جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تیتر20 گزارش می دهد:
باشروع تابستان قطعی های برق برای صنعت فولاد آغاز می شود. موضوعی که در ماه های اخیر بارها از سوی فعالان این صنعت نسبت تاثیرات آن هشدارهایی داده شده است. اما این باربرخی فولادسازان مصرف کنندگان خانگی را نشانه گرفته اند.
کد خبر: ۵۶۱۴۶
درخواست عجیب مدیرعامل فولاد خوزستان از مردم/ گرما زده شوید تا فولادی ها سرپا باشند
تیتر۲۰- کمبود برق از سال گذشته گریبان گیر فولادی ها شد و توانست میزان تولید را کاهش دهد و فولادسازان را از برنامه های تولیدی هدف گذاری شده عقب انداخته و بازار را در همان ماه های ابتدایی شروع تنش برقی با چالش همراه کند. 

وضعیت نیروگاه ها و عدم سرمایه گذاری مناسب در این بخش، فولادی ها را در تله برق انداخت. این در حالی است که در سال های اخیر کمبود گاز در زمستان خود بر تولید اثر گذار بود اما حالا هم در تابستان و هم زمستان فولاد درگیر چالش انرژی است. 

در این میان اما بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور برای سرمایه گذاری در صنعت برق اعلام آمادگی کرده اند تا با تامین برق مورد نیاز خود، تولید را افزایش دهند. 

اما در این بین تولیدکننده ای همچون فولاد خوزستان که از بزرگترین صادرکنندگان این صنعت نیز به شمار می رود، نوک پیکان خود را به سمت بخش خانگی نشانه رفته و مدیرعامل این شرکت معتقد است، هر یک از شهروندان می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و خاموش کردن چراغ‌های اضافه، در کاهش خاموشی شهری و صنایع سهیم باشند.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان از شهروندان خوزستانی خواست در اصلاح الگوی مصرف ياری رسان صنعت فولاد باشند و در ادامه می گوید: پایداری تولید صنایع به رونق کسب و کار در منطقه و کشور منجر می‌شود. هر یک از شهروندان می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و خاموش کردن چراغ‌های اضافه، در کاهش خاموشی شهری و صنایع سهیم باشند.

درواقع فولاد خوزستان معتقد است، بخش خانگی مصرف خود را کاهش داده و خاموشی ها را آن هم در منطقه ای گرم همچون خوزستان به جان بخرد، تا این فولاد ساز به کار خود ادامه دهد. 

نکته آن است که با توجه به درآمدهای این شرکت و میزان ارزآوری چرا مدیران آن به فکر احداث نیروگاه نیفتاده یا با سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه، میزان مصرف خود را کاهش داده و به دنبال روش هایی برای جبران کمبود تولید  برود.

این در حالی است که فولادی ها در ارز آوری غیر نفتی نقش مهمی بر دوش دارند و بارها بر حضور خود در این حوزه تاکید کرده اند اما مجموعه ای همچون فولاد خوزستان تا به امروز و تا پیش از بحرانی شدن تامین برق خود به فکر تامین این نیاز و احداث نیروگاه نبود، درحالی که درسترسی آن به بازارهای صادراتی به دلیل شرایط جغرافیایی آسان تر و بدون شک سود بیشتری نسب به واحدی واقع در مرکز کشور به دست می آورد.

درواقع این مجموعه به جای آنکه با تدبیر به سراغ حل این چالش برود، این بار از مردم انتظار دارد تا با کاهش مصرف این مجموعه را در تامین برق همراهی کند. یعنی در گام اول دولت باید تمامی شرایط را فراهم کرده تا فولادی ها به سود برسند و در این بین اگر تصمیم دولت مبنی بر اخذ عوارض صادراتی باشد به یکباره تمامی فولادی ها دست به کار شده و موجی از اعتراض به راه می افتد، و در گام دوم مردم باید مصرف خود را کاهش دهند تا چرخ کارخانه خوزستان بچرخد.

برخی واحدهای فولادی با عادت به دریافت یارانه از دولت، حالا اشتهایشان بیشتر شده از مردم تقاضا دارند تا در فصل گرما آن هم در جنوب کشور به یاری فولادی ها بروند.

اما سوال این است که واحدی همچون فولاد خوزستان که بار دیگر مانند برخی از مدیران فولادی که پیش تر این موضوع را مطرح کرده بودند و توقع داشتند مصرف خانگی کاهش پیدا کند، در برابر این خواسته خود چه چیزی برای مردم در نظر گرفته اند؟ آیا مردم منطقه در سود  این مجموعه شریک خواهند بود؟!

ارسال نظرات
موضوعات روز