سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
وی با اعلام اینکه صف 8کیلومتری ورود خودروی مسافران از اسکله پهل برای ورود به اسکله لافت، در کمتر از 2ساعت انجام می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته مدت‌زمان ماندگاری برای ورود به لافت تا 8ساعت هم طولانی می‌شد.سرپرست سازمان منطقه آزاد و رئیس ستاد سفر قشم از ورود بیش از 500هزار گردشگر در 10روز گذشته که به چهار برابر شدن جمعیت این شهرستان منجر شد، خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۶۹

تیتر۲۰- افشار فتح‌الهی در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: حجم بالای ورود مهمانان و گردشگران به جزیره قشم به نحو شایسته‌ای از سوی کمیته‌های 13گانه ستاد سفر قشم و دیگر نهادهای خدمات‌رسان شهرستان مدیریت ‌شده و اندک کمبودها در برابر حجم بالای خدمات، طبیعی است.

تصادف منجر به فوت در قشم نداشتیم

به گفته رئیس ستاد سفر قشم، با اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر راه‌های مواصلاتی جزیره قشم پیش از شروع تعطیلات پایان سال، خوشبختانه تا به امروز هیچ تصادف منجر به فوت در این جزیره نداشتیم.

وی ادامه داد: امیدواریم همه رانندگان وسایل نقلیه با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند تا پایان سال و در طول سال هم با حادثه‌ای که منجر به جان باختن هم‌وطنانمان شود، مواجه نشویم.

ظرفیت‌های قشم برجسته شود

فتح‌الهی از ژئوپارک قشم به‌عنوان یک برند جهانی نام برد و از فعالان رسانه‌ای جزیره خواست با برجسته کردن ژئوسایت‌های کم‌نظیر این ظرفیت جهانی، به معرفی هرچه بهتر قشم کمک کنند.

وی یادآور شد: سیاست ما در سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد شرایط برای جذب میهمانان و گردشگران در طول سال با هدف کمک به اقتصاد فعالان در عرصه‌های مختلف این جزیره به‌ویژه در مناطق روستایی است که خوشبختانه در این راه، موفقیت‌های مهمی اتفاق افتاده است و بسیاری از میهمانان و گردشگران قشم در سفر به این جزیره چند روزی را در کاشانه‌های میهمان روستایی اقامت می‌کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از فرهنگ مردم این جزیره هم به‌عنوان یکی از نقاط مهم در جذب گردشگر نام برد و گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم تصویر زیبایی از قشم و مردم نجیب و میهمان‌دوست این منطقه را به ایران معرفی کنند.

برای ورود بیش از یک‌میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کردیم

فتح‌الهی تصریح کرد: با عبور از شرایط سخت کرونایی، پیش‌بینی افزایش سفرها به قشم از چند ماه پیش در جلسات ستاد سفر مطرح شده بود و ما برای میزبانی از بیش از یک‌میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس ستاد سفر قشم بیان داشت: خوشبختانه تمامی اماکن اقامتی قشم شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، کمپ‌پارک‌ها، خانه‌ای اجاره‌ای دارای مجوز، بوم‌گردی‌های روستایی و ... پر از میهمان است و با توجه به اینکه بخشی از میهمانان هرروز از قشم خارج می‌شوند، آماده پذیرش میهمانان جدید  نوروزی در این جزیره زیبا هستیم.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی و اقلام روزمره موردنیاز مردم ساکن و میهمانان نوروزی از سوی ستاد سفر قشم و ادارات مرتبط تامین ‌شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به سوالات مطرح شده در زمینه خدمات و سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره گفت: 240چشمه سرویس بهداشتی در 14کمپ‌پارک جزیره قشم ایجاد شده که بیشتر این سرویس‌های بهداشتی در طول سال بلااستفاده هستند و در ایام پیک سفرها، بازگشایی می‌شوند.

فتح‌الهی گفت: تا زمانی که شبکه بزرگراهی از شهر قشم تا مبادی ورودی فرودگاه و اسکله لافت ایجاد نشود، مشکل ترافیک جزئی در جاده‌های قدیمی طبیعی است که در ایام نوروز ترددها با تلاش نیروهای پلیس‌راه به‌صورت روان انجام می‌شود.

رئیس ستاد سفر قشم در پاسخ به سوالی در مورد ترافیک سنگین شهر درگهان، گفت: یقینا ورود حجم بالای خودرو به شهر کوچکی همانند درگهان موجب ترافیک می‌شود اما با زحمات  نیروهای راهنمایی و رانندگی و استفاده از 20نیروی بسیجی، این مشکل هم مدیریت شده است.

گفتنی است، جزیره قشم در جنوب ایران، این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که باهدف تماشای ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر گردشگری به این منطقه سفر می‌کنند./ایرنا 

ارسال نظرات
موضوعات روز