پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
تیتر20 بررسی کرد؛
عبدالمجید پورسعید، مدیر عامل بانک ایران زمین در اولین سخنانش به مناسبت آغاز سال 1400 از سال جدید به عنوان سال کلید خوردن تحول و جهش در این بانک یاد کرده بود؛ تحول و جهشی که اکنون شواهد و نشانه‌های روشنی از تحقق آن آشکار شده است.
کد خبر: ۵۰۶۳۷
بانک ایران زمین در مسیر تحول بزرگ
تیتر20 - آنگونه که از سخنان مدیران بانک ایران زمین برمی‌آید، این بانک تمرکز خود را برای تحول آفرینی بر تقویت و گسترش بانکداری دیجیتالی متمرکز کرده است؛ بانک ایران زمین در همین راستا طی چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد یک ساختار منسجم و پیاده سازی بانکداری دیجیتالی انجام داده تا با ارائه سرویسهای جدید، تحولی قابل اعتنا در صنعت بانکداری ایجاد کند.

بر اساس همین هدف‌گذاری نیز زیرساختهای زیادی در بانک ایران زمین ایجاد شده تا تغییراتی اساسی در شیوه ارائه خدمات به مشتریان به خصوص استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین ایجاد کند؛ مدیران بانک ایران زمین باور دارند مشارکت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فین‌تکی تعاملی برد- برد است و این شرکت‌ها می‌توانند با چالاکی و مهارت در شناسایی نیاز مردم، این بانک را در طراحی و ارائه خدمات با ارزش‌افزوده بالا کمک کنند. از آنجایی که بانکداری دیجیتال مستلزم تحول، فرهنگ‌سازی و مدرن‌سازی در تمام لایه‌های مدیریتی، فرآیندی، عملیاتی و فناوری است، بانک ایران زمین تمرکز خود را بر گذار از دیدگاه‌های محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت محور  معطوف کرده است. بر همین اساس ارائه خدمات در بستر بانکداری باز، یکی از مهمترین راهبردهایی است که این بانک در مسیر تحول در پیش گرفته و دستاوردها و خدمات چشمگیری در این بخش به نهادهای نوآور و مشتریان خود ارائه داده است.

پلت‌فرم بانکداری دیجیتال ایران‌زمین با نام «فراز» از جمله محصولاتی است که بانک ایران زمین تلاش کرده با بهره‌گیری فناوری روز بومی آن را ایجاد کند تا با پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال ضمن کمک به رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشوری پنجره‌ای جدید از خدمات بانکی را همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا به مردم کشورمان ارائه کند.

اقدامات بانک ایران زمین در راستای تحقق شعار تحول و جهش اما محدود به برنامه‌های سال 1400 نیست؛ این بانک از حدود 5 سال قبل برنامه‌های متنوعی را کلید زده که سال 1400 در واقع سال به نتیجه رسیدن بسیاری از این برنامه‌ها است.

 بنابر نقشه راه تدوین شده در بانک ایران زمین، تبدیل شدن به بانک دیجیتالی مستلزم  اجرای ۷۱۵ پروژه در این بانک است که مجموعه آنها جهت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال آغاز شده‌اند. نتیجه اجرای این زیرپروژه‌ها، فراهم آمدن کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی است که از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت در اختیار مشتریان بانک ایران زمین قرار گرفته است. 

 از دیگر این برنامه‌ها، راه اندازی «بلیت امنیتی»در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایران زمین است. این نوآوری شاخص با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانه های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از سپرده های مشتریان راه اندازی شده است؛ به این ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبت شده مشتریان در بانک ارسال می شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می شود.

یکی دیگر از راهبردهای قابل تأمل بانک ایران زمین حمایت از کسب و کارهای نوآورانه است و در همین راستا مرکز نوآوری ایران زمین همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارهای نوآور تثبیت کند. ارتباط با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این حوزه جایگاه ویژه‌ای نزد بانک ایران زمین دارد. به همین منظور مرکز نوآوری ایران زمین در نیمه دوم فصل زمستان 1399، سومین فراخوان جذب طرح کسب و کار و محصولات نوآورانه را برای دوره های پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری در زمینه های "فین تک (فناوری مالی)، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند" آغاز کرده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز