شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
تیتر20 بررسی می‌کند؛
تولید و اشتغال از ضرورت های اجتناب ناپذیر رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است و برای رونق و توسعه واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال با همکاری و حمایت های بانک ملی ایران در کشور می توان در جهت هم افزایی بیشتر در جهت رونق تولید و توسعه اشتغال قدم برداشت.
کد خبر: ۵۲۵۳۶
بانک ملی ایران برای حمایت از واحدهای تولیدی چه کرد؟
تیتر20 - بانک ملی ایران با درک نقش و جایگاهی که در اقتصاد کشور و تحقق اهداف تعیین شده دارد، توجه به حوزه‌های مختلف تولیدی را در گستره ملی برای گسترش چتر حمایتی خود از طیف متنوع تولیدکنندگان در دستور کار دارد.

رونق و جهش تولید به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های مهم پیشران حرکت کشور به سمت توسعه اقتصادی است؛ بخشی که سعی شده تا با برنامه ریزی و پشتیبانی و حمایت های همه‌جانبه و گسترده، تاثیرگذاری آن در روند حرکت توسعه اقتصادی کشور افزایش یابد. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت توان اقتصاد شرکت های دانش بنیان و تکیه بر تولید صنعتگران داخل همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.

به باور کارشناسان اقتصادی که درک درستی از مشکلات تولید در اقتصاد ایران دارند، بانک ملی ایران رکورددار پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی و تولیدی در شبکه بانکی جهت رونق تولید و اشتغالزایی در کشور است تا جایی که با حمایت بانک ملی ایران هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و زیر ساخت های اساسی در کشور نیست.

تولید و اشتغال از ضرورت های اجتناب ناپذیر رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است و برای رونق و توسعه واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال با همکاری و حمایت های بانک ملی ایران در کشور می توان در جهت هم افزایی بیشتر در جهت رونق تولید و توسعه اشتغال قدم برداشت.

بررسی گزارش عملکرد بانک ملی نیز درستی این تحلیلها را نشان میدهد؛ این بانک به منظور تحقق حداکثری «مانع زدایی از تولید»، تامین مالی واحدهای تولیدی را به طور جدی پیگیری می کند به طوری که تنها در دو ماه نخست امسال بیش از ۱۱ هزار فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت کرده به طوری که میزان این تسهیلات از ۷۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عبور کرده است.

شعار بانک ملی؛ ایران فقط تهران نیست
توجه به واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در اقصی نقاط ایران یکی از اولویت‌های بانک ملی در پرداخت تسهیلات و حمایت از واحدهای مولد بوده و هست. به عنوان نمونه بانک ملی ایران در سال 99 و سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 24 هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های تولیدی استان آذربایجان شرقی تخصیص داده است که از مهم ترین طرح های سرمایه گذاری این استان، مجتمع فولاد کانی حدید میانه با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم 500 نیروی انسانی است.

این مجتمع با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آهنی در سال، بخش مهمی از نیاز واحدهای فولادی کشور را تامین می کند.

بانک ملی ایران یک هزار و 283 میلیارد ریال منابع شامل 300 میلیارد ریال در بخش سرمایه گذاری ثابت از محل بند الف تبصره 18 قانون سنواتی کشور و 983 میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش از محل منابع داخلی بانک به این مجتمع اختصاص داده است.

بر همین اساس بانک ملی استان اردبیل پارسال در مجموع ۲۲ هزار و ۶۲۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های بازرگانی، خدمات، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ساخت مسکن پرداخت کرده است.

امسال نیز این بانک در مجموع چهار هزار و ۸۰۱ فقره تسهیلات به مبلغ پنج هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال در بخش های بازرگانی، خدمات، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ساخت مسکن پرداخت کرده که امیدواریم تسهیلات پرداختی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

حمایت بانک ملی از برندهای ملی
افزایش ظرفیت های تولید و تقویت توان بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی واقعی همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود. در این میان اما توجه به برندها و نام‌هایی که از دهه‌ها قبل با همت تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی ایجاد شده‌اند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بانک ملی ایران که خود از باسابقه‌ترین این برندها است با درک این اهمیت و تاثیری که ادامه فعالیت برندهای شناخته شده داخلی در ارتقای روحیه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور دارد، حمایت از این واحدهای تولیدی را مورد توجه خاص قرار می‌دهد.

مجتمع تولیدی چینی مقصود یکی از این برندها است که با مشارکت و سرمایه گذاری بانک ملی ایران با ظرفیت اسمی سالانه ۳۰۰۰ تن در اسفندماه ۱۳۷۳ افتتاح شد و در حال حاضر معتبرترین برند تولید چینی در کشور است و محصولات متنوع خود را با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند.

این مجتمع تولیدی در کنار مشکلات فراوان طی سال های اخیر با حمایت های بعمل آمده و با استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین تمرکز بر تولید با کیفیت و متنوع کالا توانسته است در طی یک دوره ۱۷ ماهه بر مدار رونق تولید برگردد.

مهدی ایمانی، مدیرعامل مجتمع تولیدی چینی مقصود با بیان این که کمک های همه جانبه بانک ملی ایران به این مجتمع زمینه توسعه و رونق تولید را مجدد فراهم کرده است، گفت: همزمان با جذب نیروهای متعهد و باتجربه و اجرای مدیریت هزینه ها، اصلاح تجهیزات تولیدی، تغییرات در ساختار بازرگانی و تغییر در نحوه برخورد با مشتری و کیفیت محصولات و بسته بندی و از همه مهمتر حمایت های بی دریغ و همه جانبه بانک ملی ایران موجب شد امروز محصولات تولیدی این مجتمع با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی صادر شود.

حمایت از صنایع سنتی و اقلیمی
همانگونه که گفته شد بانک ملی ایران با تأمین و تجهیز منابع لازم همواره در راستای ایجاد، تکمیل، توسعه و تأمین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی، حمایت از ساخت داخل تسهیلات و اعتبارات لازم را اختصاص داده است.

در این میان صنعت نساجی کشور  نیز طی سال های اخیر با حمایت ها و پشتیبانی بی دریغ این بانک و به دست توان صنعتگران داخلی به آنچه هدف گذاری کرده بود نظیر خودکفایی در تولید پارچه و پرده و بومی سازی این صنعت دست یافته است.

طی سال های گذشته یکی از کارخانجاتی که توانسته با بهره مندی از حمایت ها و پشتیبانی بانک ملی ایران با دریافت تسهیلات ریالی و ارزی و خدمات مالی نظیر ضمانت نامه های ارزی به منظور رفع مشکلات موجود صنایع نساجی و در جهت بازسازی و نوسازی صنایع یاد شده به رونق تولید برسد و تبدیل به صنعتی بومی و نیاز به واردات را کاهش دهد، شرکت جهان اروم اُیاز به عنوان قطب تولید پارچه های مبلی و پرده در استان تهران (قرچک) است.

با حمایت های صورت گرفته از ایده تا طراحی و تولید محصولات این واحد صنعتی بزرگ در داخل کشور با تکیه بر ۷۰۰ متخصص جوان کشور و براساس استانداردهای جهانی و با توجه به تامین ۱۰۰ درصد نیاز مصرف‌کنندگان داخلی با صادرات این کالا سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
با راه اندازی تولیدات جدید در این کارخانه، ضمن تکمیل زنجیره تولید و رفع کامل نیاز داخل صنعت نساجی، امکان صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه نیز میسر شده است.

صنایع غذایی
یکی دیگر از حوزه‌های تولیدی که بانک ملی ایران در راستای تحقق اهداف مهم دولت مبنی بر حمایت از تولید و راه اندازی بنگاه های اقتصادی راکد و شرکت های تولیدی غیرفعال به آن توجه ویژه‌ای دارد، حوزه صنایع غذایی است. 

از جمله تازه‌ترین نمونه اقدامات حمایتی بانک ملی از تولیدکنندگان مواد غذایی، تخصیص اعتبار به کارخانه فرآورده های لبنی رامک در استان فارس است. این واحد تولیدی با دریافت تسهیلات از بانک ملی ایران در قالب سرمایه در گردش به مبلغ 500 میلیارد ریال و با تکیه بر متخصصان داخلی توانسته با توسعه ظرفیت های موجود اکنون از تولید، بسته بندی تا فروش و توزیع خودکفا شود.

معاون اجرایی کارخانه فرآورده های لبنی رامک با بیان این که توانسته ایم با پشتیبانی های همه جانبه بانک ملی ایران سهم بسیار مهمی در تولید ناخالص استان داشته باشیم، گفت: تامین مالی و تخصیص اعتبار توسط بانک ملی ایران به این مجموعه از یکسو موجب رونق تولید و از سویی دیگر امکان افزایش سطح سرانه مصرف محصولات لبنی و ارتقای سبد غذایی هموطنان را میسر ساخته است. طی سال های اخیر با دریافت تسهیلات از بانک ملی ایران و افزودن خطوط تولید برای بیش از 2500 نیروی کارآمد فرصت اشتغالزایی فراهم شد و با تلاش و پشتکار همین نیروهای متخصص و کارآمد در هشت نوع گروه با 20 خط تولید حدود 100 نوع محصول متنوع را تولید و روانه بازار داخلی و همچنین به کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، خاورمیانه و غرب آسیا صادر کردیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز