شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
تیتر20 بررسی می کند؛
وقتی ناوگان امدادی ایران خودرو در زمان وقوع بلایای طبیعی با حداکثر ظرفیت در منطقه حاضر می شود و خدمات شبانه روزی به آسیب دیدگان ارائه می دهند، این احساس ایجاد می شود که خودروسازان هم با همه توان در کنار مردم قرار گرفته اند تا در حوزه کاری خود به آنان کمک کنند.
کد خبر: ۵۲۰۸۵
وقتی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو کنار مردم قرار می گیرد
تیتر 20 - اوایل هفته گدشته دو زلزله قوی هرمزگان و برخی استان های همجوار را لرزاند و اگرچه تلفات جانی و مالی آن در مقایسه با حوادث مشابه بسیار کمتر بود، اما این موضوع باعث نشد برخی شرکت های بزرگ داخلی مسوولیت اجتماعی خود را فراموش کنند. 

در این بین، شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز آمادگی خود را برای ارائه خدمات شبانه روزی به مردم در مناطق زلزله زده اعلام کرد. 

خدمات پس از فروش ایران خودرو اعلام کرد که امداد خودرو ایران در شرایط ویژه کنونی (وقوع زلزله) با افزایش ناوگان امدادی و تجهیز اکیپ‌های خودروبر و جرثقیل در هرمزگان و برخی استان‌های همجوار، در حالت آماده‌باش ویژه بحران قرار گرفته است. 

طبق اعلام امدادخودرو، این آماده باش به این دلیل در نظر گرفته شد که در صورت نیاز، خودروهای آسیب دیده، در محل تعمیر شده و یا در صورت نیاز به نمایندگی‌های منطقه حمل و خدمات لازم در این خصوص ارائه شود.

این اقدام امدادخودرو از دو جهت قابل بررسی است. نخست اینکه وقتی زلزله رخ می دهد، معمولا علاوه بر ساختمان ها، خودروها نیز در اثر ریزش آوار آسیب می بینند، بنابراین نیاز به تعمیر پیدا می کنند. در این شرایط، آماده باش شرکت های امدادی می تواند به شهروندان کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن خودروهای خود را تعمیر کنند.

 از همین رو اعلام آماده باش امدادخودرو نیز اقدامی در راستای تسریع در تعمیر خودروهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده محسوب می شود.

 در بین خدماتی که امدادخودرو در مناطق زلزله زده ارائه می کند، تعمیر در محل از اهمیت زیادی برخوردار است. بخشی از شهروندان مناطق زلزله زده می توانند با استفاده از این خدمت امدادخودرو، بی آنکه خودرو خود را به نمایندگی ها حمل کنند، شاهد تعمیر آن باشند. البته بدون شک هستند خودروهایی که به دلیل آسیب دیدگی زیاد، چاره ای جز حمل آنها به نمایندگی ها نیست. در این مورد نیز آماده باش امدادخودرو این امکان را فراهم می کند که روند حمل و تعمیر خودروها در مناطق زلزله زده، در شرایط بهتری قرار گیرد.

اما مسئله مهم بعدی در مورد آماده باش شرکت های امداد خودرویی، به مسئولیت های اجتماعی آنها مربوط می شود. در ایران شرکت های خودروساز معمولا با انتقادات بخشی از جامعه روبرو هستند. مسائلی مانند کیفیت، قیمت بالا و خدمات ، دیدگاهی منفی را درباره خودروسازان و شرکت های وابسته به آنها ایجاد کرده است.

 این در حالی است که اقدامات خودروسازان و شرکت های وابسته به خصوص در بخش خدمات پس از فروش و امدادرسانی، می تواند حتی به صورت مقطعی هم که شده نگاه شهروندان به آنها را تغییر دهد.

 به عنوان مثال، در همین ماجرای زلزله هرمزگان و استان های مجاور، شهروندان وقتی می بینند خودروسازان و شرکت های وابسته به آنها نیز وارد عمل شده و به اصطلاح گوشه ای از کار را گرفته اند، ممکن است نگاه شان به صنعت خودرو تا حدودی تغییر کند.

 به هر حال در بحران هایی مانند زلزله، مردم آسیب دیده نیاز به دلگرمی و امدادرسانی دارند و هر کس هر کاری که از دستش بربیاید باید انجام دهد تا از دردها و آلام آنها کاسته شود.

 بنابراین وقتی امدادخودرویی ها نیز وارد عرصه می شوند، این احساس ایجاد می شود که خودروسازان هم با وجود همه انتقادهایی که به آنها وارد است، در کنار مردم قرار گرفته اند تا در حوزه کاری خود به آسیب دیدگان کمک کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز