سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
صرافی بایننس از عکس «مهدی طارمی»، بازیکن فوتبال ایرانی برای تبلیغ استفاده کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۲۹
تیتر 20 - چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و این صرافی در ایمیلی به کاربران ایرانی گفته بود که حتی اگر در ایران زندگی نمی‌کنند، بخاطر اینکه ایرانی هستند نمی‌توانند از سرویس بایننس استفاده کنند. اما حالا مدیرعامل این صرافی، از عکس «مهدی طارمی»، بازیکن فوتبال ایرانی برای تبلیغ بایننس استفاده کرده است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که بایننس تصمیم گرفت برای جلوگیری از پولشویی و در پی فشارهای نهادهای نظارتی کشورهای مختلف، پیشینه کاربرانش را با سختگیری بیشتری بررسی و احراز هویت را اجباری کند. این رویکرد موجب عدم دسترسی کاربران برخی کشورها از جمله ایران به سرویس‌ها شد، البته پس از مدتی مشخص شد که مشکل با کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند نیست و حتی اگر شخص ایرانی مهاجرت کرده باشد و شهروند قانونی کشور دیگری باشد هم نمی‌تواند از سرویس‌های بایننس استفاده کند؛ موضوعی که به تعبیر افکار عمومی، چیزی نبود جز نژاد پرستی.

در ایمیل بایننس به کاربران ایرانی نوشته شده بود که چون ذاتا (By Blood) ایرانی هستند، این صرافی نمی‌تواند به آن‌ها سرویس دهد؛ حتی اگر شهروند کشور دیگری هستند.

اما حالا مدیرعامل این صرافی در توییتی، تصویری از تیم «پورتو» پرتغال را به اشتراک گذاشته که بایننس اسپانسر آن است، اما در این عکس یک بازیکن ایرانی حضور دارد.

مهدی طارمی، بازیکن سابق پرسپولیس و کنونی پورتو، در این تصویر حضور دارد که ذاتا ایرانی است. بنابراین با توجه به ایمیل بایننس، نمی‌تواند از خدمات این صرافی استفاده کند اما مشکلی از نظر تبلیغ کردن آن ندارد. همین موضوع واکنش کاربران ایرانی را در توییتر در پی داشته است.

کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که چون طارمی ذاتا ایرانی است، نمی‌تواند خودش از سرویس‌های بایننس استفاده کند با این حال بایننس از نمایش تبلیغ روی پیراهن این بازیکن استفاده می‌کند.

کاربر دیگری نوشته مهدی که در این تصویر حضور دارد، ایرانی است و خودش مانند سایر ایرانی‌ها نمی‌تواند از بایننس استفاده کند. بنابراین استفاده از تصویر یک ایرانی برای تبلیغ سرویسی که خودش نمی‌تواند استفاده کند، عجیب است.

کاربر دیگری نوشته از تصویر بازیکن ایرانی برای تبلیغ صرافی استفاده شده که خودش نمی‌تواند بنابر «قوانین احمقانه بایننس» از آن استفاده کند، حتی اگر پاسپورت کشور دیگری را داشته باشد.

کاربر دیگری نوشته اگر ذاتا ایرانی باشید، نمی‌توانید از سرویس‌های بایننس استفاده کنید اما امکان پرینت نام بایننس روی لباس ایرانی‌ها وجود دارد./ خبر ورزشی/ دیجیاتو
ارسال نظرات
موضوعات روز