جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
درحالی که شرکت‌های هواپیمایی به حذف کترنیگ و پذیرایی در پروازهای داخلی ادامه می‌دهند، یک مقام سازمان هواپیمایی از ضرورت پذیرایی در پروازهای بالای یک ساعت خبر داد و گفت: با تشدید نظارت‌ها پروازهای نوروزی همراه با پذیرایی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۱۵۰

تیتر۲۰- حذف کترینگ و پذیرایی در پروازها که همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام شد، هنوز ادامه دارد و به عامل مهمی در کاهش سطح سرویس و نارضایتی مشتری‌های ایرلاین‌ها تبدیل شده است. این درحالی است که مقررات مربوط به مقررات پرواز تاکید دارد که مقدار مشخصی کیلو کالری باید هنگام سفر برای پذیرایی از مسافر در نظر گرفته شود. دلیل آن هم افت فشار خون و قند خون مسافران به دلیل کاهش فشار هوا است.

تا زمانی که مسافران واکسینه نبودند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در پروازها رعایت می‌شد، در حوزه کترینگ و پذیرایی از مسافر، نظارت‌ها سخت‌گیرانه‌تر بود و همه شرکت‌های هواپیمایی کترینگ را حذف کرده‌ بوند. اما اکنون با ظرفیت گیری کامل پروازها و با وجود اینکه هزینه پذیرایی در طول سفر از روی بلیت حدف نشده است، بسیاری از ایرلاین‌ها یا از مسافران پذیرایی نمی‌کنند و یا به صورت محدود با آب یا میوه به پذیرایی از مسافران اقدام می‌کنند. قوانین بین‌المللی اما از توزیع غذای گرم در پروازها حمایت می‌کند.

یکی از مسافران پرواز مسیر اصفهان به تهران شرکت هواپیمایی آتا اخیرا در تماس تلفنی با ایرنا از عدم پذیرایی در این پرواز خبر داد و گفت: نیم ساعت بعد از پرواز و در شرایطی که با افت فشار و قندخون مواجه شدم از مهماندار سوال کردم چرا پذیرایی در این سفر انجام نشده است و تقاضای ارائه یک لیوان آب داشتم. این شرایط را هفته بعد در پرواز یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی نیز داشتم و متوجه شدم ایرلاین‌ها بازگشت کترنیگ به پروازها را به معنای نقض پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.  

«حسن خوشخو» مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره چرایی حذف کترینگ از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شرکت‌های هواپیمایی در سفرهای داخلی موظف به پذیرایی از مسافر در پروازهای بالاتر از یک ساعت هستند.

وی توضیح داد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی در مقاصد خارجی بدون محاسبه ساعت پروازی موظف به پذیرایی کامل هستند.

خوشخو با بیان اینکه اکنون از سوی مسافران نیز دو دیدگاه درباره پذیرایی وجود دارد، افزود: عده‌ای معتقد هستند به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونایی، بهتر است مسافران به بهانه پذیرایی مجبور به درآوردن ماسک خود نشوند، در مقابل این دیدگاه وجود دارد که به دلیل حذف فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهمترین پروتکل بهداشتی پروازها و محاسبه مبلغ پذیرایی روی بلیت هواپیما، کترنیگ نباید حذف شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چرا برخی ایرلان‌ها با وجود محاسبه هزینه پذیرایی، اقدام به حذف کترنیگ در سفرها داشتند، ادامه داد: افزایش رضایتمندی مسافر از طریق کترنیگ سیاست بیشتر ایرلاینها است و شرکت‌های هواپیمایی نیز  به دنیال روی رضایتمدی مسافر اتفاقا ترجیح میدهند که خدمات کترینگ را در سفرها انجام دهند. با این حال تصمیم نهایی درحال حاضر از سوی خود شرکت های هواپیمایی گرفته می‌شود و ما تلاش داریم با تشدید نظارت‌ها تمام سفرهای نوروزی با انجام کترینگ انجام شود.

وی گفت: عده ای از کارشناسان معتقد هستند ارائه پک بهداشتی در داخل پروازها به معنای این است که مسافر در طول زمان سفر به دلیل رعایت ویروس کرونا ماسک خود را به صورت بزند. اما به طور کلی قوانین و مقررات بین المللی و هم چنین ستاد کرونا بر پذیرایی در سفرها تاکید دارد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز