جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
تیتر20 دلایل افزایش صعود جهانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را بررسی کرد
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان باز هم در حوزه پرداخت الکترونیک در جهان برای ایران پرچمداری کرد.
کد خبر: ۵۲۹۱۶
پرواز تاپ با بال های تکنولوژی و اعتماد
تیتر20 - در حالی که این روزها چندان اخبار خوشی حول وحوش وضعیت اقتصادی کشوربه گوش نمی رسد،انتشار برخی احوال به منزله روزنه امیدی تلقی شده که می تواند نوید بخش روزهای خوب آینده باشد؛اخباری مانند کسب رتبه 17 جهان با 5 پله ارتقاء که توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به دست آمده است.

البته با توجه به ضریب نفوذ و نرخ رشد استفاده از خدمات این شرکت در سطح کلان ،تثبیت جایگاه یکم این شرکت در ایران قابل پیش بینی بود. چرا که بررسی میزان رشد و درصد افزایش کاربران فاصله معناداری با سایر رقبا را نشان می دهد.اما آنچه که بیش از پیش بر اهمیت این موضوع می افزاید،کسب این رتبه بر اساس گزارش  معتبرترین نشریه بین المللی در حوزه پرداخت است.از سوی دیگر گزارش این موسسه نشان می دهد که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نه تنها در ایران توانسته است با سرعت مناسب و بالایی علاوه بر خدمت رسانی در این حوزه ،کیفیت و امنیت بالایی به مشتریان ارائه دهد،در سطح جهانی نیز توانسته است سیرصعودی نیز داشته باشد.

اولین و پیشگام بودن
در واقع این شرکت که به عنوان  اولین و قدیمی ترین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک شناخته می شود،بدون توجه به این مهم وجایگاه وضریب نفوذی که دارد همواره سعی کرده است که در سایر شاخه های این حوزه همچنان اول بوده و پرچمدار باشد. به همین دلیل در سال های گذشته همیشه در تلاش بوده است که روز به روز رشد بالاتری را رقم زده و فناوری‌های نوین پرداخت را توسعه داده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد.

به بیان ساده این شرکت برخلاف بسیاری از شرکت ها در حوزه های مختلف ،نه تنها پس از کسب سهم بالای بازار، از کیفیت خدمات خود نکاسته است بلکه با تدوین یک استراتژی دقیق و مدون و همچنین شکل دهی یک فلسفه مبنی بر به روز بودن و افزایش سطح و توان فنی و کیفی،  توانسته است جنس دیگری از خدمات را به مشتریان ارائه کند.

به نحوی که هم اکنون دایره گسترده خدمات و اعتماد که در عموم جامعه به آن وجود دارد،انتخاب اول مصرف کنندگان این گونه خدمات شده است.

ارتقاء دوباره رتبه جهانی
بر اساس گزارش نشریه معتبر و بین المللی نیلسون ریپورت که مرجعی جهانی در  در حوزه خدمات پرداخت به شمار می رود ، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته است با ارتقا 5 پله‌ای خود، جایگاه هفدهم را در بین 150 شرکت برتر PSP جهان کسب نماید.

کسب این رتبه علاوه بر اینکه نشان می دهد که این شرکت همچنان در ایران بی رقیب است . اما نکته مهم وقابل توجه این است که این شرکت از یک سو در میان 20 شرکت برتر جهان موفق به کسب این رتبه شده است و از سوی دیگر با رشد 5 پله ای توانسته است برای دومین سال متوالی این رکورد را کسب کند.

این آمار نشان می دهد که در بین شرکت‌های ایرانی بالاترین میزان رشد را داشته و همچنین میزان رشدجهانی آن نیز بی نظیر بوده است. در واقع شرکت تاپ توانسته طی 2 سال، 10 پله رشد کرده و اتفاقی بزرگ را برای ایران رقم بزند.به بیان ساده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با هدف گذاری های صورت گرفته توانسته سرعت رشد متوازن خود را حفظ کرده و از سوی دیگر با افزایش استانداردها و بالابردن مدیریت کیفیت پایه های رشد خود را محکم تر کند. با نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده متوجه می شویم که این شرکت چگونه توانسته است ضریب نفوذ خود را افزایش داده و باعث ارتقاء جایگاه جهانی خود شود.

افزایش سهم بازار در شرایط سخت
گزارش های منتشر شده نشان می هد که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته در سال جاری باز هم ضریب نفوذ خود در بازار را افزایش دهد.این مساله از جایی مهم تر می شود که از یک سو همچنان سال سختی در اقتصاد را سپری می کنیم و از سوی دیگر رقبا و فعالان این حوز نیز به شدت در حال تلاش برای افزایش سهم بازار خود هستند. بر اساس گزارش آبان ماه 1400 شاپرک، سهم تاپ از حجم بازار 19.02 درصد شده است. این در حالی است که این رقم در ابتدای سال 98 به میزان 13.98 درصد بوده است.

رشد 2 برابری نسبت به رقبا
این میزان رشد نشان می دهد که تاپ علاوه بر حرکت صعودی بین المللی در داخل کشور نیز نسبت به رقبا رشدی بیش از 2 برابر داشته است.در واقع این رشد بالاترین میزان رشد در بین شرکت‌های PSP است به طوری که بالاترین نرخ رشد شرکت‌های پرداخت بعد از تاپ 2.44 درصد است.

البته این تنها شاخصی نیست که شرکت خدمات الکترونیک پارسیان در آن رشد داشته است،بلکه سهم این شرکت در تراکنش های دستگاه های کارتخوان نیز با رشد بالایی همراه بوده است.بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در این حوزه، در تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان، سهم تاپ 18.23 درصد است که بررسی آمار ابتدای سال 98 از رشد 4.75 درصدی خبر می دهد. این نرخ نیز بیشترین رشد در بین شرکت‌های PSP بوده و در این مولفه نیز شاهد تفاوت چشمگیری نسبت به سایر رقبا هستیم به طوری که بالاترین نرخ رشد بعد از تاپ 2.6 درصد بوده است.

رشد 49 درصدی درآمد و تراکنش
ارائه خدمات با کیفیت در کنار افزایش میزان  اعتماد و اطمینان عمومی نسبت به خدمات دریافتی باعث شده است که این شرکت به گزینه اول برای انتخاب تبدیل شود. این انتخاب موجب افزایش درآمدهای شرکت نیز شده است . به نحوی که شرکت خدمات الکترونیک پارسیان در 9 ماه گذشته با تحقق 23،196،225 میلیون ریال توانسته است نسبت به مشابه عملکرد خود در سال گذشته 49 درصد رشد درآمد عملیاتی بدست آورده و رقم قابل توجهی را به درآمد شرکت اضافه نماید.
همچنین در موضوع حجم تراکنش نیز تاپ با ثبت 5،451،681،993 تراکنش، نسبت به عملکرد 9 ماه سال 1399، توانسته است 31 درصد پیشرفت را رقم زده و نرخ رشد قابل توجهی را در این خصوص کسب نماید.

پایانه های فروشگاهی
تاپ دریافته است که آنچه بیش از هر چیز می تواند به عنوان سود یک شرکت تلقی شود،ارائه خدمات و امکاناتی است که بتواند باعث وفادارسازی و افزایش اطمینان خاطر مشتریان شود. به همین علت می توان گفت بخشی از درآمدهای حاصله با توجه به افزایش سطح فنی و رفاهی و همچنین ارتقاءدانش محور متخصصان این شرکت و به روز رسانی سیستم  مجددا به جیب مشتریان باز می گردد.این مهم موجب شده است که در حوزه توسعه پایانه‌های فروشگاهی، مجموعه تاپ در سنوات گذشته توانسته سهم بالایی را به خود اختصاص دهد. در واقع با برطرف کردن  دغدغه استفاده از سیستم پرداخت مناسب و امن که همواره مدنظر صاحبان کسب و کار است،توانسته نقش بسیار ویژه و بالایی نیز در آرامش خیال مصرف کنندگان ایفاکند.به همین علت است که در سال جاری بسیاری دیگر از مراکز درمانی و علوم پزشکی، جایگاه‌های سوخت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... جذب تجارت الکترونیک پارسیان گشته و از خدمات پرداخت این مجموعه استفاده می‌نمایند.

QR راهی برای کاهش کرونا
اما تمام این مسائل باعث نشده است که این شرکت ایستا نشده و نگاهی به خدمات جدید نداشته باشد. در واقع یکی از اصلی ترین برنامه های این شرکت نگاه‌ ویژه به استفاده از بسترهای نوین پرداخت است. بر همین اساس توسعه بستر QR جز اولویت‌های شرکت قرار داشته و در سال های  گذشته توانسته پروژه‌های متعددی را در این بستر اجرا نماید. یکی از مخاطبان ویژه این بستر، فروشگاه‌ها، رانندگان تاکسی، رستوران‌ها، فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای و... هستند که در سال جاری با نگاهی ویژه اقدام به جذب آنها در خصوص استفاده از این شیوه پرداخت شده است. با سرویس کدپرداز اپلیکیشن تاپ از تمامی فروشگاه‌هایی که استیکر QR تاپ نصب شده باشد قابلیت پرداخت وجود دارد.این مهم از جایی ضروری وحیاتی جلوه می کند که کشور همچنان درگیر کرونا و خطرات ناشی از آن است.در واقع تاپ توانسته است با استفاده از این شیوه بسیاری از تماس ها را به حداقل برساند.

140 هزار استیکر QR فروشگاهی 
در حال حاضر نیز توسعه کدپرداز بر روی بیش از 1،100،000 کارتخوان صورت پذیرفته و امکان پرداخت از این طریق میسر و تسهیل گشته است. همچنین بیش از 140 هزار استیکر QR در فروشگاه‌های مختلف نصب شده و از بستر کدپرداز اپلیکیشن تاپ بعنوان یک راه پرداختی استفاده می‌ کنند.ضمن اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یکی از پر ترددترین مراکز با اهمیت ویژه تری با نگاه خاصی به این مهم پرداخته شده و طی 2 سال اخیر با این نگاه اقدام به برگزاری جشنواره‌های متعددی شده است، تا فرهنگ استفاده از این بستر پرداخت برای مخاطبین این فروشگاه‌ها تبیین شود.

دستاوردهای تاپ پلاس در زمانی کوتاه
 از سوی دیگر باید اشاره کرد که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نه تنها در زمینه خدمات پرداخت به طور مداوم در حال ارتقاء ،به روزرسانی ،دانش افزایی و تسهیل در استفاده از خدمات این شرکت است،بلکه در راستای گسترش فعالیت‌های خود در حوزه فینتک و سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها، استراتژی خود را راه‌اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری قرار داده‌‌است. این مرکز با نام تاپ‌پلاس از مهر ماه ‌1399 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

این مرکز ماموریت تحقیق و توسعه در خصوص ارائه خدمات چابک را به صورت دیجیتال در حوزه پرداخت دارد. به همیت علت با توجه به سرعت توسعه ای که در پیش گرفته است توانسته طی مدت زمانی که از آغاز فعالیت آن می گذرد محصولات جدیدی را گسترش بدهد. موضوعاتی که در حال حاضر این مرکز به آنها ورود کرده و تیم‌های خلاق و نخبه در آنها مشغول به کار هستند شامل فروشگاه آنلاین، پرداخت اقساطی، گردشگری، بلاکچین، پرداخت وجوه و ... است.

تاپ مارت؛ اپلیکیشن خرید آنلاین
 همچنین اپلیکیشن تاپ مارت در حوزه خرید آنلاین فعال بوده و در ظرف مدت کوتاهی از فعالیت خود توانسته بیش از 35 هزار نصب داشته باشد. این اپلیکیشن در حال حاضر در فاز توسعه‌ای خود قرار دارد و در این مرحله توانسته است نزدیک به 100 فروشگاه زنجیره‌ای و محلی را به خود جذب نماید. این محصول در حال حاضر در 22 منطقه تهران فعال است و به زودی نیز در استان البزر و کلان‌شهرها فعال خواهد شد.

یکی دیگر از محصولات تاپ پلاس، سامانه گردشگری  است که در حال حاضر در فاز نخست توسعه است و در نظر دارد با ورود جدی و سرمایه‌گذاری قابل توجه در این عرصه مقدمات حضور موفق در بین رقیبان حوزه گرشگری را کسب نموده و با عنایت به فروکش کردن تب کرونا در کشور تبدیل به یکی از محصولات پرمخاطب این حوزه شود.



ارسال نظرات
موضوعات روز