جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
تیتر20//
هتل بوتیک هایی همچون کاروانیکای کرمان، یاد و خاطره معماری اصیل و بناهایی تاریخی را زنده کرده است که چشم بینندگان را می نوازد و غبار از خاطراتی برمی دارد که روزگاری به قدمت تاریخ، آنها را رقم زده اند. این هتل بوتیک با قابلیت هایی که دارد و با امکان جذب توریست داخلی و خارجی میتواند به رونق اقتصادی ، تحول و رشد بافت قدیمی منطقه کمک نماید و برای جامعه جوان و متخصص منطقه نیز شغل ایجاد نماید.
کد خبر: ۵۷۴۰۷
هتل بوتیک کاروانیکا کرمان ؛ کمک به اشتغالزایی و رونق اقتصادی بافت قدیمی منطقه
تیتر20 - زندگی ها مدرن شده است اما همه به دنبال حال و هوای قدیمی هستند که بتوانند خاطرات خود را در آن مرور کنند و به دوران کودکی و لحظات خوشی برگردند که دنیا این قدر مدرن نبود؛ ولی صمیمیت در آن موج می زد. روزهایی که در آن، خانواده های بسیاری گرد هم می آمدند تا لحظات خود را با هم به اشتراک بگذارند و خاطره بسازند. 

حالا گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری(سمگا) در اقدامی جدید، تلاش کرده تا نقاط دیدنی و بناهای تاریخی مانند کاروانیکای کرمان که روزی برای خود بر و بیایی داشته و محل تجارت و کسب و کار و حتی استراحت تاریخ سازان این کشور بوده اند را احیا کند و زمینه ای را فراهم نماید تا مردم نه تنها با تاریخ گذشته هر منطقه ای آشنا شوند، بلکه از نوع معماری و ابتکاری که ایرانی ها در بخش¬های مختلف بناهای مسکونی، تجاری و اداری خود به کار می گرفتند هم اطلاعاتی به دست آورند. 
 
اینجا است حضور گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری(سمگا) می تواند راهگشا بوده و با بازسازی و مرمت بناهای قدیمی و تاریخی بخشی از تاریخ این کشور را زنده نگاه داشته و البته با ابتکار عمل، درآمدزایی نیز صورت داده و در توسعه اقتصادی سهیم باشند. 
در واقع،در هتل بوتیک کاروانیکای کرمان، با 11هزار متر مساحت و 7700 متر زیربنا و ظرفیت 57 اتاق و 142 تخت ، که آماده بهره برداری است، برنامه ریزی صورت گرفته تا با ارایه خدمات و سرویس¬های بهتر، زمینه را برای رفاه حال گردشگران بیش از پیش فراهم کرده و نامی را ماندگار کنند که اگرچه کهن است، اما با یاد و خاطرات امروزی¬ها آمیخته و در تاریخ ذهنی مردم به ثبت می رسد. 

اعتبار بوتیک هتل کاروانیکا هم البته به قدمت تاریخی آن است که باید آن را مورد توجه قرارداد اما اهمیت  دیگر این پروژه ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در منطقه است که به همت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری(سمگا) دنبال شده است.
 
بوتیک هتل کاروانیکا با ظاهر و معماری خاصی که دارد می‌تواند بهترین اقامتگاه برای افرادی باشد که می‌خواهند در فضایی به دور از شلوغی در مکانی منحصر به فرد وتاریخی استراحت کنند.

 از سوی دیگر، بوتیک هتل کاروانیکا با اتاق‌های متنوع و طراحی داخلی چشم نوازی که دارد؛ به‌راحتی از نظر امکانات و خدمات با هتل‌های پنج ستاره رقابت می‌کند.

بوتیک هتل کاروانیکا یک مجموعه‌ مدرن با امکانات و تجهیزات به‌روز را شامل می‌شود که دارای طراحی منحصربه فرد با بهره‌گیری از آخرین متدهای روز می باشد. البته نکته حائز اهمیت در طراحی این هتل‌تلفیق استفاده از المان های مدرن در چیدمان فضای داخلی در کنار استفاده از گلیم و نماد های باستانی و مبلمانی اصیل و سنتی است.

به هرحال ایده ای که اکنون از سوی سمگا پیگیری شده، راه‌اندازی بوتیک هتل کاروانیکا با کارکردهای مختلف با رویکرد تاریخی-فرهنگی در بنای باقی‌مانده از چند سده اخیر با هدف ترویج فرهنگ کشور است .

با توجه به اینکه عناصر فرهنگی موجود در معماری و تزئینات بنا، آرایش و چیدمان اتاق‌ها، نوع پوشش کارکنان هتل، تهیه خوراک‌های سنتی مربوط به دوره‌ای خاص، با استناد به دستورهای آشپزی بازمانده از دوره‌های مختلف و سرو غذا به شیوه مرسوم در میان مردمان دوره‌های مختف تاریخی و حتی آداب غذا خوردن آنان می‌تواند تجربه جالبی را برای گردشگران رقم بزند.

این نوع اقامتگاه‌ها از جایگاه ویژه‌ای میان توریست‌ها برخوردار هستند و میتوان با حمایت از مجموعه هایی مانند گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری(سمگا) توسعه این بخش مهم از صنعت گردشگری را سرعت بخشیدتا با بهره‌گیری از فضاهای این‌چنینی بتوان رونق بیشتری به این صنعت داد.




ارسال نظرات
موضوعات روز