جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تیتر20 بررسی کرد؛
راه‌اندازی نئوبانک مدتی است به یکی از موضوعات مورد توجه فعالان اقتصادی و بانکی در ایران تبدیل شده است و در این میان، بانک ایران‌زمین که به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در بانکداری دیجیتالی و مدرن در ایران شناخته می‌شود، به تازگی از نئوبانک فردا به عنوان نئوبانک وابسته به خود رونمایی کرده است.
کد خبر: ۵۵۶۰۰
آینده نسل جدید نئوبانک‌ها در ایران با تولد نئوبانک فردا/ تفاوت بانک های سنتی با نئوبانک
تیتر20- اصطلاح نئوبانک برای اولین بار در سال 2017 میلادی برای توصیف ارائه دهندگان خدمات مالی مبتنی بر فناوری‌های نوین که بانک‌های سنتی را به چالش می کشند، به‌ کار برده شد اما مفهوم خود نئوبانک، بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی ظهور کرد و با ایجاد میدان رقابت با بانکداری سنتی، نیاز به شعبه‌های فیزیکی بانک را کنار زد و اکنون در برخی کشورهای جهان تصویری متفاوت از بانکداری آفریده است.

نئوبانک در واقع همان بانک سنتی اما به صورت دیجیتال است و مدل کسب و کاری که ارائه می‌کند کاملاً با یک بانک سنتی متفاوت است. به طور خلاصه، می‌توان گفت بانک تمرکز خود را بر مشتری‌مداری و قابلیت شخصی‌سازی فراوان و همینطور داده‌محوری قرار داده است.

با وجود شباهت در کارکردها، نئو بانک ها با بانک‌های سنتی تفاوتهای مهمی دارند؛ اصول بانک‌های سنتی، بستر خدمات فیزیکی است اما نئوبانک پلتفرمی کاملاً دیجیتالی است که به مشتری اجازه می‌دهد در هر زمان و مکان به خدمات بانکی دسترسی داشته باشد.

علاوه بر این در بانکداری سنتی هر فرایند بانکی از نوبت‌دهی تا انجام امورات بانکی زمان‌بر است و به صورت دستی انجام می‌گیرد اما در نئوبانک این فرآیند دیجیتال و تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.

همین عدم نیاز به مراجعه حضوری کمک میکند انتقال و پرداخت‌ها شکل راحت‌تر و سریع‌تری به خود گرفته که در دنیای دیجیتال نیاز اصلی جامعه است. 

در خصوص رابط کاربری و شخصی‌سازی نیز دست این فناوری برای کاربر بسیار باز است تا مشتریان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. سرعت بالاتر و هزینه پایین‌تر اقدامی است که نئوبانک را در راس اهداف یک بانک قرار می دهد. با سرعت بالاتر، به طور حتم خدمات تسویه می‌شود و طبیعتاً هزینه نیز کاهش می یابد، که به نفع مشتری و بانک است.

ورود نئوبانکها به ایران
با گذشت ۱۵ سال از ورود نئوبانک به نظام بانکی دنیا، بانک‌های ایران نیز به دنیای دیجیتال وارد شده اند و  بانک ایران زمین به عنوان سکاندار یک بانک سنتی در مسیر دیجیتالی شدن با رونمایی از نئوبانک فردا، نسل تازه ای از این بانکها را وارد ایران کرده است.

نسخه اولیه نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار گرفت.

به گفته نوید رجائی پور مدیرعامل نئوبانک هوشمند «فردا»، این بانک با حمایت بانک ایران زمین و بازوی فناوری این بانک یعنی شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) و هلدینگ "های وب" وارد حوزه نئوبانک‌ها شده است تا تنها نئوبانکی باشد که در درون بانک شکل نگرفته و از درون صنعت فعالیت خود را آغاز می کند.

شرکت "های‌وب” سال‌ها در تلاش بود  به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای کشور خدماتی را به مشترکین خود ارائه دهد که محور این خدمات امور بانکی بود و با همین هدف به دنبال هماهنگی و همکاری با یکی از بانک‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بود تا سرانجام با کمک بانک ایران ‌زمین این کار به سرانجام رسید.

فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز در این رابطه از ایجاد سرویس های ویژه برای کاربران این اپلیکیشن خبر داده است.

وی در تشریح  تفاوت‌های نئوبانک فردا با سایر نئوبانک‌های کشور  تأکید دارد «نمی‌خواهیم فقط یک اینترنت یا موبایل بانک باشیم و می‌خواهیم سرویس‌‌های ترکیبی به کاربران ارائه دهیم. هدف ما خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده برای کاربران صنایع مختلف است و همین موضوع که شرکت های وب به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت ارتباطات به سمت ایجاد نئوبانک‌ آمده است، خود مزیت رقابتی «فردا» را نشان می‌دهد.

آنگونه که از سخنان مسئولان بانک ایران زمین برمی‌آید  براساس برنامه ریزی انجام شده به زودی نئوبانک فردا با شخصی سازی سرویس‌ها برای مشترکان حوزه ارتباطات پیشنهاداتی را از جنس مدیریت مالی ارایه خواهد داد و عملا هوشمندی که باید در یک نئوبانک شاهد آن باشیم را در آینده‌ای نه چندان دور لمس خواهیم کرد.

تمامی خدماتی که تاکنون از سوی بانک‌های دیجیتال ارائه شده (مانند کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، افتتاح حساب آنلاین و…) به اضافه امکان خرید اینترنت های‌وب به صورت مستقیم از طریق این نئوبانک انجام می‌شود. ضمناً این سرویس‌‌ها تا ۱۰۰ مورد افزایش خواهد داشت. نئو اینشورنس(خدمات بیمه دیجیتال) و خدمات لندتکی بخشی از این خدمات ویژه هستند.

ارسال نظرات
موضوعات روز