سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
هرچند مسئولان در دوره اختلال سامانه سوخت اصرار داشتند که تغییری در سهمیه‌های سوخت نخواهیم داشت اما روز گذشته یک مقام صنفی تایید کرد که از سهمیه سوخت وانت‌بارها ۱۰ لیتر کاسته شده است.
کد خبر: ۵۱۷۷۳
تیتر 20 - اتفاق جدیدی در حوزه سوخت رخ داده است.

هرچند مسئولان در دوره اختلال سامانه سوخت اصرار داشتند که تغییری در سهمیه‌های سوخت نخواهیم داشت اما روز گذشته یک مقام صنفی تایید کرد که از سهمیه سوخت وانت‌بارها ۱۰ لیتر کاسته شده است.

رسول فرشباف، رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت‌بار با تایید کاهش سهمیه وانت‌بارهابه تجارت‌نیوز گفته است: سهمیه بنزین رانندگان وانت ۱۰ لیتر کم شده اما به به آن‌ها یارانه جداگانه سوخت می‌دهیم. رانندگانی که کارت هوشمند ثبت‌شده دارند، یارانه سوخت دریافت می‌کنند. این مدل یارانه اضافه بر سازمان و کارت اعتباری این رانندگان است. فرآورده‌های نفتی دیگر هم اتحادیه در اختیار این رانندگان می‌گذارد و ما یک سالی است که روغن و دیگر فرآورده‌های نفتی رانندگان را هم تامین می‌کنیم.

آخرین بار، سهمیه بنزین وانت‌بارهای تک سوز کم‌مصرف به ۱۲۰ لیتر و وانت‌بارهای پرمصرف به ۲۰۰ لیتر کاهش یافته بود.
پیش از این، دومین روز اسفند ماه سال ۹۹ هم برخی از رانندگان وانت‌بار گفته‌‌ بودند که سهمیه بنزین‌شان کم شده است و چند روز بعد، شرکت پالایش و پخش فرورده‌های نفتی، خبر کاهش سهمیه وانت‌بارها را رسما ابلاغ کرد.

اما به جز رانندگان وانت بار، سهمیه بنزین چه کسانی ممکن است کم شود؟ رانندگان تاکسی‌های آنلاین هم بارها به این رسانه گفته‌اند که سهمیه سخت‌شان با تاخیر زیاد پرداخت شده و برخی دیگر گزارش داده‌اند اصلا تا به حال سهمیه بنزین دریافت نکرده‌اند. با این روند بعید نیست این گروه هم در روند اختصاص سهمیه سوخت شاهد تغییراتی باشند که البته تاکنون در این مورد خبر جدیدی منتشر نشده است.

با این روند به نظر می‌رسد هرچند برنامه مشخص و رسمی از سوی دولت برای کاهش سهمیه سوخت اعلام نشده اما شکل حمایت از بخش‌های مختلف در حال تغییر است و حمایت به روش دیگر در ازای کاهش سهمیه سوخت احتمالا در برنامه‌های دولت رئیسی قرار گرفته باشد. آیا ممکن است در روزهای آینده خبر جدیدی در این مورد منتشر شود؟/ تجارت نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز