جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
مزایا و معایب طرح جایگزینی خودروهای کارکرده توسط مدیران خودرو
تیتر20 - مدیران خودرو در تازه‌ترین طرح فروش خودرو،طرح جایگزینی خودروهای کارکرده تمام برندهای خودرویی  و جایگزینی آن‌ها با محصولات MVM, CHERY و FOWNIX  را آغاز کرده است. 

در این راستا و با توجه به استقبال از طرح جایگزینی از سوی مشتریان محصولات شرکت مدیران خودرو و بازخورد مثبت این طرح در طی سال گذشته و به منظور افزایش سهم بازار و پاسخ به نیاز آحاد مشتریان، اقدامات اساسی به منظور توسعه زیرساخت های لازم انجام شد.

بر این اساس و از این پس در تمام کشور همه مالکان خودروهای داخلی و وارداتی مشمول طرح جایگزینی خواهند شد. 

مالکان محصولات کلیه خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی از تمامی برندها می‌توانند جهت جایگزینی خودروهای کارکرده خود با خودروهای نو، از این طرح استفاده کنند.

مزایای طرح جایگزینی مدیران خودرو 
از مزایای طرح جایگزینی برای مالکان کلیه خودروها می توان به شرایط نقد و اقساط با بهره مندی از تسهیلات تا سقف 70 درصد و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله آن عنوان نمود. همچنان که شرکت ایرانیان خودرو به عنوان مجری این طرح با همکاری شرکت مدیران خودرو فرآیند امن و راحتی را در طرح جایگزینی برای مشتریان فراهم کرده است. تمامی خودروهای داخلی و وارداتی زیر 10 سال می توانند در این طرح ثبت نام نمایند.

علاوه بر این‌ها، یک شبکه فروش خودروهای دسته دوم نیز توسط مدیران خودرو به وجود خواهد آمد که این موضوع نیز می‌تواند با توجه به نیاز بازار از اهمیت بسزایی برخوردار باشد و به نوعی یک اقدام مثبت تلقی می‌شود، زیرا در حال حاضر با توجه به تورم افسار گسیخته، قیمت خودرو نیز به عنوان یک کالای سرمایه‌ای با افزایش سرسام آوری روبرو شده است، طبیعتا در چنین وضعیت یک بازار متشکل و شبکه فروش منسجم خودروهای دسته دوم که تنوع بالایی از لحاظ مدل و نوع خودرو نیز در آن وجود داشته باشد، می‌تواند مشتریان بازار خودرو را که قصد خرید محصول دسته دوم داشته باشند را باز بگذارد.

نقاط ضعف طرح 
بر اساس اعلام شرکت مدیران خودرو، در طرح جایگزینی قیمت گذاری خودروهای کارکرده با حضور کارشناس رسمی دادگستری به صورت کاملا رایگان انجام می گیرد تا قیمت منصفانه‌ای وضع گردد.

افرادی که داوطلب طرح جایگزینی باشند می توانند با مراجعه به نمایندگی های شرکت مدیران خودرو و فروش خودروی کارکرده خود به قیمت توافقی، مبلغ فوق را به عنوان پیش پرداخت یا بخشی از مبلغ ودیعه خرید خودروی صفر جایگزین در نظر بگیرند.

این درحالیست که چند مسئله در اینباره مطرح است، در وهله اول، بحث قیمت‌گذاری کارشناسان  است که می تواند یک قیمت‌گذاری دستوری و اجباری باشد که باید دید در بوته عمل آیا قیمت‌گذاری منصفانه و عادلانه‌ای انجام خواهد شد که مشتری نیز راضی باشد و همچنین چه میزان با عُرف بازار در قبال آن مدل و سال تولید یک خودروی مشخص همخوانی دارد.

بنابراین ابهام اول در مورد قیمت‌گذاری است و اینکه نباید این فرآیند به هیچ عنوان تحمیلی باشد، بلکه قیمت‌ها باید به نحوی باشد که برای سایر مشتریان نیز جذاب باشد تا آن‌ها نیز ترغیب شوند، در چنین طرحی مشارکت کنند.

در وهله دوم نیز موضوع قیمت‌گذاری خود محصولات مدیران خودرو است، در طرح‌های قبلی که تنها مختص مشتریان مدیران خودرو بود، برخی از مشتریانی که قصد داشتند، خودروی کارکرده خود را با نو تعویض کنند، از قیمت‌های صفر محصولات مدیران خودرو و چری گلایه داشتند.

این درحالیست که برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند، قیمت بالای محصولات مدیران‌خودرو، فروش آن‌ها در چنین طرح‌هایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ارسال نظرات
موضوعات روز