چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
تیتر۲۰ گزارش می دهد؛
اینکه یک منتقد در رسانه حضور داشته و با استفاده از این ابزار نظرات خود را بیان کند امری بدیهی است . ولی برخی نمایندگان مجلس، یا مسئولان دیگر که ابزارهای اجرایی و قانونگذاری در اختیار دارند چرا تنها به سخن گفتن روی آورده اند؟
کد خبر: ۵۵۹۸۷
بعضی ازمسئولان جایگاه خود را با یک منتقد صنعت خودرو اشتباه گرفته اند
تیتر20 – در حال حاضر غیرازمنتقدان ، مسئولانی از سایر نهادها و دستگاه های حاکمیتی اعم ازبرخی نمایندگان مجلس گرفته تا راهنمایی و رانندگی نیز به جرگه منتقدان صنعت خودرو اضافه شده اند. با گشت و گذاری در فضای رسانه ای کشور، روزی را نمی توان خالی از نظرات آنان یافت. 

یک روز کیفیت ، روز دیگر قیمت، یک روز میزان تولید، یک روز بازار، یک روز واردات، یک روز بورس کالا، یک زمان خودرو ناقص و زمانی دیگر قرعه کشی. در واقع در تمام مشکلات، معضلات و مسایلی که صنعت خودرو دارد،همیشه چند منتقد از نهادهای متفاوت حاکمیتی می توان یافت.

البته اینکه نمایندگان مردم باید پیگیر دردهای مردم و یافتن راه حل برای آنان باشند، شکی نیست.

 یا اینکه سایر ارگان ها هم باید در این زمینه در حیطه و حوزه کاری خود حضور داشته و اظهار نظر کنند نیز حرفی نیست.اما پرسش این است که چرا تا کنون این پیگیری ها نتیجه ملموسی برای مردم نداشته است؟

البته نقد و انتقاد حق مسلم هر شهروند ایرانی است.اما جایگاه نقد و نظر برای افراد مختلف متفاوت است.

بنابراین اینکه مدام نمایندگان نهادهای مختلف حاکمیتی زبان انتقادشان در رسانه باز می شود ، خود باعث ایجاد پرسش هایی می شود.

یک نماینده از طریق رسانه ها به تشریح عملکرد خود، فراکسیون و یا کمیسیون متبوعش می پردازد و شرح می دهد که برای چه موضوعی چه اقداماتی انجام داده اند.اما اینکه از طریق رسانه ها زبان نقد را بگشاید و بعدها خط و خبری از راه حل ،پیشنهاد و یا فشار برای بهبود اوضاع نباشد،جای تعجب دارد.

به نظر می رسد که این بخش ازمسئولان جایگاه خود را با یک منتقد که جایگاه قانونی و تریبون ندارد اشتباه گرفته اند.اینکه یک منتقد در رسانه حضور داشته و با استفاده از این ابزار نظرات خود را بیان کند امری بدیهی است .ولی برخی نمایندگان مجلس، یا مسئولان دیگر که ابزارهای اجرایی و قانونگذاری در اختیار دارد چرا تنها به سخن گفتن روی آورده اند؟

آیا فراموش کرده اند که نقش وجایگاه آنها به نحوی است که باید با استفاده از سازوکار ومحمل قانونی کار را به پیش رانند؟  آیا با باز کردن باب انتقاد و استمرار آن می خواهند ، پیام خاصی ارسال کنند؟

در واقع گزاره های فوق هم میتواند صحیح باشد و هم غلط. اما یک نکته وجود دارد .به نظر میرسد منتقدان حاکمیتی در فقره صنعت خودروسازی کشوردر حال فرار رو به جلو هستند. چرا که خودروسازان مجری قوانین هستند.

 ضمن اینکه وضعیت فعلی این صنعت تنها محصول عملکرد خودروسازان نیست. به بیان  ساده به نظر می رسد برخی منتقدان ، می خواهند خود را از این قافله جدا کنند و با قرار گرفتن در جایگاه یک منتقد از وضعیت موجود فاصله بگیرند.

در این میان به نظر می رسد که نهادها و دستگاه های حاکمیتی منتقد صنعت خودروسازی کشور، بهتر است به صورت ریشه ای به دنبال رفع مشکلات و موانع از توسعه این صنعت بروند و ازجایگاه قانونی خود با ارائه طرح ها و قوانین اجرایی، بهترین اقدامات و تغییرات را برای حل معضلات این صنعت داشته باشند.

ارسال نظرات
موضوعات روز