پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تیتر 20 بررسی کرد؛
بانک ایران زمین در حال تکمیل قطعات پازل یک بانک تمام دیجیتالی است و در این مسیر، گام‌های مهمی در ایجاد نسل جدیدی از باشگاه مشتریان برداشته است.
کد خبر: ۵۶۱۵۳
بانک ایران زمین پیشتاز مهاجرت از باشگاه وفاداری به هواداری
تیتر 20 -  راه اندازی باشگاه مشتریان اگرچه در دنیا سابقه‌ای طولانی دارد اما در کشور ما پدیده چندان با قدمتی نیست و سازمانها و شرکتهای ایرانی از حدود یک دهه قبل به اهمیت این ابزار پی بردند و تلاشهایی برای ایجاد این نهادها انجام دادند. جستجویی کوتاه نشان میدهد در مورد باشگاه های مشتریان نیز مانند بسیاری موارد دیگر، این بانکها بوده اند که در ایران پیشتاز راه اندازی باشگاه مشتریان در قالب باشگاه وفاداری بوده اند.
 
باشگاه در سازمان واحدی است که در وهله اول پذیرای انتقادها، پیشنهادها و شکایات مشتریان است و باید بتواند با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به دنبال رفع مشکلات مشتریان و کسب رضایت آنان از خدمات ارائه شده باشد. این بخش باید با تعامل مستقیم و مناسب با سایر بخش‌های سازمان بتواند پیگیر مشکلات پیش آمده باشد. همچنین با شناخت صحیح از مشتریان و محصولات و خدمات باید بتواند بهترین نوع محصول را متناسب با نیاز مشتری به وی معرفی کند.

باشگاه مشتریان باید بتواند با ارائه سوال های مناسب از مشتریان، آماری جامع را گردآوری کرده تا سایر بخشها بتوانند سیاست­های جدیدی را در ارتباط با محصولات و خدمات خود اخذ نمایند.

در واقع مجموعه ها می توانند از این فرصت استفاده کنند تا از طریق نشان دادن رضایت مندی مشتریان به دیگران، اعتماد افراد دیگر را نیز به کسب و کار خود جلب کنند .

رویکرد جدید باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
با در نظر گرفتن همین منافع و کارکردها است که معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص فعالیت باشگاه مشتریان این بانک تأکید دارد: «یکی از ارکان اصلی بانکداری دیجیتالی، مشتریان وفادار هستند چرا که در بانک دیجیتالی، منابع مالی مشتری اهمیتی ندارد و نکته مهم وفاداری مشتری و ارائه سرویس های مختص به آن است. هدف گذاری بانک ایران زمین بر اساس این گونه بانکداری است و به مرور تک تک آن را عملیاتی خواهیم کرد».

به گفته وی «مهاجرت از باشگاه وفاداری به باشگاه هواداری، اقدامی ارزشمند است؛ باشگاه هواداری یعنی هر مشتری خود را عضوی از بانک بداند و ما به عنوان ارائه دهنده خدمات بانکی با ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان، علائق مختلف آنان را در فضای مجازی یا ابزارهای مختلف بسنجیم و بر اساس آن سرویس دهی کنیم».

این مهاجرت در حالی در بانک ایران زمین اتفاق افتاده است که از سال ۱۴۰۰ با حمایت مدیران ارشد بانک، تمامی امور باشگاه مشتریان بر عهده روابط عمومی قرار گرفته و با اقدامات انجام شده، زیرساخت های باشگاهی متفاوت در فضای دیجیتالی براساس میزان وفاداری مشتریان ایجاد شده است.

محمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در این رابطه معتقد است «بانکداری دیجیتالی قرار است تجربه مشتریان را تبدیل به محصول کند و زمانی که تمام تجربیات مشتریان به ما منتقل شود می توان بر اساس نیازهای مشتریان خدمات را در قالب بانکداری دیجیتال ارائه کرد. به این معنی که تمام خدمات و سرویس های مختلف در همه ابزارها و شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه شود».

ارسال نظرات
موضوعات روز