جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تیتر20 بررسی می کند؛
شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) با در نظر گرفتن رویکردهای نوین قصد دارد رضایت مشتریان را در بخش های مختلف افزایش دهد، اتفاقی که طبق گفته مدیرعامل این شرکت، کلید خورده است.
کد خبر: ۵۵۹۱۵
رویکردهای نوین ایساکو در جلب رضایت مشتریان
تیتر20 - بنابر اعلام بابک سلاجقه، کاهش ۷۶ درصدی خودروهای متوقع و کاهش ۴۶ درصدی خودروهای متوقف ایساکو، اتفاقی است که به دلیل برنامه ریزی تامین به موقع قطعات (طی کمتر از 5 ماه، رخ داده است.

وی با بیان اینکه از بهمن سال گذشته، رویکردهای نوینی در حوزه افزایش رضایت مشتریان در حال اجراست، تاکید کرده روند کاهشی خودروهای متوقف و متوقع ادامه دارد و در آینده نزدیک، به صفر خواهد رسید.

اظهارات مدیرعامل ایساکو و آماری که وی از خودروهای متوقع و متوقف ارائه داده، نشان می دهد این شرکت گامی جدید را در راستای افزایش رضایت مشتریان برداشته است.

خدمات پس از فروش، حوزه ای بسیار حساس محسوب می شود که ارتباط تنگاتنگی با میزان رضایتمندی شهروندان دارد، از همین رو عملکرد شرکت هایی مانند ایساکو می تواند روی نظر شهروندان درباره شرکت مادر (ایران خودرو) تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

 بنابراین هرچه سطح خدمت رسانی به مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش بالا برود، رضایتمندی شهروندان از خودروساز افزایش خواهد یافت و هر قدر سطح خدمات افت کند، میزان رضایت از شرکت مادر پایین می آید.

طی به خصوص چهار سال گذشته با توجه به تبعات سخت تحریم که افت کیفی خودروها و همچنین کمبود قطعات را به دنبال داشته، ایساکو نیز به عنوان بزرگترین شبکه ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو، با چالش های این ماجرا مواجه بوده است.

ضعف کیفی خودروها سبب افزایش مراجعات به نمایندگی های ایساکو شده و از آن سو کمبود قطعات (با در نظر گرفتن اینکه خط تولید در اولویت تخصیص قطعه قرار گرفته)، خواب خودروها را افزایش داده است. 

طبعا این اتفاقات سبب افت رضایتمندی مشتریان ایران خودرو در دوران تحریم شده، اما حالا بنابر اظهارات مدیرعامل ایساکو، این روند به واسطه اتخاذ رویکردهای نوین، در حال تغییر کردن است.

 نکته مهمی که در اظهارات وی به چشم می آید، برنامه ریزی تامین به موقع قطعات است. هرچه نمایندگی های ایساکو از ذخایر قطعات بیشتری برخوردار باشند، دست شان برای پذیرش و ترخیص زودتر خودروها باز خواهد بود.

 بنابراین با توجه به اظهارات سلاجقه، مشخص می شود که ایساکو برای بهبود خدمت رسانی به شهروندان به ویژه در حوزه ترخیص خودروها (که ارتباط مستقیم با تامین قطعات دارد) ذخایر قطعات خود را بهبود بخشیده است.

 در واقع کاهش ۷۶ درصدی خودروهای متوقع و کاهش ۴۶ درصدی خودروهای متوقف ایساکو عملا نتیجه بهبود ذخایر قطعه این شرکت است، که اگر نبود، قطعا چنین آمار کاهشی در کارنامه ایساکویی ها ثبت نمی شد.

در کنار این موضوع اما ایساکو اقدامات دیگری را نیز در راستای کاهش خودروهای متوقف و متوقع خود انجام داده، از جمله تقویت آموزش کارکنان و همچنین داخلی سازی برخی ابزارهای مخصوص.

 طبق گفته مدیرعامل ایساکو، اجرای برنامه‌های آموزشی به کارکنان شبکه این شرکت رشد 50 درصدی داشته است. وی همچنین خودکفایی ساخت ابزارهای مخصوص محصولات ایران خودرو را از رویکردهای مهم ایساکو عنوان کرده است.

 این اقدام علاوه بر اینکه کاهش هزینه را برای ایساکو به دنبال داشته (صرفه جویی 12.7 میلیارد تومانی به گفته سلاجقه)، در قالب ضربه گیر تحریم نیز عمل کرده است. 

با تمامی این اقدامات البته این نکته را نباید فراموش کرد که ایساکو و امثال این شرکت هنوز راه درازی تا جلب رضایت حداکثری و واقعی شهروندان را دارند.

 از طرفی، با وجود رفع شوک های ابتدایی تحریم، ایساکو برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، نیازمند لغو تحریم ها است. طبعا در دوران غیر تحریم، خودروها از کیفیت بهتری برخوردار هستند و دسترسی به قطعات نیز سهل و تر ارزان تر است و این دو موضوع می تواند کمک حال ایساکو برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت بیشتر مشتریان شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز