جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تیتر20 بررسی کرد؛
شهروند از معدود فروشگاهایی است که صرفا وارد حوزه FMCG نشده و با داشتن پارکینگ مجزا و مستقل، خدمات رفاهی کامل و دپارتمان‌های متنوع، یک مجتمع کامل فروشگاهی است. شهروند همه حوزه‌ها از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک، نیازهای خانوار، کالاهای لوکس و صنایع دستی را با فضای پارکینگی و فضای اختصاصی رفاهی مناسب برای مشتریان پوشش داده است. به عبارتی تمام آنچه یک خانوار نیاز دارد، می‌تواند در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند پیدا کند.
کد خبر: ۵۷۸۱۴
فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در مسیر توسعه
تیتر20 - فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند از همان بدو تاسیس با در نظر گرفتن شاخصه‌های کارشناسی به دنبال ایجاد استانداردسازی در زنجیره های تامین کالا بوده است. این درحالیست که می‌توان گفت،برخورداری عموم شهروندان از خدمات اجتماعی از مصادیق عدالت در شهرهای مختلف قلمداد می‌شود، که در این راستا خدمات فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به عنوان یکی از مجموعه‌های تحت نظارت شهرداری تهران از جمله ارکان خدمات اجتماعی است که در تمامی نقاط کشور می‌تواند در دسترس عموم شهروندان قرار بگیرد، از همین رو مجموعه شهروند در تلاش است با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور زیرساخت های لازم برای توسعه فروشگاه های شهروند را فراهم آورند.

چرا توسعه شهروند اهمیت دارد؟
 توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در استان های دیگر و دسترسی شهروندان به خدمات این مجموعه نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی شهری خواهد داشت، چرا که تامین حجم بالایی از کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان در زیر یک سقف، طبیعتا کاهش سفرهای شهری، بهبود ترافیک و در نهایت کمک به حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

 به نوعی شهرداری ها به عنوان حکومت های محلی به طور منسجم و همسو با دولت برای تامین رفاه شهروندان اقدام می‌کنند، از همین رو فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند می توانند تحت عنوان برند شهرداری ها ضمن تامین مایحتاج عمومی شهروندان در زمینه تنظیم بازار و کمک به اقتصاد خانوار موثر واقع شود.

از سویی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و فشار معیشتی مضاعفی که به خانوارها وارد شده، تامین اقلام ضروری شهروندان در هر شرایطی یک ضرورت انکار ناپذیر است، از همین رو فروشگاه های شهروند ضمن پیش بینی های دقیق و درست از شرایط بازار توانسته است نقش موثری در آرامش بازار و تامین کالای مورد نیاز شهروندان ایفا کند.بنابراین توسعه شعب شهروند در تمامی استان‌ها یک ضرورت است.

حال در این زمینه شهرداری‌های سایر کلان‌شهرها نیز باید پیشقدم شده و شرایط را برای تاسیس شعب فروشگا‌ه های زنجیره‌ای شهروند فراهم کند،. قدر مسلم اگر این اتفاق رخ دهد، در وهله بعد نیز در سایر شهر‌های کشور علاوه بر کلانشهرها، شعب شهروند می‌تواند گسترش پیدا کند.

مهرشهر و شیراز میزبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند
چهل و یکمین فروشگاه زنجیره‌ای شهروند در مهرشهر کرج واقع شده است، به نوعی شعبه مهرشهر اولین شعبه خارج از استان تهران شهروند است و دارای بیش از ٢٥٠٠ متر فضای فروشگاهی و پارکینگ است. از سویی بعد از این نیز شعبه دیگه شهروند در شهر شیراز و به مساحت ۴۵۰۰ متر افتتاح شده است.

این درحالیست که بیش از 40 فروشگاه زنجیره‌ای شهروند در 137‌هزار مترمربع سطح فروشگاهی در حال فعالیت در تهران هستند، که بخش کوچکی از آن یعنی درحدود 20 تا 25‌درصد از آن مربوط به فضای انبار و خدمات جانبی است و بقیه سطح فروش مجموعه شهروند است. 

 از سویی به جهت اینکه توسعه این شهروند در داخل تهران کلید زده شده، تمامی شعب شهروند به غیر از دو شعبه مهرشهر وشیراز  در داخل استان تهران است، همچنین در حال حاضر برای حضور این فروشگاه در استان‌های کشور برنامه‌ریزی انجام شده است. در این راستا مذاکراتی از شمال تا جنوب کشور با استان‌هایی مانند مازندران تا سیستان و بلوچستان و خوزستان شروع شده و بازدیدهایی هم در حوزه پروژه‌ها انجام گرفته است.

 تغییراتی در حوزه سیاستگذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز اتفاق افتاده و در صورت همکاری شهرداری‌ها و استقبال سرمایه‌گذاران در شهرهای دیگر، شهروند در سایر مناطق کشور نیز حضور پیدا می‌کند. همچنین مطالعات اولیه برای حضور شهروند در کشورهای اطراف شروع شده که البته اجرایی شدن آن زمان‌براست.

شهروند؛ یک مجتمع کامل فروشگاهی
تمام مالکیت فروشگاه زنجیره‌ای شهروند مربوط متعلق به شهرداری تهران است. از سویی نکته مهم این است که شهروند خصوصی نیست و متعلق به مردم است و منافع حاصل از آن صرف ارائه خدمات بهتر به مردم شهر می‌شود.
 
 این درحالیست که شهروند از معدود فروشگاهایی است که صرفا وارد حوزه FMCG نشده و با داشتن پارکینگ مجزا و مستقل، خدمات رفاهی کامل و دپارتمان‌های متنوع، یک مجتمع کامل فروشگاهی است. شهروند همه حوزه‌ها از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک، نیازهای خانوار، کالاهای لوکس و صنایع دستی را با فضای پارکینگی و فضای اختصاصی رفاهی مناسب برای مشتریان پوشش داده است. به عبارتی تمام آنچه یک خانوار نیاز دارد، می‌تواند در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند پیدا کند. 

به بیان دیگر شهروند دارای تمام استانداردهای یک فروشگاه زنجیره‌ای ازجمله فضای خوب و مفرح، یخچال‌های استاندارد، نور مناسب فضای فروشگاهی و چینش‌ کالاها مطابق با استانداردهای جهانی است.از سویی تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمام استانداردهای فن‌آوری اطلاعات را دارا هستند،این استانداردها شامل اتاق مانیتورینگ و صندوق سیار است و در شرایطی که فروشگاه‌ها شلوغ باشند شهروندان از این صندوق‌های سیار استفاده ‌می‌کنند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز