جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
در همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان با گروه صنعتی ایران خودروعنوان شد:
گشایش درب های ایران خودرو به روی شرکت های دانش بنیان/ تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
تیتر20 - مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان با گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه درب های این شرکت به روی نخبگان و شرکت های دانش بنیان باز بوده و در همین راستا بیان کرد که ایران خودرو قصد دارد تا با همکاری شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های نخبگی کشور طی 5 سال آینده جزو خودروسازان رده دوم جهان و طی 10 سال آینده در ردیف خودروسازان سطح یک دنیا و در زنجیره آنها قرار گیرد.

خطیبی در ادامه بیان کرد که در مسیر توسعه و پیشرفت نیاز به بهره وری و کارایی داریم و این شرکت های دانش بنیان هستند که این دو هدف را برای رشد و توسعه فراهم می کنند. به همین دلیل هرچه در این مسیر به جلو می رویم، نیاز بیشتری به ظرفیت های نخبگی و دانش بنیان پیدا می کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد که با نگاه به کشورهای توسعه یافته مشخص می شود که انباشت فناوری بومی شده در این کشورها نسبت به دیگر کشورها به مراتب بیشتر است. این یعنی همکاری شرکت های دانش بنیان و نخبگان با بدنه صنعت خودروسازی یک الزام بوده و برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده ناگزیر به توجه ویژه و خاص به این موضوع هستیم.
گشایش درب های ایران خودرو به روی شرکت های دانش بنیان/ تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت که اهداف بسیار مهمی از جمله دستیابی به تولید یک میلیون و 500 هزار خودرو در سال 1403، قرار گرفتن در رده خودروسازان سطح دو جهان طی 5 سال و سطح یک جهان طی 10 سال آینده، کاهش قیمت تمام شده تولید محصول، افزایش تیراژ تولید و کیفیت ترسیم شده که بدون توجه به شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های نخبگی به آنها دست یافتن غیر ممکن است.

مهدی خطیبی اظهار کرد که باید در سال 1402 بتوانیم گزارش خوب و قانع کننده ای از افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ایران خودرو ارائه دهیم. وی در همین راستا از تشکیل پارک علم و فناوری خبر دارد و از به کارگیری دانشجویان و استفاده از ظرفیت های آنها در گروه صنعتی ایران خودرو استقبال کرد.

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد که با همکاری ساپکو و زنجیره تامین اتفاق بسیار خوبی در این شرکت رخ داده و از اول خرداد مال سال جاری تمامی خودروهای تجاری و سواری ایران خودرو به صورت کامل تولید شده اند. خطیبی تولید خودروی ناقص را یک ضعف مدیریتی دانست و اظهار کرد که تولید کامل خودرو موجب رشد کیفی، افزایش رضایت مشتریان، تسریع در زمان عرضه و همچنین کاهش هزینه خودروساز می شود.
گشایش درب های ایران خودرو به روی شرکت های دانش بنیان/ تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد که در حال حاضر تولید گروه صنعتی ایران خودرو به زودی 2500 دستگاه رسیده و هدف گذاری برای محقق شدن تولید 2900 دستگاه خودرو در روز نیز انجام شده است. خطیبی به گزارش های اخیر سازمان بازرسی کیفیت ISQI اشاره کرد و گفت گزارش های تازه منتشر شده نشان از رشد کیفی محصولات ایران خودرو دارد. اما وی تاکید کرد که ما به این سطح راضی نیستیم وبرای اینکه بتوانیم سهم مشخصی از بازار خودروی جهانی داشته باشیم، باید به دنبال توسعه و پیشرفت با ذاتی پویا و داینامیک باشیم.

ایران خودرو با هدف بهره گیری از توان نخبگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی و در راستای شعار سال 1401 یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اقدام به برگزاری همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان با گروه صنعتی ایران خودرو را کرده است.
گشایش درب های ایران خودرو به روی شرکت های دانش بنیان/ تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
کیانوش پورمجیب قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو در همایش ظرفیت همکاری نهادها و شرکت های دانش بنیان با ایران خودرو اظهار کرد که روند صنعت خودرو در سراسر جهان در حال تغییر است. تمام خودروسازان در حال حرکت در مسیری جدید هستند و دیگر تنها یک خودروساز سنتی نیستند. خودروسازان سطح یک دنیا مدت هاست به این موضوع پی برده اند که روندهای قدیمی تولید خودرو امروزه آنها را به جایی نمی رساند.

قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد که الکتریکی سازی و هوشمندسازی به عنوان رویکردهای اصلی امروزی صنعت خودروسازی جهان در دستور کار قرار گرفته است. به همین دلیل مگاپلتفرم های ماژولاری طراحی شده که امکان تطبیق با سیستم های خودران و همچنین سیستم های متصل را دارند. به بیان ساده تر در دوران حاکمیت نرم افزارها و تکنولوژی و همچنین ارائه خدمات هستیم و این رویکرد جدید و اصلی صنعت خودروسازی در سطح دنیاست.

پورمجیب ضمن اشاره به همین تفکر جدید در صنعت خودروسازی بیان کرد لازم است رویکرد خودروسازی در ایران نسبت به دانش بنیان و نهادهای فعال در این زمینه تغییر کند. وی معتقد است که در سال 2022 تغییرات صنعت خودروسازی و ترندهای روز به سمتی این صنعت را سوق می دهند که بسیاری از شرکت های دانش بنیان به عنوان تامین کننده در کنار خودروسازان قرار خواهند گرفت.

قائم مقام تولید محصول ایران خودرو اظهار کرد که در دهه 70 داخلی سازی ترند صنعت خودروسازی شد که نتیجه آن شکلگیری خودروی سمند بود. سپس به سمت طراحی موتور ملی حرکت کردیم و در ادامه از سال 1394 به سمت طراحی خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کردیم. وی در ادامه بیان کرد که رشد فناوری، طراحی بدنه خودرو و همچنین ارتقا قطعه سازان از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط ایران خودرو در سال های اخیر بوده است.
گشایش درب های ایران خودرو به روی شرکت های دانش بنیان/ تغییر رویکرد ایران خودرو از خودروساز سنتی به مدرن با فناوری بالا
ایران خودرو مدتیست که خبر از طراحی و توسعه خودروی کراس اوور K125 داده که به زودی قرار است نسخه پیش تولید قابل حرکت آن رونمایی شود. کیانوش پورمجیب در این خصوص بیان کرد که تمام ترندهای روز صنعت خودروسازی دنیا در کراس اوور K125 ایران خودرو لحاظ شده و مهم تر از همه اینکه از ابتدای روند طراحی و توسعه K125، ایران خودرو و قطعه سازان (زنجیره تامین) همکاری نزدیکی را با یکدیگر داشته اند و در ادامه نیز این همکاری وجود خواهد داشت.

قائم مقام تولید ایران خودرو در خصوص توسعه پیشرانه های جدید اظهار کرد که موتور سه سیلندر ایران خودرو نتیجه نگاه جدید این شرکت به شرکت های دانش بنیان بوده و قرار است که از سال آینده این موتورهای سه سیلندر که بازده بالا و آلایندگی پایینی دارند روی محصولات ایران خودرو نصب شوند. پورمجیب در خصوص پیشرفت های گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه کاهش آلایندگی محصولات این شرکت هم اظهار کرد که به زودی موتورهای میکرو هیبریدی هم روی محصولات ایران خودرو نصب می شود که تا 10 درصد کاهش آلایندگی را به همراه دارند. در ادامه نیز ایران خودرو به سمت طراحی موتورهای هیبریدی و موتورهای تمام برقی حرکت خواهد کرد.

پورمجیب تاکید کرد که پارادایم جدیدی در ایران خودرو در حال طراحیست بیان کرد که فعالیت های مختلفی بر مبنای بودجه داخلی تعریف شده که پروژه محور هستند. در همین راستا برای استفاده از ظرفیت های نخبگان و دانش بنیانی کشور در راستای طراحی خودروهای الکتریکی، خودران و متصل در دستور کار قرار گرفته که جزییات آن به زودی اعلام می شود.

وی در ادامه بیان کرد که با این نوآوری و تغییر رویکرد مرکز توسعه محصول ایران خودرو به مرکز توسعه تکنولوژی و محصول تغییر نام پیدا می کند. نقش این مرکز از این پس شتاب دهنده توسعه تکنولوژی و به همرسان نیازمندی ها و توانمندی هاست. وی از نقش رگولاتوری این مرکز سخن گفت و اظهار کرد که بازنگری بازنگری فرایندهای حقوقی و قراردادی برای توسعه فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش با تمرکز بر شبکه ملی دانش و فناوری ، بازنگری فرایندهای توسعه داخل ایران خودرو و گروه صنعتی با تمرکز بر شبکه ملی دانش و فناوری، ایجاد هم افزایی در شبکه مراکز تحقیقاتی و ایجاد هم افزایی در زنجیره ارزش داخل صنعت و شبکه نوآوری و فناوری در کشور بخسی از وظایف این مدیریت خواهد بود.

 به عبارت دیگر از مالکیت معنوی یک محصول هم به وجود آید با قراردادهای تعریف شده و بندهای حقوقی درون آنها حل می شود. ضمن اینکه اگر نیاز به سرمایه گذاری مشترکی هم برای یک پروژه باشد با همکاری ایران خودرو و سایر شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد. قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد که برگزاری این همایش صرفا یک نقطه شروع تلقی شده و هدف این بوده که 260 نیاز تکنولوژیکی و فناورانه ایران خودرو که شناسایی شده توسط نخبگان و همچنین شرکت های دانش بنیان کشور برطرف شود و این افراد به مدد صنعت خودروسازی کشور بیایند.

لازم به ذکر است که گروه صنعتی ایران خودرو هم دارای شرکت های دانش بنیایی مانند ایپکو، مهرکام پارس، تام و جتکو بوده و این شرکت ها به فراخور نیازشان به نخبگان و شرکت های دانش بنیان وصل خواهند شد.


ارسال نظرات
موضوعات روز