جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
گزارش شده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، درخواست کرده که از اعمال تحریم‌ها علیه رومن آبراموویچ، الیگارش روسی خودداری کند، به این امید که دوست مشهور ولادیمیر پوتین بتواند به عنوان میانجی در مذاکرات صلح عمل کند.
کد خبر: ۵۴۹۰۱

تیتر۲۰- به نقل از وال استریت ژورنال، کاخ سفید از وزارت خزانه داری آمریکا خواسته است که از تحریم میلیاردر روسی، آبراموویچ، کناره گیری کند.

به گزارش ژورنال، مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه آبراموویچ تهیه کردند که همزمان با اعلامیه موازی تحریم‌های اتحادیه اروپا بود.

اما ظاهرا بایدن با درخواست زلنسکی برای احتیاط موافقت کرده است، پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا آبراموویچ به عنوان میانجی بین اوکراین و روسیه عمل می‌کند یا خیر، به خبرنگاران گفت: "تعدادی کانال وجود دارد که از طریق آن شرکای اوکراینی ما و همتایان روسی آن‌ها می‌توانند وارد گفتگو و دیپلماسی شوند. "

سخنگوی آبراموویچ به وال استریت ژورنال گفت: "برای مذاکرات و به نفع موفقیت آنها، اظهار نظر در مورد روند و دخالت آقای آبراموویچ مفید نیست. "

همانطور که قبلاً گفته شد، بر اساس درخواست‌ها، از جمله سازمان‌های یهودی در اوکراین، او تمام تلاش خود را برای حمایت از تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح در اسرع وقت انجام داده است.
دولت‌های غربی آبراموویچ و چندین الیگارش دیگر روسی را هدف  تحریم قرار داده  اند، زیرا آن‌ها به دنبال منزوی کردن پوتین رئیس جمهور روسیه و متحدانش در مورد تهاجم مسکو به اوکراین هستند.

دولت بریتانیا دارایی‌های قابل توجه آبراموویچ در این کشور، از جمله تیم فوتبال ارزشمند او چلسی اف سی را مسدود کرد. این باشگاه لندنی در حال حاضر برای فروش گذاشته شده است و گزارش شده که چندین میلیاردر آمریکایی در رقابت هستند.

دوری غرب از آبراموویچ، الیگارش میلیاردر را به تکاپو انداخت تا پناهگاهی امن برای سرمایه گذاری‌های خود بیابد،  قایق تفریحی مرتبط با آبراموویچ روز سه‌شنبه در یکی از استراحتگاه‌های ترکیه  پهلو گرفت و منابع آشنا با این گفتگو‌ها گفتند که او و دیگر  روس‌های ثروتمند  به دنبال سرمایه‌گذاری در ترکیه با توجه به تحریم‌ها در جا‌های دیگر بودند.

در حالی که ترکیه به شدت از این حمله انتقاد می‌کند، گفته است که اصولاً با تحریم‌های اعمال شده توسط متحدانش در ناتو مخالف است، این می‌تواند ترکیه را به عنوان یک  پناهگاه امن برای روس‌هایی که به دنبال سرمایه گذاری و حفظ دارایی هستند، تبدیل کند.
به گفته یک شاهد و داده‌های ردیابی رویترز، Eclipse، که یکی از بزرگترین قایق‌های تفریحی جهان با ارتفاع ۵۳۳ فوت است، پس از عبور از جزایر یونان، در تفرجگاه مارماریس در جنوب غربی ترکیه پهلو گرفت.  زیر پرچم برمودا حرکت می‌کند. سولاریس، یکی دیگر از قایق‌های تفریحی مرتبط با آبراموویچ، پس از دوری از آب‌های کشور‌های اتحادیه اروپا که الیگارشی‌ها را تحریم کرده‌اند، یک روز زودتر به تفرجگاه بدروم در ۵۰ مایلی دورتر رسید./انتخاب

ارسال نظرات
موضوعات روز