چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تیتر20 گزارش می دهد:
افزایش تولید و کسب محبوبیت در بازار داخلی زمینه ای را برای ورود محصولات لوازم خانگی هلدینگ انتخاب در بازار کشورهای همسایه فراهم کرده، از این رو استراتژی های جدید برای نفوذ در این بازارها ترسیم شده است.
کد خبر: ۵۲۷۹۱
استراتژی اسنوا برای نفوذ در بازارهای خارجی
تیتر20 - در حال حاضر واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع است و این مساله با تکیه بر حضور شرکت های بزرگ و قوی داخلی لوازم خانگی ایران سیاست گذاری شده و صادرات برخی کالاهای لوازم خانگی ایران به کشورهای همسایه تاییدی بر توانمندی شرکت های داخلی است، به تازگی گروه انتخاب چشم انداز درآمدزایی 100 میلیون دلاری برای صادرات محصول و قطعات لوازم خانگی به کشورهای همسایه را برای سال 1401 تدوین کرده است و با توجه به اینکه برندهای زیر مجموعه این هلدینگ توانسته اند به نوعی رضایت و تایید مشتریان داخلی را کسب کنند به طور قطع در بخش صادرات هم به کشورهای همسایه هم می تواند توفیقات لازم را کسب کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تیتر 20 با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت لوازم خانگی در ایران به بالندگی رسیده و می تواند در بازارهای صادراتی حضور پیدا کند، گفت: به طور قطع رقابت موجود در بازار داخلی این برندها را برای حضور در بازارهای خارجی آماده کرده است، اما نباید فراموش کرد که موفقیت یک تولید کننده در بازار خارجی متکی به کیفیت و قیمت رقابتی است و برخی از برندهای ایران که در داخل هم تقاضای خوبی دارند توانسته اند به این مقوله دست پیدا کنند.

سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه توسعه صادرات لوازم خانگی مستلزم حمایت دولت است، افزود: به طور قطع فراهم بودن مواد اولیه کافی با قیمت مناسب یکی از مقدمات تولید رقابتی و صادراتی است که دولت باید در این زمینه با واحدهای تولیدی لوازم خانگی همکاری کند، همچنین مقدمه ورود برندهای ایرانی به بازار کشورهای همسایه را فراهم کند که نیازمند دیپلماسی قوی است.

با توجه به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بود مهمترین محک برای تولید رقابتی در بخش لوازم خانگی صادرات است و قرار است چند سال بعد رفته رفته محدودیت واردات برداشته شود صادرات می تواند کیفیت تولید را تضمین کند و گروه انتخاب  با برند اسنو در مسیر حضور و تثبیت در بازار کشورهای همسایه گام برداشته است، به عبارت دیگر وقتی این شرکت می تواند به صادرات قطعات لوازم خانگی دست بزند که ابتدا محصول شرکت در بازار این کشورها شناخته شود تا در ادامه قطعات یدکی و ... در آن بازارها کاربرد پیدا کند.

البته یکی از سیاست هایی که هلدینگ انتخاب می تواند در توسعه صادرات به کشورهای همسایه نشانه گرفته باشد راه اندازی خط تولید است تا از این طریق با استفاده از سرمایه گذاری خارجی برخی از محصولات خود را در کشور هدف تولید کند و از این طریق با صادرات قطعات ضمن تثبیت در بازارهای خارجی می تواند درآمدزایی خوبی هم کسب کند.

در دنیای امروز بسیاری از شرکت های بزرگ برای جلوگیری از تحمیل هزینه سربار ناشی از حمل و نقل و ... بخشی از محصولات خود را در کشورهای مقصد تولید می کنند و قطعات استراتژیک را به آن کشورها ارسال می کنند و ما بقی قطعات در همان بازار هدف تولید می کنند تا از این طریق به نوعی با یک تیر دو نشان هم زده باشند و نخست به مزیت اصلی این سیاست یعنی نفوذ در بازار مقصد دست پیدا کند، زیرا وقتی مصرف کننده متوجه شود که کالا در کشور خودش تولید می شود بیشتر تمایل به خرید دارد و دوم اینکه هزینه سربار و ...  از محصول نهایی حذف می شود و محصول رقابتی تر به دست مصرف کننده می رسد. 

این موضوع درباره بازار کشورهای خاورمیانه که رقیب قدری همچون ترکیه وجود دارد اهمیت بالایی دارد، زیرا این کشور در سال های گذشته با میزبانی از برندهای بزرگ لوازم خانگی اروپایی و آسیایی توانسته در بازار کشورهای عربی نفوذ خوبی داشته باشد، از این رو برای عبور از برندسازی این کشور در بازارهای منطقه، عرضه محصولات اقتصادی برند اسنوا و ... می تواند موفقیت آمیز باشد، هرچند در کوتاه مدت با چالش تحریم ها و ... مواجه است، اما از آنجایی که ارزش ریال در مقابل دلار کاهش پیدا کرده بسیاری از بازارهای خارجی تمایل به خرید کالاهای ایرانی دارند، زیرا از نظر اقتصادی به صرفه تر است و از طرف دیگر محصولات لوازم خانگی ایران در سال های گذشته از نظر فناوری و .... پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است به همین دلیل به سرعت می تواند در بازار کشورهای همسایه جا بیفتد.

ارسال نظرات
موضوعات روز