پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
توجه ویژه گروه مالی گردشگری به اشتغالزایی
تیتر20 - گروه مالی گردشگری به عنوان بزرگترین هلدینگ بخش گردشگری در کشور، توانسته اشتغالزایی مناسبی را تاکنون به ثبت برساند، با توجه به اینکه این گروه علاوه بر بخش گردشگری در حوزه  های پولی و مالی، صنعت و معدن، نفت گاز و انرژی و عملیات ساختمان فعال است، توانسته زمینه لازم برای اشتغالرایی بیش از 18 هزار نفر را تاکنون فراهم آورد. در حال حاضر این افراد در مجموعه های بانک گردشگری، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، هتل فرودگاهی امام، کاروانسرای وکیل و...، مشغول به کار هستند.

از سویی ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر با توجه به وعده های دولت در رابطه با افزایش اشتغالزایی، با توجه به محدودیت‌های بودجه ای که دولت با آن روبرو است، بخش خصوصی می تواند در راستای ایجاد شغل پیشقدم شود، در این راستا نیز بخش صنعت و معدن و گردشگری می توانند به عنوان پیشرانان ایجاد اشتغالزایی درکشور قلمداد شود، در چنین شرایطی گروه مالی گردشگری به عنوان بزرگترین هلدینگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری با توجه به پتانسیلی که از آن برخوردار است، می تواند اشتغالزایی مناسبی را در این حوزه با توجه به پروژه‌هایی که در دست دارد، اجرایی کند.

همچنین با توجه به اینکه گروه مالی گردشگری در حوزه صنعت و معدن فعالیت چشمگیری دارد، به طوریکه در این زمینه این گروه مالی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در بخش خصوصی مطرح است، قدر مسلم با توسعه فعالیت‌ها در بخش فولاد و همچنین معادن اشتغالزایی قابل توجه‌ای نیز در این بخش هم محقق خواهد شد.

 از سویی به دلیل اینکه کارخانه‌های فولاد و همچنین معادن گروه مالی گردشگری عمدتا در مناطق محروم کشور قرار دارند، عمرانی و اشتغالزایی که این گروه مالی انجام می‌دهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است، حال در ادامه به بررسی برنامه های گروه مالی گردشگری برای افزایش اشتغالزایی با توجه به برنامه‌ها و پروژه‌هایی که این گروه در دست اجرا دارد، خواهیم پرداخت.

برنامه گروه مالی گردشگری برای اشتغالزایی در سال 1401
گروه مالی گردشگری درحال حاضر حدود 80 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد، این در حالیست که این گروه تاکنون برای 18 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده که این رقم در پایان سال 1401 به 28 هزار نفر خواهد رسید.

 در این رابطه پروژه میکامال کیش یکی از پروژه های بااهمیت گروه مالی گردشگری است که با همه تلاطم‌های اقتصادی، اکنون به اتمام رسیده و مراحل تکمیل طراحی(دیزاین) را طی می‌کند. این پروژه آماده بهره‌برداری رسمی است و با بهره‌برداری از آن حداقل  5 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

از سوی دیگر با افتتاح فاز نخست پروژه اقامتی، تفریحی و گردشگری سیرجان شامل مرکز خرید زیگورات سنتر برای حدود 300 جوان سیرجانی اشتغال ایجاد شد. همچنین در سال جاری پروژه‌های از جمله فاز نخست پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند)، پروژه‌های هتل پرستیژلند اصفهان، هتل‌های نجف و کربلا نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، که  این پروژه ها بخش دیگری از اشتغالزایی گروه مالی گردشگری را رقم خواهند زد.

اشتغالزایی در حوزه صنعتی و معدنی توسط گروه مالی گردشگری
شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، باهدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور تاسیس شده است. که قرار است در سالجاری بخش از اشتغالزایی گروه مالی گردشگری را محقق کنند، این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در بخش خصوصی توانسته بخش قابل توجهی از میزان تولید فولاد در کشور را به خود اختصاص دهد.

شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان با دارا بودن زیر مجموعه هایی نظیر فولاد صنعت بناب، احیاء استیل فولاد بافت، جمیل کرک بافت،گهر پویش گام، توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان،شرکت گروه بازرگانی گردشگری دانا و صنعت نفت و گاز لاوان، به عنوان یک قطب صنعتی و معدنی در کشور خود را مطرح کرده که آماده است، بتواند با بهره برداری کامل از پروژه های خود، اشتغالزایی قابل توجهی را ایجاد کند.

سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری در حوزه اقتصاد دانش بنیان
 بر اساس اعلام  گروه مالی گردشگری با توجه به نامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، گروه مالی گردشگری حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است. این شرکت‌ها با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند. بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به ویژگی‌های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف‌ پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبه‌رو شدن با شرایط تحریم را دارا هستند.

 به بیان دیگر شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت‌های خود مانند ارزش افزوده بالا و برخورداری از توان رقابت بیشتر به نسبت دیگر واحدهای تولیدی به دلیل اتکای به خلاقیت و دانش و پژوهش، ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند و سرمایه گذاری در این بخش اشتغال پایدار را به همراه دارد.با توجه به این مسائل، گروه مالی گردشگری به منظور اشتغال پایدار از شرکت های دانش بنیان در سالجاری حمایت خواهد کرد.

اشتغال و کارآفرینی گروه مالی گردشگری در مناطق محروم
گروه مالی گردشگری با توجه به ماهیت تشکیل آن سرمایه گذاری قابل توجه ای در مناطق محروم انجام داده، در همین رابطه با توجه به نقش صنعت گردشگری در درآمدزایی، توسعه زیرساخت‌ها، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و فقرزدایی، گروه مالی گردشگری به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه خدمات اقامتی، نمایشگاهی و جشنواره ای به واحدهای صنعتی شهر بافت به ویژه کارخانه فولاد بافت، تصمیم به طراحی و ساخت هتل و مجموعه گردشگری شهرستان بافت در استان کرمان گرفته است.

بر این اساس پروژه "مجموعه گردشگری و هتل 4 ستاره بافت" در راستای تقویت گردشگری و ارج نهادن به تعاملات فرهنگی در حدود 11 هزار مترمربع در 2 فاز شامل هتل و ویلاهای اقامتی و فودکورت طراحی شده و در دست اجراست. از سویی با راه اندازی کامل این پروژه برای بیش از 30 نفر اشتغال مستقیم و حدود 200 نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. همچنین راه اندازی هتل بافت نقش مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان و استان های همجوار و همچنین آبادانی شهرستان بافت خواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز