چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
تیتر20 گزارش می دهد؛
تعداد بالای هتل های کیش نه تنها منجر به رقابت بین آنها برای ارائه خدمات بهتر با قیمت مناسب تر نشده، بلکه بیشتر آنها تلاش می کنند با گران کردن هزینه های اقامت به نوعی تعداد پایین سفر به کیش را جبران کنند، در حالی که این اقدامی برای فراری دادن مسافران ایرانی به کشورهای همسایه شده است.
کد خبر: ۵۷۱۴۸
ضعف مدیریت، مقصد مسافران کیش را عوض کرده است؟
تیتر20 -  سه ماه دیگر تا بازی های جام جهانی قطر باقی نماده و در شش ماه گذشته دولت تلاش کرده تفاهمنامه های را با قطری ها منعقد کند تا بخش کوچکی از تماشاگران و گردشگران جام جهانی را به جزایر کیش، قشم و هرمزگان بکشاند تا از این طریق ایران هم بتواند از این فرصت حداکثر بهره برداری را بکند، اما حقیقت این است که گردشگران خارجی هیچ مزیتی برای اقامت در شهرهایی مانند کیش و ... نمی بینند، زیرا از یک سو قیمت هتل ها و حتی پروازها به این شهرها اینقدر گران شده است که مسافران ترجیح می دهند در همان قطر اقامت کنند، از طرف دیگر کیش تا قطر با پرواز نزدیک به یک ساعت و با شناور نزدیک به 4 ساعت فاصله دارد و با در نظر گرفتن هزینه های پرواز عملا برای مسافران صرفه اقتصادی ندارد.

حالا بسیاری از مسئولان مطمئن هستند که گردشگر خارجی چندانی بابت جام جهانی به کیش سفر نخواهند کرد، به همین دلیل اهداف خود را روی مسافران ایرانی قرار داده اند و حتی برخی از مسئولان کیش اعلام کرده اند که در طول بازی های جام جهانی کیش می تواند میزبان حدود 4 میلیون ایرانی باشد، اما به نظر می رسد که این محاسبات چیزی جز خوشبینی نیست، زیرا در مقطع کنونی که کیش به دلیل هوای گرم و شرجی مقصد مهم گردشگری نیست هزینه تور و سفر به این شهر نزدیک به هزینه سفر به شهری مانند استانبول است که در مقطع کنونی هم خیلی ها از ایران به این شهر اروپایی همسایه سفر می کنند.
 
در واقع تصور کنید در فصلی که هیچکس حاضر به سفر به این شهر نیست قیمت ها بالاست، حالا تصور کنید که پاییز جام جهانی شروع شود و هوای کیش هم کمی خوب شود آیا هتل های این شهر با همین هزینه ها امکان رزرو دارند؟ قطعا خیر و هزینه ها ممکن است افزایش یابد و این هزینه حتی گرانتر از سفر به کشورهای همسایه خواهد بود. این موضوع نشانه ضعف مدیریت گردشگری در منطقه آزاد کیش هست که به نوعی فرصت ها را غنیمت نمی شمارند .

بنابراین به نظر می رسد که تعداد بالای هتل های کیش نه تنها منجر به رقابت بین آنها برای ارائه خدمات بهتر با قیمت مناسب تر نشده است، بلکه آنها تلاش می کنند با گران کردن هزینه های اقامت به نوعی تعداد پایین سفر به کیش را جبران کنند، در حالی که این اقدامات باعث می شود که سفر به کیش بازهم کمتر شود .

از طرف دیگر کیش امروز بیشتر از اینکه عنوان شهری توریستی و بین المللی را یدک بکشد به شهری ساحلی برای ایرانی ها بدل شده که به دلیل هزینه های بالا به راحتی می تواند از فهرست سفر آنها حذف شود و سایر شهرهای ساحلی ارزانتر و حتی شهرهای شمال کشور جایگزین آن شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز