چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
صاحبان برندهای معتبر پوشاک ، دیزاینر ها وفعالان عرصه مُد و فشن عصر جمعه در هتل پارسیان اوین گرد هم آمدند تا جدیدترین فن آوری های طراحی مُد و لباس را با توجه به تکنولوژِی های روز دنیا از جمله پدیده نوپای «متاورس » به اشتراک بگذارند.
کد خبر: ۵۴۸۵۰

تیتر۲۰- مهدی معصومی ایده‌پرداز این رویداد به عنوان میزبان، نخستین سخنرانی بود که در حوزه‌ی مد و تکنولوژی های نوین صحبت کرد. وی با بیان اینکه در دنیای امروز برای خرید کردن نیازی به فروشگاه رفتن نیست، گفت : در دنیای امروز ابزارهای کنونی کارایی کافی جهت پاسخگویی به نیاز مشتری را ندارند. ما نیازمند به یک سری ابزار جدید هستیم. انتظارات مصرف کنندگان در حال حاضر بالاتر از هر زمان دیگری است. 
معصومی در ادامه افزود: بسیاری از بیزینس ها با مد نظر قرار دادن اهمیت ایجاد تجربه خوب برای مشتری وارد این عرصه جدید شدند چراکه کوید در سال 2019 بسیاری از بیزینس ها را دچار شک کرد که بر اثر این اتفاق حضور در مراکز خرید کمتر شد و کمپانی هایی که در بستر فروش آنلاین فعال بودند از رهگذر این رویداد سهم بیشتری از بازار پلتفرم های آنلاین را  بدست آوردند.
به گفته این فعال عرصه مُد و فشن، شیوع کرونا باعث شد کمپانی ها بستر ورود به فروش دیجیتال را تقویت کنند ، نمونه خارجی آن شرکت آمازون است که نمودار رشد فروش محصولاتش بسیار خیره کننده بود. از سوی دیگر حتی کمپانی های بزرگتر مثل فیس بوک و مایکروسافت تلاش کردند با تغییر نام وارد این دنیای جدید شوند که این از تبعات ورود به عرصه جدید مبادلات بود.
معصومی در ادامه گفت: ورود شرکت های جدید به عرصه مُد و فشن فضای کسب و کار در این بخش ها را متحول کرد وچون در فضای جدید پساکرونا بیزینس ها حضورفیزیکی مشتری را از دست دادند  کسب وکارها به سراغ تکنولوژی های جدید فروش در دنیای مجازی رفتند و در نتیجه با ورود بازیگران جدید در عرصه خرید وفروش آنلاین ، پدیده جدیدی بنام متاورس شکل گرفت
او در ادامه تصریح کرد: سال 2022 نقطه عطفی برای بیزینس های جدید است و در این میان پدیده متاورس نقش آفرینی سرنوشت سازی در تعامل فروش حضوری و آنلاین به صورت توامان ایفا خواهد کرد که بازیگران این فضای جدید با کالاهای  به روزتری وارد میدان خواهند شد. وی در پایان اظهاراتش یادآور شد: اکو سیستم مُد و فشن و همه عوامل آن باید پای کار باشند تا دغدغه  تعامل موثر و تحرک پویا در این فضای جدید به خوبی شناخته شود و به نظر من در ایران این خواسته مهم جای رشد وپیشرفت دارد.

مدیران برندها چه گفتند؟

در ادامه این همایش ، مسئولان ارشد چندین برند معروف در عرصه مُد پوشاک هم  سخنرانی کردند.
 مجید احمدی خوشبخت مدیر عامل برند «ماخ» با تاکید بر اهمیت شناخت پدیده متاورس گفت : طبعا هر پدیده یا تکنولوژی جدید موجی را با خود بهمراه می آورد ازجمله ایجاد کمپانی های جدید وحذف کسب و کارهایی که نمی توانند با موج جدید همراه شوند.
وی افزود: وجود تجربه های متعدد در عصر جدید، تفاوت با گذشته را عیان تر کرده بطوریکه کودکان امروزی بر خلاف کودکان چند دهه قبل با تجربه تکنولوژی بزرگ می شوند و خودشان ایجاد کننده تجربه های تازه تر خواهند بود. 
مدیر برند ماخ با بیان اینکه نرم افزار و سخت افزار در شکل گیری مُد و فشن نقش تاثیر گذاری داشته است. او گفت: متاورس مدیون تلاش های بزرگ در فضای اینترنت بود، این فضای جدید مشتری را با دنیای متفاوت تری روبرو می کند ، حضور فیزیکی را حذف می کند و برند ها را در مسیر خلاقیت قرار می دهد.
در ادامه این نشست ، مدیر مجموعه «دیما» از اهمیت نقش آفرینی تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی در شکل گیری متاورس و فروش اینترنتی محصول سخن گفت و با بیان اینکه با قدرت گرفتن شبکه های فروش دیجیتال در فضای جدید برندها می توانند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند ، افزود: در جهان متاورس رقیب معنای چندانی ندارد بلکه تجربه خرید خوب رقیب کسب وکارهای نو می شود.
هومن خطیبی مدیر مجموعه بازاریابی تیپاکس نیز در این مراسم ، لجستیک را پاشنه آشیل همه صنایع دانست و با بیان اینکه عبارت «کار و کسب» باید به جای «کسب و کار» مصطلح شود ، افزود: وقتی فروش محلی رو به افول میرود ،محصول باید به طور فراگیر به دست مشتری برسد که برای تحقق  این امر مهم باید مدیریت ارسال محصول برندها از هزار نقطه به نقاط دیگرمورد توجه واقع شود.
در ادامه، محمد طبائیان، مدیر فروش برند دیجی استایل با بیان اینکه ایران در حال حرکت در مسیرهایی است که حتی در دنیا به آن فکر هم نمی‌کنند، افزود: امروز با جهانی مواجه هستیم که سوشال مدیا تمام ابعاد زندگی ما را در بر می گیرد. ۱۵۰۰ سال پیش اجداد ما رنگ لباس‌های خود را  بر اساس آب و هوا انتخاب می‌کردند. برخی از کشورها، لباس ملی دارند و این موضوع در هندوستان، پاکستان و کشورهای عربی نیز صدق می‌کند. این جریان ناشی از تفکر افرادی است که بر ریشه‌های فرهنگی خویش پایبند هستند و این موضوع، در تفکر یک فرد جنع می شود و به یک پوشاک ملی تبدیل می شود.
طبائیان تأکید کرد: امروز باید به کلیت بازار نگاه کنیم، می توانیم به این نکته برسیم که چگونه از دنیای قدیم خارج و به دنیای جدید وارد شویم.
علیرضا نخجوانی از دیگر فعالان عرصه مُد و فشن ، نقش تکنولوژی در شکل گیری «فشن مُد» را حائز اهمیت خواند و گفت: در دنیای جدید مُد و فشن، همه منتظرند تا درباره آینده بشنوند در حالیکه این نگاه آینده محور استفاده بهینه از منابع در زمان خود را نادیده می گیرد که این خطایی بزرگ است.
حمید شیرازی ها مدیر عامل برند بُرنُس هم با تاکید بر اهمیت تراکنش مالی در متاورس ، بر ضرورت شناخت ارزهای دیجیتال در فضای خرید فروش آنلاین تاکید کرد و یادآور شد: حتی دولتها هم برای آنکه عقب نمانند ارزهای دیجیتال را برسمیت شناخته اند./خبر آنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز