شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
یک تولید کننده مواد غذایی درباره پیامد های درج قیمت تولید بر روی کالاها هشدار داد :
امیرضا ثابت پی گفت: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها باعث اختلاف در زنجیره تولید، توزیع، خرده فروشی می شود ودرنهایت خسارت ناشی از آن شامل تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۵۸۳
طرحی که باعث ایجاد اختلاف تولید،توزیع و خرده فروشی می شود/ باید جلوی اجرای این طرح را بگیریم/ ذات اجناس فروشگاهی با هم متفاوت است
تیتر20 - امیررضا ثابت پی مدیرعامل گروه صنایع غذایی نامی نو در گفتگویی گفت: با تمام توان سعی خواهیم کرد که با متقاعد کردن سازمان حمایت و بررسی ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها جلوی اجرای آن را بگیریم  چرا که این موضوع موجب  اختلاف بین تولید کننده و توزیع کننده ، همچنین شرکتهای پخش با مغازه داران و از طرفی مغازه داران با مصرف کنندگان خواهد شد  که در نهایت زیان آن به تولید خواهید رسید و بی اعتمادی را در جامعه و بین مردم افزایش خواهد داد.

او افزود:  شاید این طرح در بخش کوچکی و مقطعی  به سمت مصرف کننده حرکت کرده باشد ولی در کل به ضرر مصرف کننده می باشد چرا که کنترل قیمت نهایی  توسط عامل ها ی اصلی که همان سوپرمارکت ها می باشند خیلی سخت خواهد بود، چون یک سوپرمارکت دار  قادر به  بررسی این موضوع نیست که  کالایی را از چه شرکتی و با چه درصد سودی گرفته است از طرفی درصد سود کالای مذکور چقدر است؟  به دلیل اینکه  ذات اجناس با هم متفاوت است ، اجناس سردخانه ای یک هزینه ی توزیع  و نگهداری در سوپرمارکت ها دارند و جنس های حجیم مثل چیپس،پفک،آب معدنی هزینه توزیع و قیمت گذاری  دیگری دارند  ولی کالاهایی مثل زعفران که وزن کم و قیمت بالا دارند یک ادبیات دیگری در آن حکمفرماست پس یک سوپرمارکت دار نمی تواند این ها را دقیقا تنظیم و قیمت گذاری کند.

رئیس هیئت مدیره فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی به اگروفودنیوز گفت: ما بعنوان تشکل و نماینده تولیدکنندگان ضمن تشکر از عزیزان در وزارت صمت و سازمان حمایت وظیفه داریم با مذاکره و مشورت با دستگاه مرتبط به نحوی جلوی اجرای این طرح را بگیریم و تمام سعی و تلاشمان را خواهیم کرد تا وزارتخانه متبوع را متقاعد کنیم که از زیان این قانون و پیامدهای بعدی آن جلوگیری کنیم .

ارسال نظرات
موضوعات روز