دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تیتر20 گزارش می دهد؛
این روزها بازیگر جدیدی به صنعت خرده فروشی می‌خواهد ورود کند و همانطور که ظواهر امر نشان می دهد به دنبال سهم قابل قبولی از بازار است.
بیس‌مارکت ؛ یک شروع متفاوت
تیتر 20 - طی سال های اخیربا توجه به گسترش ضریب نفوذ و کارکرد مناسب فروشگاه های زنجیره ای و اثر گذاری آنها در زندگی امروز، باعث شده است که شاهد خلق برندهای جدید در این عرصه باشیم. 

اما همانقدر که تعداد حاضران این بخش از اقتصاد زیاد شده است به همان میزان رقابت سخت و سخت تر شده است. در این میان برندهایی گوی سبقت را خواهند ربود که حرف تازه ای برای گفتن داشته باشند.یا به زبان فنی تر دانش ورود به بازار و بازاریابی نوین را داشته باشند.

به نظر می رسد بیس مارکت نیز از همین جنس باشد.چرا که طی مدت زمانی که به این عرصه ورود کرده است توانسته در بحث فرانچایز باب جدید و جذابی برای علاقمندان باز کند.

در حال حاضر فروشگاه‌های سراسری بیس مارکت با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که در حال انجام است، قصد دارد یک شروع متفاوت در صنعت خرده فروشی داشته باشد، تا بتواند سهم خود از بازار را به دست بیاورد، در این زمینه با توجه به وضعیتی که سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال حاضر دارند، به نظر می‌رسد بیس مارکت با تکیه بر یک برنامه دقیق و طولانی مدت و تدبیر مدیرانی با تجربه در این صنعت و برنامه ریزی دقیق نسبت به مشکلات موجود در این صنعت چه در بحث تامین‌کنندگان و تحت پوشش قرار دادن سوپر مارکت‌ها و چه در بحث جذب مشتری بتوانند با توجه به تبلیغات فراوان و شرایط جذاب به یک بازیگر متفاوت در همین ابتدا در صنعت خرده فروشی کشور تبدیل شود. به گونه ای که در همین ابتدای ورود بحث جدی این روزهای تمامی فعالان این صنعت شده است.

ورود به سه حوزه اصلی صنعت خرده فروشی
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که فروشگاه‌های سراسری بیس مارکت هم زمان به سه حوزه اصلی صنعت خرده فروشی، یعنی بحث سوپر مارکت‌ها، فرانچایز‌ها و هایپرمارکت‌ها ورود کرده و قصد دارد، این حوزه‌ها را با روش‌های متفاوتی که در نظر گرفته، در وهله اول با تحول روبرو کند و در وهله دوم نیز با شرایط متفاوت و آسان با سایر ذینفعان فعال در صنعت خرده‌فروشی نیز به همکاری بپردازد.

این درحالیست که بیس‌مارکت زیر مجموعه یکی از هلدینگ های با سابقه میباشد که در گذشته در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت بوده، اما سه سال است که این هلدینگ با برنامه ریزی دقیق و طولانی مدتی در حوزه غذایی وخرده فروشی، ورود کرده و قصد دارد مشکلاتی و موانعی که در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد را با روش خودش حل  و فصل و مشکلاتی که در بحث فرانچایز از سوی برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وجود آمده، را برای تامین کنندگان مرتفع سازد.

تاسیس ۱۰۰۰ سوپر مارکت و هایپر مارکت در یکسال ابتدای فعالیت
با توجه به تبلیغات گسترده و شرایط متفاوت بیس مارکت برای اعطای نمایندگی، به گفته مسئولان این شرکت از فراخوان این فروشگاه زنجیره‌ای استقبال بسیار زیادی شده و تاکنون بیش از ۵۰۰۰ درخواست جهت اعطای نمایندگی به بیس مارکت رسیده که قرار است از این تعداد حدود ۱۰۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای بیس مارکت در عرض یک سال ابتدا در دو استان تهران و البرز و سپس در تمامی شهرهای ایران آغاز به فعالیت کنند.

بر اساس گفته مسئولان این شرکت  گویا فروشگاه‌های سراسری بیس مارکت شرایط فرانچایز گرفتن را بسیار راحت گرفته است ، چرا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی و ملکی را برای در اختیار گرفتن فرانچایز مطرح کرده‌اند، در حالیکه فروشگاههای زنجیره‌ای بیس مارکت برای در اختیار گذاشتن فرانچایز به جای اخذ ضمانت‌نامه های بانکی و ملکی ,شرایط را برای متقاضیان فرانچایز بسیار راحت کرده است.

پرداخت روزانه سود وقبوض و اجاره بها
به گفته یکی از مسئولان بیس مارکت نوعی از همکاری مشترک با فرانچایز کنندگان تعریف شده است که حتی تا قبوض برق فروشگاه های فرانچایزی و بخش عمده ای از اجاره بهای فروشگاه در قالب کمک هزینه اجاره بها را پرداخت خواهند کرد و نکته مهم و جذاب این همکاری پرداخت روزانه سود فروش و همچنین مبلغ جذاب و بالای این سود به نماینده میباشد، به رغم اینکه پرداخت‌ سود فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگتر به نمایندگان خود عمدتا ماهانه و بعضاً با تاخیر انجام می‌گیرد.

البته باید منتظر ماند و دید بیس مارکت که قصد دارد کارها را متفاوت و با سرعت به جلو ببرد می تواند طبق گفته های ادعایی به اهداف تعیین شده برسد و مسیر توسعه را آنطور که ادعا می کند پشت سر بگذارد؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: