چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
تیتر20 گزارش می دهد:
در دورانی که حضور خودروسازان در نمایشگاه ها به خصوص نمایشگاه های شهرستانی، کمرنگ شده، گروه بهمن به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی حضور فعال و با برنامه ای در این دورهمی های خودرویی دارد.
کد خبر: ۵۷۱۰۰

حضور قدرتمند "بهمن" در دورهمی های خودرویی شهرستان ها
تیتر20 - در چند سال گذشته نمایشگاه های خودرویی کشور رنگ و لعاب گذشته خود را از دست داده اند و شرکت های خودروساز بزرگ نیز معمولا یا در آنها شرکت نمی کنند و یا در صورت حضور، خیلی معمولی مهمان این دورهمی ها می شوند. 

حضور کمرنگ در نمایشگاه های خودرویی دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به مشکلات مالی، شیوع ویروس کرونا و تغییر روش های فروش اشاره کرد.

 البته ممنوعیت واردات خودرو طی چهار سال گذشته نیز یکی دیگر از دلایلی است که نمایشگاه های خودرو به خصوص در شهرستان ها را سرد کرده است. 

در این بین، چالش کرونا بسیار کمرنگ تر از گذشته شده و واردات خودرو نیز آزاد شده، بنابراین به نظر می رسد در آینده شاهد رونق نسبی نمایشگاه های خودرویی کشور خواهیم بود. 

این البته در حالی است که چالش مالی در کنار متمرکز شدن فروش خودروها در سامانه یکپارچه، از انگیزه حضور خودروسازان در نمایشگاه های خودرویی کاسته است. 

خودروسازان به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود تا حد امکان هستند و از همین رو یکی از بخش هایی که برای تحقق این هدف دست روی آن گذاشته اند، حضور کمتر و کمرنگ تر در نمایشگاه های خودرویی به ویژه در شهرستان ها است.

 آنها حتی برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران نیز انگیزه زیادی ندارند، با این حال گاهی تحت فشار وزارت صمت ناچار به شرکت در آن هستند. 

در این بین اما گروه بهمن سعی کرده در چند وقت اخیر مسیری متفاوت را طی کرده و تا حد امکان در نمایشگاه های خودرو کشور شرکت کند. این حضور پر رنگ گروه بهمن در شرایطی است که این شرکت نیز چندی پیش ملزم شد محصولاتش را در سامانه یکپارچه فروش عرضه کند، هرچند البته در حال حاضر مجوز عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا را گرفته است. 
 
طی چند وقت اخیر که نمایشگاه های خودرویی در استان های مختلف برگزار شد، گروه بهمن با تمام توان در آنها شرکت کرد و  توانایی ها و محصولات خود را به نمایش درآورد. این اتفاق در دوره ای رخ داد که تصمیمات دولتی در حوزه فروش، خودروسازان کشور به ویژه خصوصی ها را دچار چالش کرده است. در واقع در چنین شرایطی این گروه خودروساز با تمرکز بر تعامل نمایشگاهی با مخاطبان و نمایندگی های فروش خود، فرصت حضور گسترده در استان های دیگر را از دست نداد.

حضور گروه بهمن در نمایشگاه های خودرویی شهرستان ها می تواند از جهت معرفی بهتر محصولات این گروه خودروساز به شهروندان، اثرگذار باشد. به هر حال بخش قابل توجهی از مشتریان خودرویی خودروسازان کشور از جمله گروه بهمن، در شهرستان ها هستند و نمایش مستقیم محصولات (در شهرستان ها) می تواند ارتباط بین شهروندان و گروه بهمن را تقویت کند.
 
با برگزاری نمایشگاه ها، مشتریان از نزدیک خودروها را رویت کرده و با مشخصات فنی شان آشنا می شوند و این موضوع می تواند به آنها در انتخاب خودرویی مناسب کمک کند.
 
حضور در نمایشگاه های خودرویی شهرستان ها همچنین حکم یک تبلیغ بزرگ را برای گروه بهمن نیز دارد و نشان می دهد این شرکت می خواهد روی فروش بیشتر در شهرستان ها تمرکز کند.
 البته برای جذب مشتریان شهرستانی، ارائه تخفیف های ویژه در نمایشگاه ها نیز ضروری به نظر می رسد. 

معمولا در نمایشگاه های خودرویی، شرکت خودروساز و عرضه کننده خودرو تخفیف هایی را برای فروش در نظر می گیرند و با این کار اولا اقدامی تبلیغاتی در راستای بهبود وجهه شرکت ها صورت می گیرد و هم جذب مشتری می شود. 
 


ارسال نظرات
موضوعات روز