شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
سازمان ضد پولشویی هند اعلام کرد ۵۵.۵۱ میلیارد روپیه (۷۲۶ میلیون دلار) از حسابهای واحد هندی شرکت چینی شیائومی به دلیل نقض قوانین مبادله ارزی این کشور توقیف شده است.
کد خبر: ۵۵۱۹۰

تیتر۲۰- این پول از حسابهای بانکی شرکت "شیائومی تکنولوژی هند" تحت قانون مدیریت مبادله ارزی توقیف شده است.

اداره اجرایی هند اعلام کرد پس از این که پی برد شیائومی ۷۲۵ میلیون دلار را به سه نهاد خارجی در پوشش پرداخت حق امتیاز ارسال کرده است، حسابهای بانکی این شرکت را توقیف کرد. این سازمان مدعی شد چنین مبلغ عظیمی به نام حق امتیاز با دستور نهادهای گروه مادر این شرکت، به خارج از هند ارسال شده است.

مانو جین، رئیس سابق شیائومی، اوایل امسال از سوی این آژانس برای پاسخگویی درباره رعایت مسائل مالیاتی و ساختار شرکت احضار شده بود.

آژانس ضد پولشویی هند که از دسامبر مشغول تحقیقات از شیائومی و چند شرکت چینی دیگر بوده است، اعلام کرد شیائومی در زمان ارسال پول به خارج، اطلاعات گمراه کننده به بانکها داده است.

شیائومی در بیانیه ای اعلام کرد این پرداخت، حق امتیاز قانونی بوده است زیرا برای فناوریهای تحت مجوز و IP های مورد استفاده در محصولات هندی این شرکت انجام شده است.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، شیائومی از نظر حجم فروش، بیش از یک پنجم از بازار تلفن هوشمند هند را در اختیار دارد که این شرکت را به بزرگترین بازیگر این بازار تبدیل کرده است. این شرکت در سالهای اخیر به دنبال اقدام هند در ممنوعیت اپلیکیشنهای چینی بر سر نگرانیهای امنیت ملی، آسیب دیده است. شیائومی برای برندسازی مجدد، در چند فروشگاه بنرهایی با عنوان "ساخت هند" نصب کرد تا از شرکت مادر چینی خود متمایز شود./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز