جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با تاکید بر اینکه در فضای مجازی اقدامات جدی در حوزه کسب‌وکارها در جریان است، گفت: تصمیم گیری به یکباره درمورد این فضا به معنای تصمیم گیری برای ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل در اینستاگرام است.
کد خبر: ۵۸۳۸۸

تیتر۲۰- افشین کلاهی در نشست چالش‌های قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای کسب و کارها افزود: زمانی که صحبت از فضای مجازی می‌شود، یکسری تصور می‌کنند که چون فضای غیر واقعی است می‌توان هر تصمیمی برای آن گرفت در حالی که این فضا، یک مدیا است که در آن اتفاقات واقعی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این فضای مجازی آدم‌های واقعی، کارهای واقعی انجام می‌دهند، اظهار کرد: در این فضا، اقتصاد واقعی در جریان است و ما حواسمان نیست که تصمیماتی که برای آن گرفته می‌شود، چه میزان می‌تواند در زندگی سایرین تاثیر گذار باشد.

کلاهی اضافه کرد: همین طور حواسمان نیست که فضای مجازی در دنیای امروز فانتزی نیست و یکی از زیر ساخت‌های اساسی است که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و همانند زیر ساخت‌های دیگر، جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان تاکید کرد: هنر حکومت‌ها این است که با حفظ نیازهای اساسی مردم در کف هرم نیازها، تلاش کنند تا نیازهای بعدی مانند امنیت را برای مردم تامین کنند.

وی امنیت اقتصادی را یکی از نیازهای امنیتی کشور دانست و گفت: از سوی دیگر خسارات‌ ایجاد شده به صورت جدی دیده نمی‌شود. زمانی که درباره فضای مجازی و یا مدیایی مانند  اینستاگرام تصمیم گیری می‌شود و صحبت از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام مطرح می‌شود، به راحتی تصمیم ‌گیری می‌شود در حالی که این نوع تصمیم گیری‌ها را حتی برای پاساژها هم نمی‌توانیم بگیریم.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران خاطر نشان کرد: پاساژی که در آن  ۴۰ مغازه وجود دارد را نمی‌توانیم به یک باره ببندیم و به مغازه داران آن بگوییم به جای دیگری بروند، حال وقتی صحبت از وجود ۵۰۰ تا ۷۰۰ شغل مستقیم در اینستاگرام می‌شود چگونه می‌توانیم آنها را به یکباره مسدود می‌کنیم گویی یک روزه حدود ۳ تا ۴ هزار مرکز خرید را در کشور مسدود کنیم./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز