جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تیتر20 محصول نوظهور صنعت بیمه کشور را بررسی می‌کند؛
بیمه صندوق امانات همان محصولی است که شرکت بیمه پارسیان چندی پیش آن را روانه بازار محصولات بیمه‌ای کشور کرده و کارکرد اصلی آن را حفاظت از دارایی‌های گران‌قیمت مشتریان عنوان کرده است.
کد خبر: ۵۶۲۳۹
حفظ آرامش امانت‌گذار با بیمه صندوق امانات بیمه پارسیان
تیتر20 - پیشروی شرکت‌های بیمه کشور در مسیر نوآوری به‌تازگی به ارائه محصولی به نام «بیمه صندوق امانات بانک‌ها» منتج شده است. این محصول را بیمه پارسیان در جایگاه یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت بیمه ایران عرضه کرده است.

 بیمه‌نامه یادشده که هلدینگ‌های بزرگ مالی در اقتصادهای بزرگ جهان نیز استفاده از آن را به مشتریان خود توصیه می‌کنند از یک سو امنیت دارایی‌های گران‌قیمت به امانت‌گذاشته‌شده را به‌طور کامل برقرار می‌کند و از سوی دیگر بر اعتماد عمومی نسبت به کارکرد صندوق‌های امانات بانک‌ها می‌افزاید و توانمندی صنعت بیمه را در ارتقای کیفیت زندگی بیش از پیش اثبات می‌کند.
  
دارایی‌هایی از قبیل ارز، انواع سکه، اوراق بهادار، جواهرات، انواع چک‌های بانکی تضمین شده، سفته و... کالاهای ارزشمندی هستند که در زندگی روزمره به کار نمی‌آیند، اما در همین حال هرگز نباید گم شوند و یا آسیب ببینند، بنابراین یک گاوصندوق مستقر در خانه یا محل کار گزینه خوبی برای حفظ آنهاست اما به واقع آن‌قدر که باید امن نیست، گزینه مطمئن‌تر می‌تواند صندوق امانات بانک باشد اما این امکان هم هر قدر امن باشد، نمی‌توان احتمال سرقت از آن را صفر قلمداد کرد و حتی اگر گمان سرقت از آن نیز نرود، حوادث طبیعی و انسانی هستند که بقا یا سلامت دارایی به امانت گذاشته را تهدید کند؛ حتی تصورش هم تلخ است، اما نمی‌توان پیامدهای ناگوار بلایایی همچون سیل، زلزله و یا حتی یک شورش اجتماعی را نادیده گرفت. 
 
موضوع دیگر آن است که از آنجا که تنها مشتری از محتویات داخل صندوق خود مطلع است و بانک دخالتی در نوع کالا ندارد، بنابراین مشتری در صورت بروز حادثه نمی‌تواند درخواست جبران خسارت از بانک بکند مگر اینکه بتواند ثابت کند دارایی پس از آخرین بازدید دارنده آن و در اثر حادثه رخ داده در بانک آسیب دیده است. 

در چنین شرایطی برای تامین امنیت کامل دارایی و حفظ آرامش دارنده آن یک راهکار وجود دارد و آن هم بیمه شدن کالای به امانت گذاشته شده است، با این راهکار دیگر دلهره دائمی برای آسیب به دارایی که به یقین ارزش چشمگیری دارد، از بین می‌رود، به عبارت دیگر بیمه راهکاری است که مشتری از طریق آن با ترس از آسیب و فقدان کالا رو‌به‌رو می‌شود و از آن عبور می‌کند؛ حالا دیگر هیچ چیز نمی‌تواند آرامش امانت‌گذار را خدشه‌دار کند و خلاصه کلام آنکه یک صندوق امانات بیمه‌شده بسیار امن‌تر از یک صندوق بیمه‌نشده است. 

بیمه پارسیان و یک دستاورد جدید 
بیمه صندوق امانات همان محصولی است که شرکت پارسیان چندی پیش آن را روانه بازار محصولات بیمه‌ای کشور کرده و کارکرد اصلی آن را  حفاظت از دارایی‌های گران‌قیمت مشتریان عنوان کرده است.

 این شرکت همچنین اعلام کرده مشتریان می‌توانند با این بیمه از دارایی‌های باارزش خود که نزد بانک به امانت گذاشته‌اند محافظت کنند.
 
هر چند استفاده از مزایای این بیمه هزینه منحصر به خود را دارد که بر مخارج اجاره صندوق که البته قابل‌توجه است، اضافه می‌شود اما در سنجش هزینه و فایده این محصول باید دقت داشت که امنیت کالا تا چه اندازه مهم است و در صورت فقدان احتمالی آن چه خسرانی برای مشتری حاصل می‌شود. 

بیمه صندوق امانات در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان 
در ادامه برای درک بیشتر اهمیت بیمه صندوق امانات بانک‌ها نگاهی هم به منابع انگلیسی زبان انداختیم، مطالعه مطالب منتشرشده از تاکید ولز فارگو بر خرید بیمه صندوق‌ها می‌گوید. ولز فارگو یک هلدینگ خدمات مالی و بانکداری آمریکایی است که به صورت چندملیتی فعالیت دارد. این هلدینگ که از نظر مجموع دارایی چهارمین بانک بزرگ آمریکاست، صراحتا به مشتریان خود می‌گوید که محتویات صندوق امانات بیمه نیستند و به آنها توصیه می‌کند صندوق خود را در پوشش بیمه هر شرکتی که تمایل دارند، قرار دهند.  










ارسال نظرات
موضوعات روز