جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
تیتر20 به بهانه انتصاب سرپرست جدید روابط عمومی فولاد خوزستان بررسی می کند:
تغییر در حوزه روابط عمومی برای شرکت های بزرگ امری طبیعی محسوب می شود اما این بار مدیرعامل فولاد خوزستان با هدف بهتر شدن روند فعالیت ها، در اقدامی تامل برانگیز مدیر حوزه مدیرعامل را با حفظ سمت راهی این بخش کرده است، غافل از آنکه روابط عمومی وظایف خطیری دارد و بی توجهی به آن از طریق گماردن افراد کم تجربه با حفظ سمت قبلی بر این مسند مهم می تواند در ادامه مشکلات جدی را برای یک سازمان به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۱۱۲
آیا روابط عمومی شغل دوم در یک سازمان است؟ / کوچک شمردن جایگاه روابط عمومی ضربه ای مهلک در مسیر توسعه
تیتر20 - تغییر در مدیران روابط عمومی با توجه به اهمیت این حوزه در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. در این بین فولاد خوزستان نیز از مهمترین تولید کنندگان شمش فولادی ، محمد جامعی را با حفظ سمت مدیر حوزه دفتر مدیرعامل به عنوان سرپرست روابط عمومی معرفی کرد تا او جایگزین غلامرضا فروغی نیا  شود. 

البته پرسش مهم این است که این جا به جایی بر چه اساس بوده و اگر قرار بود به دلیل رفع کاستی ها این تغییر انجام شود، چرا باید سرپرست برای این پست مهم تعیین و با حفظ سمت قبلی عهده دار این مسئولیت شود.

این در حالی است که بارها مدیران بنگاه های اقتصادی به مناسب هفته روابط عمومی اعلام کرده اند که این بخش پیشانی یک مجموعه و پل ارتباطی آن با نهادهای دولتی و مردم است.

متاسفانه دیده شده است که در برخی ازسازمان ها و بنگاه های اقتصادی، مدیران حوزه مدیرعامل با حفظ سمت راهی بخش روابط عمومی می شوند که شاید این موضوع ناشی ازبی توجهی مدیریت ها به اهمیت روابط عمومی و از طرفی انتخاب افراد نزدیک به خود برای اداره این بخش حساس و با حجم بالای ماموریت های مهم بوده است.

اما در بعد دیگر مساله آن است که وقتی مدیری با حفظ سمت قبلی به روابط عمومی می آید، یعنی از دید مدیرعامل وظایف این بخش چندان اهمیتی ندارد که به عنوان شغل دوم فردی دیگر انتخاب می شود، در حالی که حوزه روابط عمومی با توجه به ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی وظیفه سنگینی دارد، همچنین تمامی اتفاقات از مشکلات و موفقیت ها و.... نیز باید از طریق این بخش به دست رسانه ها رسیده و اطلاع رسانی شود، اما این اتفاق کوچک شمردن این وظایف است .

فراموش نکنیم روابط عمومی نیازمند نیروی متخصص و حرفه ای است ومدیران عامل باید اجازه دهند این بخش در مسیر صحیح گام بردارد، در غیر این صورت روابط عمومی که پاشنه آشیل یک مجموعه است، می تواند با ضربه ای مهلک مسیر توسعه پایدار را هم خدشه دار کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز