پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تیتر20 بررسی کرد؛
بانک گردشگری که به تازگی سکان هدایت آن به مدیرعاملی تازه نفس سپرده شده، گویا راهی تازه در پیش گرفته و برنامه های تحول آفرین نوینی در دستور کار دارد.
کد خبر: ۵۶۶۳۷
بانک گردشگری با سکانداری مدیرعامل جدید در مسیر تحول
تیتر20 - بانک گردشگری که چندی پیش ، مدیرعامل جدید خود را معارفه کرد حال به نظر با سکان هدایت فهیمی خیز بلندی در توسعه خدمات بانکداری نوین برداشته و تلاش دارد از رهگذر توسعه خدمات نوین بانکی جایگاه و وضعیت درآمدی خود را ارتقا بخشد.

فهمی که از مدیران حوزه اقتصادی است و پیشتر نیز به عنوان معاون اقتصادی در بانک های انصار و گردشگری فعالیت داشته، حال در مقام مدیرعامل توجه ویژه ای نسبت به توسعه خدمات بانکداری نوین و سرویس های مبتنی بر فناوری معطوف داشته و گویی برنامه های جدید این بانک با محوریت این موضوع پیش خواهد رفت.

به گفته فهمی، «توسعه خدمات دیجیتالی در دو دهه اخیر هر روز آدمی را به سمت سهولت بیشتر امور سوق می دهد و موسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است از این رو همان‌گونه که از یک سال گذشته به سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشته ایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، با مختصات نوین و ارائه خدمات جدید را تا حدممکن بر اساس نیاز مشتریان به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

او معتقد است: هر چه خدمات بر بستر سامانه های غیرحضوری بخصوص tobank حرکت کنیم، مسیر را کوتاه کرده ایم و در کنار آن خدمت رسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی، توسعه سرمایه گذاری در عرصه‌های مولد، مشارکت در پروژه های بزرگ ملی از اهداف مهمی است که با اهداف و برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.

مدیرعامل بانک گردشگری با بیان اینکه توسعه خدمات بانکی با نگاه جامع نگر لازم است مورد توجه همه حوزه های فنی، مطالعاتی و عملیاتی باشد، تاکید کرد: باید با تسهیل شرایط برای خدماتی نظیر صدور ضمانت نامه‌ها، اعتبارات اسنادی و توسعه تسهیلات خرد، سهم خود را از سهم دایره شبکه بانکی بزرگتر کنیم و در کنار ارائه خدمات نوین، سرلوحه قرار دادن اصول بانکداری نوین و اجرایی نمودن روش های سرمایه گذاری جدیدتر که بازدهی بالاتری را دارد، بسیار مطلوب خواهد بود که از جمله اینها انواع مختلف سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

در تشریح این سخنان باید گفت اگرچه این برنامه ها بسیار می توانند موثر و باعث ارتقای سهم بازار بانک گردشگری در شبکه بانکی و همچنین بهبود شاخص های عملکردی این بانک محسوب شوند، اما نکته مهم این است که چقدر از این برنامه ها امکان عملیاتی شدن و تحقق در کوتاه مدت را دارا هستند.

یکی از بزرگترین پاشنه های آشیل بانک گردشگری در تحقق این اهداف و برنامه ها، موضوع کفایت سرمایه و سودآوری فعالیتهای اقتصادی و بانکداری این بانک بوده است. هماهنگونه که فهمی نیز در سخنان خود اشاره کرده برای اداره کردن بانک به طور ارزانتر و منطقی باید نخست آن را در یکسری از شاخص ها به نقطه مطلوبی رساند که از مهمترین این موارد کاهش قیمت تمام شده پول، بهبود کفایت سرمایه، افزایش منابع ارزان قیمت و کاهش منابع بین بانکی است.

اگرچه بانک گردشگری در سال گذشته و بر اساس صورتهای مالی سال 1400، موفق به شناسایی سود خالص شده به نحوی که زیان ۷۴۸ ریالی این بانک در سال ۱۳۹۹ به سود ۵۹۵ ریالی تبدیل شده که نشان از رشد ۱۸۰ درصدی دارد. در واقع بر اساس حساب سود و زیان منتشر شده، این بانک توانسته از زیان ۱۱ هزار و ۲۱۳ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریالی ۹۹ عبور کند و به سود خالص ۸ هزار و ۹۲۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی دست پیدا کند.

البته به طور دقیق از طریق ترازنامه نمی‌توان فهمید که بانک دقیقا چه کرده است اما کاهش زیان انباشته بانک‌ها از طرق مختلفی ممکن می‌شود. تعدادی از بانک‌ها با ورود به بازار سهام، ارز و مستقلات که افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای داشته، در سال گذشته از زیان خود کم کرده‌اند. همچنین بخشی از رشد دارایی بانک‌ها به علت تجدید ارزیابی دارایی‌های آن‌است. بدهی‌ها با نرخ مشخصی رشد می‌کند اما دارایی‌ها با تجدید ارزیابی افزایش پیدا می‌کند و مابه‌التفاوت آن از زیان انباشته کم می‌شود که این قطعا در مورد سودآوری بسیاری از بانک ها از جمله بانک گردشگری بی مصداق نبوده است .

همچنین بانک گردشگری در سال گذشته با تصویب افزایش سرمایه 300درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آروده نقدی، گام مهمی در بهبود کفایت سرمایه برداشته و اکنون با سرمایه 6000میلیارد تومانی آماده حرکت پرشتاب تر در مسیر تحول و ارتقا است. باید دید برنامه های تازه آقای مدیر عامل، نوید بخش روزهایی پربار و ارزنده برای بانک جوان گردشگری خواهد بود؟


ارسال نظرات
موضوعات روز