جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
تیتر20 بررسی می کند؛
شرکت بیمه پارسیان باتوجه به اهمیت توسعه فروش بیمه های زندگی، مجموعه برنامه جامعی را تدوین نموده است که شامل ارتقا محصول بیمه زندگی فعلی، ارتقا سطح کمی و کیفی نمایندگان در زمینه فروش بیمه زندگی با استفاده از آخرین روشهای آموزشی و مدلهای تیم سازی، بهبود فرایندهای مرتبط با عملیات صدور، پس از صدور و خسارت و نیز اجرای برنامه های ترفیعی برای نمایندگان و حتی بیمه گذاران و ... می باشد.
کد خبر: ۵۷۲۵۴
برنامه های جدید بیمه پارسیان برای توسعه بیمه های زندگی
تیتر20- وقتی صحبت از بیمه در کشور می شود، اولین موضوعی که به ذهن افراد می رسد بیمه های مرتبط با اتومبیل، منزل و سایر داراییها و حتی بیمه های تامین اجتماعی است، این در حالی است که در بسیاری ازکشورهای توسعه یافته بیمه های زندگی یا به اصطلاح بیمه های عمر، بخش بزرگی از فعالیتهای بیمه ای را بخود اختصاص می دهد.

بیمه پارسیان باتوجه به جایگاه و ضریب نفوذی که در بازار دارد، در نظر دارد با ارائه محصول جدید خود به بازار و اجرای سایر برنامه های که در دست اقدام دارد، ضمن بهبود فرهنگ عمومی جامعه، در زمینه توسعه بازار بیمه های زندگی و افزایش ضریب نفوذ این رشته اقدام نماید.

به نظر می رسد یکی از دلایلی که شاید بتوان به عنوان علت استقبال کمتر از انتظار از بیمه های زندگی در کشور برشمرد، این باشد که افراد جامعه به علت عدم آشنایی با کارکردهای بیمه های زندگی چندان تمایلی به این رشته بیمه ای نشان نداده اند و تلقی ایشان از کارکردهای این بیمه نامه صرفا تامین منافع پس از فوت و برای بازماندگان است. در واقع این تلقی با توجه به کارکردهای متعدد و متنوعی که بیمه های زندگی دارند، یک باور نادرست و ناقص است، چرا که کارکردهای بیمه های زندگی نه تنها صرفا برای پس از فوت بیمه شده نیست، بلکه در طول زندگی ایشان نیز کارکردهای فراوانی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها در بیمه عمروسرمایه گذاری شرکت بیمه پارسیان می پردازیم.

یکی از جنبه های مهمی که در بیمه های زندگی پارسیان می تواند مورد توجه قرار گیرد، ارائه مجموعه متنوع و کاملی از پوششهای بیمه ای است که در زمان حیات بیمه شده به شرط وقوع موضوعات تحت پوشش، قابل استفاده خواهد بود تا بدین ترتیب با جبران آثار مالی بروز اتفاقات ناگواری که برای هر کسی در طول زندگی ممکن است اتفاق بیفتد، آرامش خاطری را برای ایشان فراهم نماید.
 
به عنوان مثال همه ما در طول زندگی نگران وقوع بیماریهای سختی مانند بیماریهای قلبی، سکته مغزی، سرطانها، MS و بیماریهای مشابه هستیم، بیمه پارسیان نیز با ارائه پوشش بیمه ای برای بیش از 30 بیماری سخت مختلف، سرمایه مورد تعهد را به محض ابتلا به ایشان پرداخت می کند تا بخشی از نگرانیهای مرتبط با بروز این بیماریها  را کاهش دهد. همچنین تامین مالی مناسب برای آینده فرزندان یکی از اهداف همه والدین می باشد، در همین زمینه، بیمه پارسیان با ارائه مجموعه ای از پوششهای بیمه ای در قالب بیمه نامه زندگی خود، تداوم بیمه نامه در صورت فوت یا ازکارافتادگی دائم و کامل بیمه گذار بدون پرداخت حق بیمه را تعهد خواهد کرد. به عبارت دیگر در این بیمه نامه علاوه بر بیمه شده، برای بیمه گذار بیمه نامه نیز پوششهایی ارائه خواهد شد تا اندوخته پایان قرارداد حتی در صورت فوت یا ازکارافتادگی دائم و کامل بیمه گذار تامین گردد.

یکی دیگر از جنبه های مهم بیمه های زندگی پارسیان که بیمه گذار در طول حیات خود می تواند از آن بهره مند گردد، بخش سرمایه گذاری این بیمه نامه می باشد، به عبارت دیگر بیمه پارسیان با فرآهم آوردن امکان سرمایه گذاری بخشی از مبالغ پرداختی بیمه گذار در این بیمه نامه و تخصیص سود تضمینی به آن، همچنین مشارکت بیمه گذار در منافع سرمایه گذاریهای انجام شده از محل اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه های مربوطه، سرمایه مناسبی را برای ایشان تامین می کند که این سرمایه در طول مدت قرارداد به دفعات و با روشهای مختلف از قبیل دریافت وام یا برداشت تمام یا بخشی از اندوخته، برای رفع مشکلات مالی احتمالی، قابل استفاده خواهد بود. ضمن آنکه مبلغ اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه در پایان قرارداد نیز می تواند بصورت یکجا یا در قالب انواع بیمه نامه های مستمری از شرکت بیمه پارسیان دریافت گردد. در همین راستا شرکت بیمه پارسیان، برنامه هایی را برای دوران بازنشستگی افراد جامعه تدوین کرده است تا با ارائه مجموعه کاملی از بیمه نامه های مستمری، ضمن جبران کاهش درآمد ایام بازنشستگی افراد، باعث افزایش آرامش خاطر ایشان گردد. 

از دیگر دلایل ضریب نفوذ کمتر از انتظار بیمه های زندگی در ایران در مقایسه سایر کشورها، شاید بتوان به کمبود فروشندگان توانمند برای ارائه تمامی جنبه های کاربردی این بیمه نامه ها به مشتریان اشاره نمود. ماهیت فروش بیمه نامه در صنعت بیمه بخصوص در بیمه های زندگی که بصورت خرده فروشی و اصطلاحا B2C ارائه می گردد، فروش یا معرفی خدمت بیمه ای از طریق نمایندگان و کارگزاران است، به همین منظور بیمه پارسیان نیز در نظر دارد مجموعه برنامه هایی را با هدف ارتقا کمی و کیفی فروشندگان بیمه های زندگی اجرا نماید که مهمترین مواردی که می توان به آن اشاره نمود عبارت است از: اجرای متد آموزش مستمر و هدایت نمایندگان به منظور افزایش انگیزه، ارتقای اطلاعات و توانمندی ایشان در زمینه افزایش فروش این بیمه نامه و درنهایت ایجاد تیمهای فروش بیمه¬های زندگی، استفاده از روشهای نوین بازایابی و تشکیل سازمان فروش بیمه های زندگی و ...

ضمنا بیمه پارسیان در زمینه توسعه بازار بیمه های زندگی از سایر ابزارهای پیشبرد فروش بیمه های زندگی نیز غافل نبوده و با اجرای برنامه های تبلیغاتی، جشنواره انگیزشی برای نمایندگان و مشتریان، ایجاد باشگاه مشتریان، برگزاری رویدادهای انگیزشی و ... در نظر دارد تا ضمن آشنایی بیشتر افراد جامعه با کارکردها و منافع بیمه های زندگی، سهم رشته بیمه های زندگی در صنعت بیمه کشور را ارتقا دهد.

همچنین بهبود و ارتقا کیفیت خدمات و تسریع و تسهیل در فرآیندهای مرتبط با فروش و صدور و خدمات پس از صدور بیمه نامه زندگی از دیگر اقدامات این شرکت در جهت افزایش رضایتمندی و وفاداری بیمه گذاران، شبکه فروش و سایر ذینفعان می باشد.

در حقیقت برنامه های جدید بیمه پارسیان را در زمینه بیمه های زندگی می توان این گونه خلاصه کرد: ارائه محصولات بیمه ای با کیفیت تر در بازار بیمه های زندگی، بهبود کیفیت خدمات و افزایش سرعت فرآیندهای کسب و کار در بحثهای صدور، پس از صدور و خسارت، توسعه کمی شبکه فروش بیمه های زندگی و ایجاد اشتغال بیشتر، ارتقا سطح کیفی نمایندگان موجود و جدید به منظور ارائه مشاوره دقیقتر به مشتریان در زمینه منافع حاصله از بیمه های زندگی برای ایشان، برقراری ارتباط پایدار با مشتریان با هدف ارتقای رضایتمندی و وفاداری ایشان، آشنایی بیشتر مردم با کارکردها و نیز انواع بیمه های زندگی و تاثیر آن در افزایش آرامش خاطر ایشان.

در کنار این موارد آنچه بیش از هر چیز حائز اهمیت خواهد بود، ارتقا یا ایجاد فرهنگی در جامعه است که اعضای جامعه، بیمه های زندگی را به عنوان یک محصول ضروری و موردنیاز شناسایی کرده و آن را در سبد خرید خانواده خود در کنار سایر کالاها و خدمات ضروری در نظر بگیرند، چرا که کاهش نگرانیهای و ایجاد آرامش خاطر در مشتریان یکی از اصلی ترین اهداف بیمه ها می باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز