دو نوع آبیاری داریم که حفر چاه عمیق و استفاده از رودخانه‌های عراق است و من به عنوان وزیر کشاورزی می‌توانم زمین‌های مورد نیازتان را با آب فراوان، امکان پرورش ماهی و زمین‌های زهکشی شده در استان واسط در اختیارتان قرار دهم./ایانا
ارسال نظرات
موضوعات روز