شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
این روزها که آغاز جام جهانی نزدیک و نزدیک تر می شود، هیجان طرفداران فوتبال و مردم دنیا هم برای دیدن بازی های و اتفاقات خاص جام جهانی بالاتر می رود.
کد خبر: ۵۸۶۹۲

تیتر۲۰- در هر دوره از جام جهانی مردمی از نقاط مختلف دنیا برای تشویق تیم کشورشان راهی کشور میزبان می‌شوند. برای خیلی ها هزینه بلیط و دوری راه اهمیت چندانی ندارد،آن چیزی که برایشان ارشمند است تشویق همه جانبه تیم کشورشان در یکی از مهم ترین رویداد های ورزشی جهان است و دقیقا همین حضور علاقه مندان پرشور است که لحظات به یادماندی از این تورنومنت ثبت می کند.

یکی از آمار های قابل توجه در ادوار مختلف جام جهانی هم همین تعداد بلیط های فروخته شده و کشورهایی که بیشترین بلیط را تهیه کرده اند هستند. البته که طبیعتا در هر دوره میزبانان بیشترین سهم بلیط را دارند، اما به طور کلی حضور تماشاگران کشورهای مختلف در کشور میزبان از نظر گردشگری و توسعه فرهنگی و اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار است. کشورهای میزبان معمولا خود را برای یک استفاده همه جانبه آماده می کنند، زیرا قطعا میزبانی جام جهانی بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ یک کشور به سراسر جهان و همچنین کسب درآمد قابل توجه در بخش های تجاری و گردشگری است. هتل ها، مراکز دیدنی، پاساژ ها و اماکن فرهنگی کشور میزبان در طول برگزاری جام جهانی، روزهای پر درآمد و مهمی را سپری می کنند. آن ها از هیچ فرصتی برای درست شناساندن خود و کسب سود چشم پوشی نمی کنند و در عین حال متوجه این موضوع مهم هستند که کوچک ترین مشکل در انجام اصول میزبانی و ایجاد خاطره بد برای هواداران همیشه در دل تاریح ثبت خواهد شد.

در این گزارش به کشورهایی که در سه دوره جام جهانی ۲۰۲۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ بیشترین سهم از خرید بلیط را داشتند می پردازیم.

در طول تمامی مراحل فروش بلیت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴، ۲ میلیون ۳۰۰ هزار قطعه به هواداران تیم‌های ملی کشورها اختصاص داده شد ۵۷ درصدش به هواداران تیم ملی برزیل و ۴۳ درصد به هواداران تیم‌های ملی دیگر کشورها رسید.
۹۰۶،۴۳۳ هزار قطعه بلیت به هواداران برزیلی فروخته شد که بیشترین تعداد بلیت اختصاص داده شده به یک کشور است.

رده بندی ۱۰ کشوری که در جام جهانی ۲۰۱۴ بیشترین بلیط را تهیه کردند به ترتیب زیر است:

۱: برزیل

۲:آمریکا

۳:کلمبیا

۴:آلمان

۵:آرژانتین

۶:بریتانیا

۷: استرالیا

۸: فرانسه

۹:شیلی

۱۰:مکزیک

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بلیت فروخته شد، خرید بلیط برای هواداران از ماه سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی در سایت رسمی فیفا آغاز شد که در انتها روس‌ها با خرید ۸۷۱ هزار و ۷۹۷ بلیت در صدر خریداران قرار گرفتند.

رده‌بندی بیشترین خریداران بلیت‌های جام جهانی روسیه پس از کشور میزبان بدین شرح هستند:

۱. آمریکا

۲. برزیل

۳. کلمبیا

۴. آلمان

۵. مکزیک

۶. آرژانتین

۷. پرو

۸. چین

۹. استرالیا

۱۰. انگلیس

در این شرایط شاید جالب باشد بدانیم مردم کدام کشور، بلیط های بیشتری را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تهیه کردند.

فیفا در ماه اوت اعلام کرد که از مجموع سه میلیون بلیت موجود برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲.۴۵ میلیون بلیت فروخته شده است.

این در شرایطی است که مقامات تایید کردند که هم چنان، مردمقطر بیشترین تعداد بلیط را تهیه کردند و البته با توجه به شرایط میزبانی دور از انتظار هم نبوده.

طبق اعلام مدیر اجرایی جام فیفا کالین اسمیت، در حال حاضر ده کشوری که بیشتری بلیط را برای جام جهانی تهیه کرده اند به ترتیب زیر هستند:

۱:قطر

۲:ایالات متحده

۲:عربستان سعودی

۳:انگلیس

۴:مکزیک

۵:امارات متحده عربی

۶:آرژانتین

۷:فرانسه

۸:برزیل

۹:آلمان

نکته جالب و قابل توجه اینجاست که در سه دوره اخیر از جام چهانی همواره مردم آمریکا حضور چشم گیر و قابل توجهی داشتند و در صدر خریداران بلیط برای تماشای بازی های جام جهانی از نزدیک بودند. چه در برزیل، چه در روسیه یا قطر، انگار دوری و زندکی قاره های برای هوادارن آمریکایی بی اهمیت است و آن ها در هر صورت سهم بزرگی از خرید بلیط را به خود اختصاص می دهند.

کالین اسمیت در یک نشست خبری در دوحه در مورد بلیط های جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد : «در حال حاضر خرید بلیط برای مسابقات نسبت به قبل سخت تر شده و بلیط های کمتری در دسترس است.»

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز اعلام کرد که فروش بلیت های جام جهانی به ۲.۸۹ میلیون بلیت رسیده است که انتظار می رود پیش از شروع مسابقات در قطر این آمار به سه میلیون بلیت فروخته شده نزدیک شود.

طبق اعلام سایت فیفا، بلیط مهمان نوازی برای بازی های نیمه نهایی و فینال بین ۹۵۰۰ تا ۳۴۳۰۰ دلار برای هر نفر هزینه دارد. این بلیط ها دسترسی مجلل به سالن های استادیوم را فراهم می کنند که برخی از آنها مشروبات الکلی و خوراک خاص رایگان ارائه می دهند.

قطر، کوچکترین کشور میزبان جام جهانی، انتظار دارد ۱.۲ میلیون تماشاگر داشته باشد که این یک رقم کم سابقه است. همچنین این تعداد برابر یک سوم جمعیت این ۳ میلیونی این کشور است و به شکل خودش جالب توجه است.

قطر در سومین شب از جام جهانی ، هتل شناور ۴۷۰ دلاری را نیز برای هوادران تدارک می بیند.

به گزارش رویترز، یاسر الجمال، مدیرکل کمیته سازماندهی جام جهانی در قطر، اعلام کرد که دو میلیون شب اتاق رزرو شده است و قطر ۳۰ هزار اتاق دیگر را برای فروش بلیط لحظه آخری اضافه کرده است.

الجمال گفت: «این طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که همه دارندگان بلیط بهترین شانس را برای تامین محل اقامت دارند.»

به دلیل اسکان محدود در قطر، هزاران نفر از طرفداران نیز در نظر دارند در کشورهای همسایه اقامت کنند، جایی که می توانند با استفاده از "پروازهای شاتل" روزانه برای بازی های خاص پرواز کنند.

قطر با نزدیک شدن به جام جهانی، هزاران اتاق هتل اضافه می‌کند و انتظار می رود یک میلیون هوادار جام جهانی از دبی بازدید کنند که تنها یک پرواز کوتاه با دوحه فاصله دارد.

امارت همسایه قطر، در پارک ها، سواحل و مناطق تجاری نقاطی را مخصوص هوادارن در نظر گرفته است و هم چنین هتل های این کشور خود را برای حضور تماشاگران جام جهاین حاضر کردند.

با توجه به اینکه بیشتر ۳۱۰۰۰ اتاق هتل در قطر توسط تیم‌های فوتبال اشغال شده است، برگزارکنندگان جام جهانی به هواداران اقامت در آپارتمان‌ها، ویلاها، چادرهای صحرایی و سه کشتی تفریحی در بندر دوحه پیشنهاد می‌کنند.

جام جهانی فوتبال امسال برای اولین بار در تاریخ میزبان این مسابقات در خاورمیانه خواهد بود. مقامات رسمی ژاپن تایید کردند که ژاپن اولین تیمی خواهد بود که در تاریخ ۷ نوامبر برای مسابقات شرکت خواهد کرد./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز