چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در یک نشست خبری عنوان کرد:
اگر گفته می‌شود که چرا ال جی و سامسونگ از ایران رفتند و دوو نرفت، دلیل این است که دوو بومی‌سازی شده بود و نمی‌توانست برود. ما برند دوو را اجاره کرده‌ایم اما مواردی مانند ال جی و سامسونگ در ایران تنها نمایندگی فروش داشتند.
کد خبر: ۵۱۹۹۱
تیتر20 - محمد حسین فهیمی ، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در یک نشست خبری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برند دوو یک برند خارجی است که در داخل کشور تولید می‌شود، اینطور نیست که تنها نمایندگی فروش داشته باشیم.

او افزود: برند دوو 100 درصد کره‌ای است که از 54 سال پیش وجود دارد ولی با مشکلات مالی مواجه شده است. با این حال هنوز این برند در نقاطی مانند آمریکای جنوبی فعال است.

فهیمی ادامه داد: قرارداد بلندمدتی با این شرکت داریم تا از برند آنها استفاده کنیم. ما نمایندگی توزیع محصولات دوو را از سال 87 گرفتیم. سال 89 گروه انتخاب در مزایده خرید دوو شرکت کرده و توانست آن را خریداری کند ولی با وضع تحریم‌ها دولت کره به صورت یک طرفه قرارداد را لغو کرد. ما در یک دادگاه بین‌المللی شکایت کردیم و دولت کره جنوبی محکوم شد.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بیان کرد: ما توانستیم عمق ساخت داخل را از طریق انتقال تکنولوژی به 75 درصد برسانیم. اگر گفته می‌شود که چرا ال جی و سامسونگ از ایران رفتند و دوو نرفت، دلیل این است که دوو بومی‌سازی شده بود و نمی‌توانست برود. ما برند دوو را اجاره کرده‌ایم اما مواردی مانند ال جی و سامسونگ در ایران تنها نمایندگی فروش داشتند.

او همچنین خاطرنشان کرد:  ما دو دسته واردات داریم که عمده‌ترین آنها مواد اولیه‌ای است که تولید آن را در کشور نداریم، ورق فولادی نیز به صورت محدود داده می‌شود، ما حتی مذاکراتی انجام دادیم که در تولید ورق فولادی وارد شویم. پلن فروش ما برای امسال حدود 20 هزار میلیارد بوده است، 5 هزار میلیارد برای واردات مواد اولیه رقم متناسبی است.

فهیمی در مورد علت جمع آوری بنرهای تبلیغی دوو از سطح شهر تصریح کرد: اینجا یک هم زمانی رخ داده است، بنرهای تبلیغاتی ما هر سه ماه یک بار برای جایگزینی جمع‌آوری می‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب پیرامون رفتار دوگانه در مورد برندهای خارجی و تقیبح برخی برندها و تبلیغ استفاده از برند داخلی و در مقابل استفاده از برندهای دیگر خارجی برای فروش گفت: ال جی و سامسونگ از بازار ایران حذف نشدند بلکه ایران را ترک کردند، نامه رهبری هم نامه انحصار نبود فقط در مقابل زمزمه‌هایی که در مورد واردات لوازم خانگی کره‌ای در مقابل پول‌های بلوکه شده بود مطرح شد. ما تعارضی با حضور کشورهای خارجی نداریم و مشکل ما نوع حضور آنها است. برای مثال می‌توانند به جای کالای کامل در کشور ما کمپرسور تولید کنند.

فهیمی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا ۸۰ درصد بازار خود را دست دو برند خارجی نمی‌دهد، اما این اتفاق در ایران افتاد، تصریح کرد: بر اساس آمارها در سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار واردات لوازم خانگی به کشور انجام شد که این رقم در سال 1399 به سه میلیون دلار رسید.

ارسال نظرات
موضوعات روز