پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از رونمایی سامانه پل با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل و انتقال وجوه در آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۳۶
تیتر 20 - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از رونمایی سامانه پل با هدف سهولت در استفاده از خدمات نقل و انتقال وجوه در آذرماه سال جاری خبر داد.

مهران محرمیان اظهار کرد: بانک مرکزی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا در صنعت بانکداری و با تحلیل نیازمندی‌های حوزه بانکی از مدت‌ها قبل و تقریباً همگام با دنیا، سامانه پرداخت لحظه‌ای را در دستور کار قرارداده است. این سامانه اکنون، پس از طی مراحل آزمون‌های نهایی به مرحله بهره‌برداری در شبکه بانکی رسیده‌است.


طبق اعلام بانک مرکزی، معاون فناوری‌های نوین این بانک ادامه داد: جایگزینی روش کارت به کارت با سامانه دیگری که امکان هدایت و نظارت دقیق تر بر شبکه بانکی و همچنین مدیریت ریسک را فراهم آورد، اقدام لازمی بود که خوشبختانه سامانه پل با توسعه فرآیندهای حساب به حساب، این ضرورت را پاسخ می‌دهد. 

وی تاکید کرد: از سال گذشته برای عملیاتی‌سازی این سرویس با بانک‌ها هماهنگی‌های وسیعی آغاز شده است و در حال حاضر بانک‌های ملی، ملت، آینده، صادرات، کشاورزی، پارسیان، سامان، دی، توسعه تعاون، پاسارگاد و خاورمیانه از مرحله آزمون‌های نهایی عبور کرده‌اند و بنابر پیش‌بینی مدیران این پروژه، شاهد عملیاتی شدن سامانه پل در ماه آتی خواهیم بود.

گفتنی است سامانه پل (سامانه پرداخت لحظه‌ای)، سرویسی بین بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت‌های لحظه‌ای با حجم انبوه و مبالغ خُرد را در هر ساعتی از شبانه‌روز فراهم می‌کند و انتقال وجه در آن به صورت آنی و بر اساس شماره حساب انجام می‌شود. 

سامانه پل بر اساس نیازهای بازار و انتظارات مشتریان، ابزار انتقال اعتبار الکترونیکی داخلی جدیدی را معرفی می‌کند که در آن هر تراکنش ظرف چند ثانیه پردازش و تعیین وضعیت می‎ شود. هم چنین از مزایای این سامانه می‌توان به کارمزد پایین‌تر نسبت به سرویس کارت به کارت، سهولت انتقال حساب و کارکرد ۷ در ۲۴ و بدون وقفه در تمام ایام سال اشاره کرد./ ایران جیب

ارسال نظرات
موضوعات روز