شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
اختراع و تولید انبوه "شیرآلات آب سرد کن نی دار" برای اولین بار در جهان است توسط آقای محمد حسین دهقان دهنوی از استان یزد
کد خبر: ۵۸۸۵


تیتر20 - محمد حسین دهقان مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان نوآوران بهینه کار یزد در گفت و گو با خبرنگار تیتر20 در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران بیان کرد: نه سالی است در زمینه صرفه جویی در مصرف آب، انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت فعالیت داشته و تاکنون توانسته 12 اختراع را به ثبت مالکیت برساند.، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سوال های زیادی در ذهن خود از وسایل اطراف که چرا باید این گونه استفاده شود و یا چرا باید این گونه باشد!؟ وجود داشت، همین امر، قدمی برای گام برداشتن در مسیر صرفه جویی مصرف آب و حفاظت از محیط زیست بود تا کمکی برای کشور داشته باشم.  در نتیجه محصولات ما به تولید انبوه رسید و استقبال خوبی هم از آن ها شد .
وی افزود: اختراع و تولید "شیر آلات آب سرد کن نی دار" که برای اولین بار در جهان است و به تولید انبوه رسیده است و نی را جایگزین لیوان یکبار مصرف نموده و باعث کاهش 85 درصدی حجم زباله و صرفه جویی 70 درصد آب و برق آبسردکن ها و کاهش 80 درصد هزینه نی نسبت به لیوان یکبار مصرف می باشد.
 دهقان گفت: برای داشتن بازار فروش خوب باید نوآوری داشت و در کنار این نوآوری باید نیاز مردم را در نظر گرفت. شرکت ما به نیاز جامعه توجه دارد و برای شناسایی این نیاز ها سال ها تحقیق کرده است. تمامی کالاهای تولیدی شرکت بهینه کار یزد با توجه به نیاز مردم و بازار، طراحی و تولید می شود.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان نوآوران یزد با اشاره به اینکه هزینه تبلیغات این نوآوری ها و اختراعات برای مخترعین آن سنگین است و هیچ حمایتی از ارگان های مربوطه دریافت نمی کنند افزود: از ارگان های مربوطه توقع داریم با  تبلیغ و فرهنگ سازی  کالاهای نوآوری شده در جهت آگاهی دهی و اطلاع رسانی مردم، به مخترعان و نوآوران در جهت معرفی آن ها یاری دهند تا این کالاها جایگزین کالاهای تکراری موجود در بازار شود.و با جایگزینی این اختراعات که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و آب و حفظ محیط زیست و بهداشت و در نتیجه میلیاردها درآمد برای کشور یاری کنند.



دهقان تصریح کرد: ما با توجه به محصولاتی که تولید می کنیم از سال 1390 در نمایشگاه های متعددی شرکت داشته و در تمامی آن ها برگزیده شده ایم. اما امسال با تولید انبوه در این نمایشگاه حضور یافتیم. مزیتی که این نمایشگاه دارد این است که راه را برای مخترعین باز کرده و فن بازار را در میان غرفه های دیگر وارد کرده است که همین امر برای افرادی که به دنبال کالای جدید و نوآوری شده هستند، فرصت مناسبی را فراهم کرده است.
شرکت دانش‌بنیان بهینه کار یزد از سال ۱۳۹۰ جهت تجاری‌سازی اختراعات خود شروع به ساخت واحد تولیدی و تجهیزات و قالب‌های مورد نیاز نموده و خوشبختانه توانسته ۴ اختراع خود را تجاری‌سازی کرد و شیرآلات آبسردکن نی‌دار را برای اولین بار در سطح جهان که تماما تولید داخلی ست و از هیچ مواد وارداتی در آن استفاده نشده است را به تولید انبوه برساند. این شرکت در صدد است سالانه تعدادی از اختراعات خود را به تولید انبوه برساند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
لازم به ذکر است شرکت تعاونی دانش بنیان بهینه کار یزد در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت فعالیت می کند. این شرکت ۱۲ اختراع که همگی در زمینه حفظ محیط زیست می‌باشد را نمونه‌سازی کرده و ۸ اختراع را با تأییدیه وزارت نیرو و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ثبت مالکیت رسانده و با شعار "تلاش حتی برای یک قطره” تجاری‌سازی و تولید اختراعات را شروع کرده است. هدف شرکت نوآوران بهینه کار یزد با تجاری سازی این اختراعات این ست که بتوان، محصولی را فراهم کند تا خود باعث بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت گردد. امکاناتی که علاوه بر توجیه اقتصادی در دسترس همه افراد بوده و روش استفاده از آنها راحت باشد و همچنین استفاده از آن کاملاً بهداشتی بدون هیچگونه کمبودی امکان پذیر باشد.



ارسال نظرات
موضوعات روز