جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
تیتر۲۰ بررسی می کند:
در سال های اخیر بسیاری از شرکت های صنعتی و فولادی با تمرکز بر ورزش های قهرمانی و سرمایه گذاری در این بخش موفق به کسب مقام های متفاوت شده اند، اما در این بین فولاد هرمزگان با توجه به ورزش کارگری سعی بر تقویت روحیه پرسنل خود داشته تا بتواند با ایجاد روحیه نشاط و تعلق خاطر به برند و همدلی سازمانی از سوی کارگران خود، بهره وری را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۶۱۲۵
نتایج مهم توجه فولاد هرمزگان به ورزش کارگران
تیتر20 - در سال های اخیر توجه شرکت های صنعتی به ویژه فولادی ها به موضوع ورزش در زیرمجموعه فعالیت های حوزه مسئولیت های اجتماعی رو به افزایش بوده است. 

درواقع توسعه فعالیت های ورزشی یکی از برنامه های مهم در بحث مسئولیت های اجتماعی است که می تواند به ارتقای وضعیت اجتماعی به ویژه مناطق محروم کمک کند. 

اما در این بین توجه شرکت های فولادی به تشکیل تیم های ورزشی در رشته های مختلف از جمله فوتبال حرفه ای بیشتر مورد توجه قرار گرفت و امروز تعدادی از شرکت های فولادی در لیگ برتر، دسته یک و… دارای تیم هایی هستند که بارها عنوان قهرمانی را نیز از آن خود کرده اند. 

این موضوع باعث شده تا در این بین با کمک شرکت های فولادی استعدادهای ورزشی نیز شناسایی و راهی حوزه ورزش قهرمانی شوند. 

هرچند در این بین فعالیت های حوزه مسئولیت های اجتماعی  بیشتر به مردم منطقه بر می گردد اما توجه به وضعیت کارگران و پرسنل مجموعه نیز در زیر مجموعه اقدامات مسئولیت های اجتماعی قرار می گیرد که می توان آن‌ را از چندین جهت بررسی کرد.

چندی پیش تیم فوتبال ساحلی فولاد هرمزگان در فینال جام جهانی کارگری  با برتری قاطع ۶ بر ۰ مقابل  تیم قدرتمند ایتالیا میزبان بازی ها ، مقتدرانه به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد.
نتایج مهم توجه فولاد هرمزگان به ورزش کارگران
این موضوع نشان می دهد سرمایه گذاری شرکت در ورزش کارگری مثمرثمر بوده و نتیجه آن علاوه بر موفقیت در عرصه بین المللی و ایجاد شور و نشاط در بین کارگران باعث بهره وری بیشتر از نیروی کار می شود.

در حال حاضر نگاه مجموعه فولاد هرمزگان به ورزش، نگاه به ورزش کارگری است، این مجموعه نگاه باشگاه داری ندارد و در جهت ایجاد امکانات برای ورزش کارگران علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه توسعه اماکن ورزشی با باشگاه‌های مختلف قرارداد دارد تا کارگران و کارکنان فولاد بتوانند فعالیت های ورزشی خود را بر حسب علاقه ادامه دهند.

فولاد هرمزگان‌ در سال های اخیر تلاش کرده تا در کنار توسعه فعالیت های تولیدی، در حوزه مسئولیت های اجتماعی پیشتاز بوده و ارتقای فرهنگی و اجتماعی را رقم زند. اما شاید نوع نگاه فولاد هرمزگان به ورزش نسبت به نگاه دیگر شرکت های فولادی متفاوت باشد وبررسی ها نشان می دهد فولاد هرمزگان تمرکز ویژه به ورزش کارگری دارد. 

فولاد هرمزگان به این باور رسیده است که با ایجاد روحیه در میان پرسنل خود می تواند به افزایش بهره وری دست پیدا کند. این نگاه چندین پیام به همراه دارد:

اول آنکه مدیریت فولاد هرمزگان پرسنل را به این نتیجه گیری می رساند که وضعیت کارگران و پرسنل بسیار حائز اهمیت و ارزش است. 

دوم آنکه بهبود وضعیت کارگران منجر به افزایش بهره وری خواهد شد و نکته سوم هم آنکه این شرکت مسئولیت اجتماعی را در بعد درون سازمانی و برون سازمانی اجرایی می کند.

در کنار این سه موضوع، فولاد هرمزگان با چنین دیدگاهی، میزان‌ تعلق خاطرسازمانی و حمایت پرسنل از برند خود را افزایش و عرق آنها به مجموعه را بیش از پیش می کنند. 

پرسنل یکی از رکن های مهم در موفقیت یک مجموعه و بنگاه اقتصادی به شمار می روند و توجه به این بخش به پویایی هرچه بیشتر سیستم می انجامد. 

توجه ویژه و حضور در مسابقاتی با تحت عنوان کارگری نشان می‌دهد فولاد هرمزگان به دنبال کسب رقابت در جام های ورزشی نیست بلکه به دنبال ایجاد حس کار تیمی، عرق به مجموعه و شادابی و نشاط در بین پرسنل خود است که در نهایت می تواند نتیجه مثبت آنها را در خروجی کار و تولید محصول ببیند.






ارسال نظرات
موضوعات روز