پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
گستردگی زمینه های وظایف اجتماعی از حفظ محیط زیست تا حمایت از واکسن ایرانی برکت؛
مسئولیت های اجتماعی فرصت ها و محدوده های اخلاقی رفتاری در محیط اجتماعی است که در آن مسئولیت های مختلفی که تمامی آن ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می شود.
کد خبر: ۵۰۹۴۱
تیتر20 - به عبارت دقیق تر این مسئولیت ها به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می شود تا تعادل مناسبی بین اکوسیستم اجتماعی و فردی با اقتصاد جامعه برقرار شود.

از این رو استفاده از لفظ وظیفه نشان می دهد که هر فرد یا سازمان در درون نهاد اجتماع، در حالت عادی باید به این وظایف واقف بوده و نقش خود را در حفظ این تعادل به صورت مشخص پذیرفته و ایفا کند.

به عبارت دیگر مسئولیت های اجتماعی از جمله وظایفی است که باید سازمان ها و نهاد های مختلف اقتصادی و حتی سیاسی بدون تمایزات مرسوم نسبت به آن اهتمام نشان داده و با برخورداری از حس وظیفه شناسی، در اجرای آن تلاش نمایند.

موسسات مالی و اعتباری و نهاد های اقتصادی از جمله مراکزی اند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ آنان به بدنه اجتماعی از یکسو و برخی برخورداری ها از حیث مالی و منابع، از سوی دیگر، محملی مناسب برای ایفاگری این نقش در این راستا به شمار می روند.

بانک ایران زمین از گذشته درصدد بوده تا علاوه بر اقدامات مختلف اقتصادی، وظیفه شناسی خود را در جهت مسایل اجتماعی نیز به انجام رساند. چنانچه راه اندازی یا حضور این بانک در پویش های مختلف اجتماعی من جمله پویش های زیست محیطی، حفظ منابع آبی کشور ، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و البته کمک به دانش آموزان کمتر برخوردار در جامعه ، سهمی در تعادل بخشی به اکوسیستم نه چندان مطلوب فعلی در زمینه های مختلف ایفا نماید.

از جمله اقدامات بانک ایران زمین در حیطه مسئولیت های اجتماعی ، می توان به حضور این بانک در پویش ایران مهربان و سرپرستی 2000 کودک تحت پوشش کمیته امداد امام راحل (ره) اشاره نمود.

این حضور و مسئولیت شناسی در حیطه وظایف اجتماعی در فضاهای دیگر اجتماعی نیز از سوی بانک ایران زمین دنبال شده است.

چنانچه راه اندازی کمپین "پیک زمین" در حوزه محیط زیست اقدامی دیگر در این راستا است که البته مورد تائید و تاکید دوست داران محیط زیست در کشور نیز قرار گرفته است.

بانک ایران زمین با شعار همین یک زمین را داریم در این پویش تلاش نمود تا مشکلات مختلف زیست محیطی که امروز بیش از قبل با آن ها درگیر بوده ایم را شناسایی و نگاه های افکار عمومی و نخبگان را به سمت آن جلب نموده و از این طریق، راه زندگی مطلوب بر روی زیستگاه اولی و آخری بشر را هموار تر سازد.

با هجوم نابهنگام و تهدید آفرین ویروس کرونا، سویه گیری مسئولیت شناسی بانک ایران زمین نیز به سمت راهکار یابی برای مقابله با این ویروس همه گیر هدایت شد. به گونه ای که منابع روشن و معینی از بانک ایران زمین برای کمک به سیستم راه اندازی خط تولید واکسن ساخت داخل کوو ایران برکت اختصاص یافت. چنانکه این وظیفه شناسی مورد تمجید از سوی مسئولین مروبوطه نیز واقع شد.

در همین راستا اقدامات مختلف دیگری از جمله راه اندازی و حمایت از پویش های مختلف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه ویروس کرونا از سوی بانک ایران زمین انجام گرفته است.

گفتنی است بانک ایران‌زمین به‌عنوان یکی از بانک‌های بزرگ خصوصی و یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های فعال کشور همواره در جهت خدمت رسانی با روش های نو و فناورانه اقدام نموده است.
ارسال نظرات
موضوعات روز