پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
تیتر20 یکی از مهم‌ترین تغییرات مدیریتی در سطح هلدینگ‌های فناوری اطلاعات بانکی را بررسی می کند؛
با ظهور و گسترش فناوری های نوین در صنعت بانکداری و توسعه بانکداری دیجیتال، خصوصا در دوسال اخیر هلدینگ های فناوری اطلاعات به بخش بسیار مهم و استراتژیکی در بدنه شبکه بانکی کشور تبدیل شده اند و یکی از استراتژیک ترین و حیاتی ترین بخش ها برای هریک از بانک های کشور امروز بخش فناوری اطلاعات است که به دنبال آن هلدینگ های فناوری اطلاعات در شبکه بانکی امروزه به بازوی اجرایی و رقابتی بانکها در بخش نوآوری و خدمات الکترونیک مبدل شده اند.
کد خبر: ۵۵۷۵۹
هلدینگ های فناوری اطلاعات بازیگران بزرگ توسعه بانکداری دیجیتال/ پیوستن حکیم جوادی به تیم فناوری بانک صادرات چه پیامی دارد؟
تیتر20 - درحال حاضر همه بانک های کشور، باهدف تأمین نیازمندی‌های گسترده حوزه فناوري اطلاعات بانک و همچنين توليد محصولات خلاقانه و رقابت موثر بازار محصولات و خدمات نوآورانه در زمينه بانکداري الکترونيکي و صنعت پرداخت، فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات خود را در قالب هلدينگ تخصصي فناوري اطلاعات به شرکتهای زیرمجموعه خود می سپارند و این تجهیز و تاسیس هلدینگ های فناوری اطلاعات توسط عموم بانکهای کشور نشان از اهمیت بی بدیل این بخش در تحقق اهداف و برنامه های راهبردی هر بانک دارد.

واقعیت این است که در سال های اخیرخدمات و فعالیت های مبتنی بر بستر فناوری اطلاعات، نتایج مطلوبی برای بانک ها در پی داشته و بر همین اساس مدیران عامل بانک ها حساب ویژه ای را روی این شرکتهای زیرمجموعه در زمینه تحقق اهداف فناورمحور بانک و در نتیجه رضایت بیشتر و افزایش ضریب نفوذ بانک خود در میان مشتریان شبکه بانکی باز می کنند.

بانک صادرات نیز که از تغییر و تحولات در دولت جدید بی بهره نبوده، با روی کار آمدن "ایمانی" به عنوان مدیرعامل جدید، تغییرات مهمی را در بدنه بانک و شرکتهای زیرمجموعه تجربه کرده است.

 هلدینگ فن‌آوری و نوآوری صاد که به عنوان شرکت فناوری اطلاعات بانک صادرات در سال 1399 تاسیس شد، به تازگی و با انتخاب مدیرعامل تازه این بانک، تغییرات مدیریتی جدیدی را پشت سر می گذارد.

 بر این اساس در اولین روز خرداد ماه امسال، در یکی از مهم‌ترین تغییرات مدیریتی در سطح هلدینگ‌های فناوری اطلاعات بانکی کشور، علی حکیم‌جوادی که تا پیش‌ از این مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا بود، به سمت مدیرعاملی هلدینگ صاد، منصوب شد و به این ترتیب این شرکت تازه تاسیس در سومین سال از فعالیت خود دومین مدیرعامل را بر مسند مدیریت نشاند.

هلدینگ صاد که با هدف ایجاد تحول دیجیتال در بدنه بانک صادرات و اجرای طرح ‌های استراتژیک در حوزه فناوری اطلاعات در زمان مدیرعاملی صیدی در این بانک تاسیس شد، بر اساس آنچه در معرفی چشم انداز این شرکت آمده" کسب برترین جایگاه در بین هلدینگ‌های نوآورانه و فناورانه درحوزه مالی و بانکی کشور و خاورمیانه" را هدف قرارداده و با توجه به گستردگی و تنوع مشتریان این بانک، ماموریت های مهمی در پیش دارد.

اما تغییر مدیریتی در هلدینگ فناوری و نوآوری صاد، چه پیامی دارد؟
در پاسخ به این پرسش آنچه بدیهی است این است که ایمانی به عنوان مدیرعامل جدید بانک صادرات، انتظارات و برنامه های تازه ای حتی متفاوت از پیش، برای هلدینگ صاد در نظر دارد.

 واقعیت نیز این است که این هلدینگ، در مدتی که از فعالیت آن می گذرد آنطور که باید و شاید، انتظارات را در عرصه نوآوری و فناوری برآورده نکرد و شاید انتخاب حکیم جوادی، مردی که در صنعت بانکداری به عنوان مدیری موثر و حامی نوآوری شهرت دارد، با همین راهبرد صورت گرفته باشد.

حکیم جوادی که دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس، کارشناسی ارشد مهندس صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی سخت افزار کامپیوتر از دانشگاه تهران را دارد، پیش از این رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بهسازان ملت به عنوان یکی از معدود تجربه‌های موفق بانک‌های کشور در راستای پاسخ به نیازهای فناوری اطلاعات بانکی بود و اتفاقا تحولات قابل توجهی را خصوصا در حوزه نوآوری در این شرکت رقم زد. 

همچنین در سوابق کاری وی، رئیس هیات مدیره ایرانیان نت، معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مدیرعامل ایزایران، مدیر تولید بدون کارخانه، رئیس کمیته ملی WSIS ایران، رئیس کمیته ملی IFAP ایران، جانشین مدیرعامل و عضو هیات مدیره صنایع مخابرات ایران هم به چشم می خورد.

کارنامه حکیم جوادی که اتفاقا در دوره های مختلف ارتباط موثری نیز با بدنه دولت داشته، بیش از همه، این سناریو را تقویت می کند که مدیرعامل جدید بانک صادرات ، مصمم به تسریع و تحول در برنامه های فناورمحور در این بانک است. حال باید اندکی منتظر ماند و دید آیا حکیم جوادی موفق خواهد شد در بدنه فناوری اطلاعات بانک صادرات نیز طرحی نو در اندازد یا خیر؟

ارسال نظرات
موضوعات روز