جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره علت ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت در کیش با یک آدرس گفت: در یک مقطعی برخی از شرکت‌های ثبت‌شده در کیش، در بخش الزام به ثبت آدرس، آدرس همان اداره ثبت شرکت‌های کیش را وارد می‌کردند.
کد خبر: ۵۸۴۵۱

تیتر۲۰- مهدی کشاورز با اشاره به موضوع جا ماندن ایران از جذب گردشگر در مناطق آزاد خصوصا جزیره کیش طی ایام برگزاری جام جهانی قطر، با بیان اینکه جذب گردشگران جام جهانی قطر در ایران، یک موضوع بین دستگاهی است، اظهار کرد: این موضوع مباحث سخت و نرم افزاری را توأمان دارد مثلا فدراسیون‌ها باید همکاری کنند، وزارت خارجه باید مجوز بدهد که در پاسپورت گردشگران ورودی به جزیره، مُهر ایران درج نشود و امثال آن.

وی با اشاره به اینکه قطری‌ها ابزاری به نام «هیا کارت» تهیه دیده بودند که در آن بلیت‌های رفت و برگشت، مدت اقامت، محل اقامت و «بازی مورد نظر آن گردشگر از بازی‌های جام جهانی» ذکر شده تا این کارت حکم ویزای قطر را داشته باشد افزود: این کار وزارت خارجه است تا با قطری‌ها مذاکره کند و ایران نیز در میان کشور‌های طرف قرارداد با این کشور قرار می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد:‌ وظیفه ما در این سازمان، آماده سازی آب، برق، ورزشگاه برای تیم‌هایی که ایران را برای اقامت و تمرین انتخاب می‌کردند، ساخت ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه کیش و سایر زیرساخت‌ها بود که همگی آماده سازی شده است.

وی یادآور شد: امسال توانستیم با تلفیق سخت و نرم افزاری دو نیروگاه شمالی و جنوبی کیش که قبلا با هم در رقابت بودند، ۳۰ مگاوات برق برای این جزیره تأمین کنیم و درنتیجه تابستان امسال اولین تابستانی بود که قطعی برق نداشتیم.

کشاورز، متولیِ رایزنی جذب گردشگر خارجی را وزارت گردشگری عنوان و اظهار کرد: از سوی دیگر، گردشگر فوتبال را باید فدراسیون فوتبال هماهنگ کند؛ وزارت گردشگری نتوانست اسامی هتل‌های ایران را در لیست هیاکارت قطر وارد کند. با این حال قرار است پروژه هیا کارت کلا منتفی شود که در این صورت احتمال اینکه گردشگر بتواند وارد جزیره کیش شود زیاد است؛ اما به نظر نمی‌رسد تعداد آن‌ها بالا باشد.

وی با اشاره به خرید ۲ فروند کشتی کروز از سوی سرمایه گذار داخلی که برای تردد میان جزیره کیش با دوحه در حال رایزنی است بیان کرد:‌ هتل‌های کیش در حال حاضر به ضریب اشغال ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی رسیده اند. قطری‌ها سهمیه  ۸ هزار بلیت بابت هر بازی ایران به تماشاگران ایرانی اختصاص داده و توزیع کرده اند.

**ایجاد بانک آفشور در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره صدور مجوز تأسیس بانک بین المللی آفشور در جزیره کیش گفت: بر اساس تبصره ۳ بخش «ه» بند یک قانون بودجه ۱۴۰۱ بانک مرکزی موظف است زیرساخت‌های تأسیس بانک آفشور را ایجاد کند.

**مخالف ۱۰۰ درصدی واگذاری هواپیمایی کیش‌ایر هستیم

وی درباره انتقال کیش ایر به سازمان خصوصی سازی برای واگذاری به بخش خصوصی و اعلام مخالفت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد توضیح داد: ما ۱۰۰ درصد مخالف واگذاری هواپیمایی کیش هستیم.

کشاورز افزود: از آنجایی که جزیره کیش از همه مود‌های حمل و نقل فقط هوایی و دریایی را دارد که مود دریایی آن هم بسیار محدود بوده و به دلیل دوری از سرزمین اصلی، اکثرا با مشکل بدی آب و هوا مواجهیم که سبب توقف تردد شناورها می شود، لذا تنها مود حمل و نقلی که می‌تواند برای تردد به این جزیره مؤثر باشد، هوایی است و باید ایرلاین اختصاصی در سازمان منطقه آزاد کیش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ از سال ۹۵ کیش ایر زیان ده بوده است، اما این شرکت هواپیمایی در دهه ۸۰ سود ده بود؛ در حال حاضر این ایرلاین تنها ۳ تا ۴ فروند هواپیما دارد و یک فروند فوکر ۱۰۰ نیز اخیرا وارد ناوگان شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تأکید کرد: هم اکنون کیش ایر در لیست واگذاری‌ها قرار دارد لذا وقتی شرکتی ئارد این لیست می‌شود، برای برگشت آن به دستگاه متولی اولیه، نیازمند اذن مقامات ارشد نظام است.

**اقدام عجیب دولت قبل در کیش

وی تصریح کرد:‌ در دولت قبل قرار بود ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه کیش با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری برسد که اجازه این کار داده نشد.

کشاورز گفت: در حال حاضر این ترمینال به پیشرفت ۹۳ درصدی رسیده است.

**ماجرای ثبت ۳۵۰۰ شرکت در کیش با یک آدرس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این انتقاد که علت ثبت ۳۵۰۰ شرکت در کیش با یک آدرس چیست؟ اظهار داشت: در یک مقطعی برخی از شرکت‌های ثبت شده در کیش، در بخش الزام به ثبت آدرس، آدرس همان اداره ثبت شرکت‌های کیش را وارد می‌کردند.

وی ادامه داد: بنابراین این تبلیغاتی که علیه مناطق آزاد راه می‌اندازند که به محلی برای ثبت صوری شرکت و فرار از پرداخت مالیات تبدیل شده اند، صحت ندارد.

**قیمت مسکن در کیش از متری ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان

این مقام مسئول در مناطق آزاد کشور یادآور شد: در واگذاری زمین برای ساخت مسکن در جزیره کیش، نگاه علمی به آمایش جزیره وجود نداشته است لذا توزیع واحد‌ها در سطح جزیره نامتوازن است.

وی افزود: ۲۵ هزار خانه خالی در کیش داریم و اگر قرار بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی باشد، می‌توانیم این قانون را در جزیره کیش هم اجرا کنیم.

کشاورز میانگین قیمت مسکن در کیش را در نقاط مختلف آن و بسته به جایگاه هر منطقه، متفاوت و بین متری ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

**طرح تخصیص سوخت به فرد به جای خودرو موفق بود، ولی متوقف شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره نتایج اجرای طرح تخصیص سوخت به سرپرست خانوار به جای خودرو که اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به عنوان پایلوت در جزیره کیش انجام شد اظهار کرد:‌ نتیجه اجرای این طرح موفقیت آمیز بود و ما از این طرح حمایت کامل می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نتیجه موفق طرح را به مسئولان مربوطه ارائه دادیم و حمایت ۱۰۰ درصدی خود از ادامه اجرای آن را اعلام کردیم. با این حال سیاست کلان دولت این بود که این طرح متوقف شود./آنا

ارسال نظرات
موضوعات روز