شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
بامداد امروز زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر را لرزاند، آمار کشته شدگان تاکنون ۵ تن و مصدومان ۳۸ نفر اعلام شده است. تمامی بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده باش کامل هستند. انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تامین خون بیمارستان‌ها را دارد. بر اساس آخرین گزارشات رسیده هیچ‌کدام از تأسیسات پخش هرمزگان آسیب ندیده و ارسال سوخت جبرانی به جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه در حال انجام است.
کد خبر: ۵۶۳۱۷

تیتر۲۰- خسارت زلزله‌های پی‌درپی به ۵۰ بادگیر در بافت تاریخی لافت
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: زلزله‌های بامداد امروز به ۵۰ بادگیر در بافت تاریخی لافت خسارت وارد کرد.
سهراب بناوند با بیان این مطلب گفت: با ارزیابی انجام شده و حضور کارشناسان میراث‌فرهنگی در کانون‌های زلزله و بررسی‌های اولیه از آثار تاریخی در این مناطق مشخص شد، خساراتی در بافت تاریخی لافت شامل: ریزش و ترک خوردگی ۵۰ بادگیر و ریزش گلدسته مسجد جامع اتفاق افتاده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: به دلیل شدت زلزله‌ها و وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان میراث‌فرهنگی و عوامل یگان حفاظت به‌طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی دیگر مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مصدومان زلزله هرمزگان از طریق بالگرد به بیمارستان‌های استان اعزام شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه هیچ مصدومی از زلزله در بخش‌های ای سی یو بستری نیست گفت: مصدومان زلزله هرمزگان از طریق بالگرد به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

مهرداد حسن زاده مهرداد حسن زاده گفت: عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه دیده زلزله بامداد امروز به خوبی در حال انجام است و مصدومان در حال دریافت خدمات درمانی مناسب هستند.
وی افزود: خوشبختانه ما مصدومی که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشد نداریم و در بخش‌های عادی مصدومان بستری خدمات دریافت می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: 10 نفر مصدوم در بندرعباس به بیمارستان‌ خلیج فارس مراجعه کردند، همچنین سه مصدوم در میناب و یک مصدوم در قشم داشتیم که این مصدومان نیز در حال درمان هستند.
وی تصریح کرد: مصدومان بندرلنگه و بندرخمیر نیز از راه‌های مختلف از جمله اعزام به وسیله بالگرد به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و در حال گذراندن روند درمان هستند.

اعزام تیم های عملیاتی توزیع برق هرمزگان به مناطق زلزله زده بندرخمیر و بندرلنگه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از اعزام تیم های عملیاتی و واکنش سریع این شرکت برای ارزیابی خسارت و اصلاح شبکه های آسیب دیده در شهرستانهای بندرخمیر و بندرلنگه خبر داد.

محمد کریمی گفت: در پی وقوع  زلزله ۶.۱ دهم ریشتری بامداد امروز در مناطق غربی استان تیم های عملیاتی از سراسر استان برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده و تامین برق مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: تیم هایی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.به محض وقوع زلزله جلسه اضطراری مدیریت بحران در این شرکت تشکیل و نیروهای عملیاتی واکنش سریع از سراسر استان فراخوانده شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق از هم استانی ها خواست هنگام وقوع زمین لرزه و خروج از ساختمان از قرار گرفتن در مجاورت شبکه و تاسیسات برق به شدت خودداری کنند.

استقرار تیم های امداد رسان بنادر غرب استان هرمزگان در روستای سایه خوش

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب استان هرمزگان از استقرار گروهای امدادی و خدمات رسان بنادر غرب استان در روستای سایه خوش به منظور یاری رسانی به هم استانیهای آسیب دیده در این منطقه خبر داد.

قاسم عسکری نسب دراین باره اظهارکرد: در پی وقوع زمین لرزه مهیب بامداد امروز شنبه در هرمزگان سریعا سطح دو مدیریت بحران بنادر غرب استان با هماهنگی فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان در روستای سایه خوش که کانون اصلی زلزله بود حضور یافته و مبادرت به راه اندازی اورژانس صحرایی بمنظور مداوای سرپایی مصدومان کردند.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودرو آتش نشانی و آمبولانس همراه با تجهیزات موردنیاز در محل مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول اند.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان؛ با هماهنگی صورت گرفته با اداره آتش نشانی و ایمنی اداره کل، آمادگی های لازم برای اعزام تیم های آتش نشانی وخدمات پزشکی به منطقه وجود دارد.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه های شدید در غرب هرمزگان تاکنون ۵ کشته و ۴۴ مجروح بر جای گذاشته است. تمام امکانات برای رسیدگی به وضعیت مجروحان بسیج شده است.مصدومان به بیمارستان های بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شدند.

میرهاشم فرمانداربندر خمیر گفت: تیم های امدادی و عملیاتی از ساعت اولیه زلزله جهت کمک به مردم روستای سایه خوش اعزام شده و در محوطه بیمارستان نیاپور این شهرستان هم بیمارستان صحرایی ایجاد شده است.

عباسی سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان نیز با شاره به اینکه برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه قطع است، گفت: این روستاها حدود دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ مشترک برق دارند که تاکنون ۴ پست از ۵ پست از مدار خارج شده به مدار برگشته است و امیدواریم تا پایان امروز برق مناطق زلزله زده وصل شود.

 اداره کل فرودگاههای استان هرمزگان آمادگی کامل خود را برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان با ابراز همدردی نسبت به وضعیت مردم در خصوص زلزله های اخیر گفت : باتوجه به نزدیکی فرودگاه بندرلنگه به کانون زلزله فرودگاه بندر لنگه و دیگر فرودگاه های استان آمادگی کامل جهت کمک رسانی به حادثه دیدگان و مصدومین را دارد.

وی افزود: هیچ گونه آسیب و خسارتی به این فرودگاه ها وارد نشده است و فرودگاه های استان آماده همکاری با پرواز های امدادی می باشد.

محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از بازگشایی محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه خبرداد.

مهرداد حسن زاده اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه شدید بامداد امروز محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه دچار مشکل شده بود که بازگشایی این مسیر مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این مسیر هم اکنون بازگشایی شده و مشکلی برای تردد هم‌وطنان وجود ندارد، پل غار نیز ترمیم شده و در این زمینه هم رفع مشکل صورت پذیرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از تلاش برای ترمیم چند پل در مناطق زلزله‌زده خبرداد و گفت: تا زمان ترمیم این پل‌ها هم وطنان می‌خوانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی همچنین از مردم خواست از هرگونه تردد غیرضروری در مسیرهای فوق برای تسریع عملیات امدادرسانی به مردم زلزله زده خودداری کنند. 

دکتر ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان در این خصوص افزود: انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تامین خون بیمارستان‌ها  را دارد.

وی با بیان اینکه افزایش  ذخایر خون استان  هم اکنون در اولویت این اداره کل است، اظهار کرد: تمامی مراکز انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم ومیناب جهت تامین خون مورد نیاز بیمارستانها ومراکز درمانی  امادگی کامل را دارند.

زارعی با اشاره به اینکه با توجه  غیر مترقبه بودن حوادث و واحتمالا ت ناشی از زلزله  هم‌اکنون  به  افزایش ذخایر خون به  همه گروه‌های خونی نیازمندیم، تصریح کرد: از شهروندان دمی خواهیم بامراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون ،در افزایش ذخایر خونی  مشارکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به مصدومیت ۳۹ نفر در زلزله بامداد امروز گفت: امدادرسانی به مصدومان زلزله هرمزگان با تمام امکانات در حال انجام است.

مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: بعد از وقوع چندین زمین لرزه مهیب در هرمزگان تمام بیمارستان‌های استان هرمزگان به حالت آماده باش کامل درآمدند.  کادر درمان و تکنیسین‌های بخش‌های مختلف نیز در حالت آماده باش هستند و کار امداد و خدمات درمانی را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: تاکنون این زلزله ۵ فوتی برجای گذاشته و شمار مصدومان پذیرش شده در بیمارستان‌های بندرخمیر و لنگه به ۳۹ نفر رسیده است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مصدومان در حال مداوا هستند و خدمات درمانی لازم به آنها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات امدادرسانی در حال انجام است و تیم‌های عملیاتی در مناطق زلزله حاضر هستند./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز