پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
انگشتر نامزدی، انگشتر ازدواج، انگشتر های جاودانگی عشق، هر یک نماد یک مرحله ­ی مهم و متفاوت و آغاز فصلی نو در زندگی است.
کد خبر: ۵۳۰۸۷

تیتر۲۰- عموما این انگشترها در انگشت حلقه قرار داده می شوند، اما آیا معنای انداختن انشگتر در هر انگشت دست را می دانید؟ در این راهنمای کامل، ما در خصوص اینکه انگشتر در هر انگشت چه مفهومی دارد صحبت می کنیم.

معنای هر انگشت برای انگشتر

در طول تاریخ، همیشه اینطور تصور می شد که انتخاب انگشت برای انگشتر دارای معنایی معنوی یا مفهومی عرفانی است. در کف بینی، دست ها و انگشتان به هر یک از خدایان یونانی نسبت داده می شوند، و این عقیده وجود دارد که انداختن سنگ های جواهر در یک انگشت خاص می تواند خوش شانسی بیاورد.

اینکه انگشتر در هر انگشت نماد چیست ممکن است بر روی انتخاب شما برای انداختن انگشتر تاثیر داشته باشد.
انگشت حلقه

انگشتر در انگشت حلقه نماد عشق جاودان، خلاقیت و زیبایی است. تصور می شود که با خدای یونانی آپولو در ارتباط باشد، و سنگ های جواهر مکمل این انگشت سنگ یشم، سنگ آمیتیست، سنگ ماه ­یا حجرالقمر، سنگ یاقوت و سنگ فیروزه باشد.

انگشت وسط

مسئولیت، تعادل و جست و جوی معنوی به انگشتر در انگشت وسط ربط دارد.

سنگ های جواهر مرتبط با آن مرجان، زمرد کبود، و کوارتز سرخ می باشند که همگی ویژگی های آرامش بخش دارند.

انگشت اشاره

سیاره مشتری حاکم بر انگشت اشاره است و معنی انگشتر در انگشت اشاره جاه طلبی، رهبری و اعتماد به نفس می باشد. تصور می شود انداختن انگشتری با سنگ های توپاز آبی، سنگ آمتیست، یا سنگ لاجورد در این انگشت ویژگی های مشتری حاکم آن را ارتقا دهد.

انگشت کوچک

حاکم انگشت کوچک سیاره عطارد است و بنابراین انگشتر در انگشت کوچک نماد شهود، هوش و ذکاوت و متقاعد کردن دیگران می باشد. گفته می شود انتخاب بین سنگ هایی مانند کهربا، کوارتز لیمویی یا ­سنگ ماه برای انگشت اشاره به حاکم آن عطارد قدرت می بخشد.

انگشت شست

تنها موردی است که به هیچ خدایی یونانی ارتباط داده نشده است انگشتر در انگشت شست است، تصور می شود نماد قدرت اراده و قدرت ابراز وجود باشد.

انگشتر در انگشت اشاره زنان اشاره چیست؟
معنای انگشتر برای هر انگشت

دلایل بسیاری وجود دارد تا حلقه ها را در انگشتان متفاوتی قرار دهید. در اینجا راجع به اینکه انگشتر در هر انگشت نشانه چیست صحبت می کنیم.

انگشت کوچک دست چپ: وضعیت تاهل

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای مردان مد شده بود تا دو انگشتر در هر انگشت کوچک خود داشته باشند تا نشان دهند که ازدواج کرده اند. یکی حلقه ی ازدواج و دیگری یک انگشتر خاتم دار بود. انداختن هر انگشتر در انگشت کوچک دست چپ یا راست همچنین می تواند با مافیا مرتبط باشد.

انگشت حلقه دست چپ: ازدواج یا نامزدی

انگشتر در انگشت حلقه دست چپ در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان انگشتر نامزدی شناخته می شود. همچنین می تواند به عنوان انگشت عهد نیز استفاده شود، اما این موضوع بستگی به ترجیح شخصی افراد دارد.

انگشت وسط دست چپ: بدون نشانه

انداختن انگشتر در هر انگشت وسط هیچ معنای مشخصی ندارد. اگر معنای خاصی برای آن پیدا کردید، ممکن است تمایل داشته باشید که این گزینه را هم امتحان کنید.

انگشت اشاره دست چپ: سلطنتی یا زیبایی

یک انگشتر در انگشت اشاره برای موارد سلطنتی استفاده می شد. مراجعینی که جلوی پادشاه یا ملکه زانو می زدند و بر انگشتر در انگشت اشاره آن ها  به عنوان نشانه ای از احترام بوسه می دادند. این روزها اما این انگشت بهترین انتخاب برای زیبایی و شیک بودن است.

انگشت شست دست چپ: نشانه ای از ثروت

یک انگشتر در انگشت شست دست چپ سابقا تنها برای طبقات بالای جامعه استفاده می شد و به عنوان نمادی از جایگاه و ثروت آن ها تلقی می شد به این دلیل که ساخت انگشتر برای انگشت شست به خاطر مقدار موادی که در آن استفاده می شود پر هزینه بود.

انگشت شست دست راست: نشانه ای از ثروت

مشابه مورد قبلی انگشتر در انگشت شست دست راست نمادی از ثروت شخص محسوب می شد. این روزها استفاده از این انگشت برای انگشتر بیشتر جنبه زیبایی دارد.

انگشت اشاره دست راست: ازدواج در برخی از فرهنگ ها

در برخی فرهنگ های جهان انگشتر در انگشت حلقه دست راست نشانه ی وضعیت تاهل است، برای مثال در آیین­ های سنتی یهودیان این موضوع پذیرفته شده بود. پس از مراسم عروس و داماد این انتخاب را داشتند که انگشتر را در انگشت حلقه ی دست چپ خود بگذارند.

انگشت وسط دست راست: برداشت آزاد

انداختن انگشتر در انگشت وسط هر یک از دست ها معنی خاصی ندارد. بنابراین، مکان مناسبی برای شیک بودن و زیبایی یا انگشترهای الماس دلخواهتان خواهد بود.

انگشتر را در کدام انگشت کنیم؟
انگشت حلقه دست راست: ازدواج یا نامزدی در برخی فرهنگ ها

همانطور که انگشتر در انگشت حلقه دست چپ در بسیاری از فرهنگ ها نماد ازدواج یا نامزدی است، چند فرهنگ دنیا نیز وجود دارند که انگشت راست را برای این موضوع پذیرفته اند. برای مثال کشورهایی مثل هند، آلمان و روسیه چنین رسمی دارند.

انگشت کوچک دست راست: موقعیت حرفه ای

انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست راست همان معنایی را دارد که برای دست چپ داشت. با این وجود گاهی یک حلقه در انگشت کوچک دست راست نماد موقعیت حرفه ای افراد است. حلقه در انگشت کوچک می تواند نمدی از ارتقای درجه در زمینه­ ای خاص باشد، معمولا در مهندسی یا زیست بوم شناسی.

نماد انگشتر در هر انگشت چیست؟
معنای انگشتر در هر انگشت برای مردان

چند معنی مشخص برای انگشتر در انگشتان مردان جدای از معنای کلی انگشتر در هر انگشت وجود دارد. در این بخش در خصوص انگشت حلقه در مردان و اینکه معنای انگشتر در هر انگشت مردان چیست صحبت می کنیم.

انگشت راست: وضعیت تاهل

انداختن انگشتر در انگشت حلقه برای مردان می تواند بسته به فرهنگ و دین متفاوت باشد. برای مثال، در فرهنگ های غربی، انگشت حلقه برای مردان در دست چپ است. حلقه های ازدواج مردان اغلب در بریتانیا بر انگشت حلقه دست چپ قرار داده می شود. با این وجود، در کشورهایی مثل روسیه، آلمان و هند انگشتر ازدواج در دست راست قرار داده می شود.

انگشت وسط: تعادل

استفاده از انگشتر در انگشت وسط برای مردان رایج نیست. با این وجود، در غرب، تبدیل به یک جور مد شده است. انداختن انگشتر بر روی بلند ترین انگشت دست می تواند نمادی از تعادل باشد.

انگشت اشاره: موقعیت اجتماعی

یک انگشتر در انگشت اشاره مردان سابقا به عنوان روشی از ابراز موقعیت اجتماعی مطرح می شد. برای طبقه اشرافی و مردان اغلب نشان های خانوادگی یا انگشتر خاتم در این انگشت گذاشته می شد.

انگشت شست: قدرت و تاثیر گذاری

مردانی که حلقه در شستشان می گذارند تا مدت ها به عنوان نمادی از قدرت یا تاثیرگذاری تلقی می شدند. همچنین به طبقات بالا و سلطنتی جامعه نیز ارتباط داده می شود. با این وجود امروزه انگشتر در انگشت شست تبدیل به مد و زیبایی شده است.

جمع بندی

انگشتی که انتخاب می کنید علاوه بر اینکه انگشتر در هر انگشت نشانه چیست بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. برخی افراد حتی ترجیح می دهند انگشتر نامزدی و ازدواج خود را در دستی متفاوت از آنچه سنت و فرهنگشان دیکته کرده بگذارند.

ارسال نظرات
موضوعات روز