جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره‌‌‌برداری از ۶ شهرک فناوری توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران خبر داد و گفت: ۱۳۵واحد فناور در این شهرک‌‌‌ها مستقر شده‌‌‌اند و ۲۰۵مشاور تخصصی نیز با آنها همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۷۱۱

تیتر۲۰- به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: ۲۹ کلینیک کسب‌وکار با ۱۴۰۰مشاور عضو و سه‌هزار و ۶۹۹ خدمت ارائه‌شده در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور راه‌‌‌اندازی شده است.

وی با اشاره به بهره‌‌‌برداری از ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار در سطح شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کرد: ۵۷۳ مشاور با اشتغالی بالغ بر یک‌هزار نفر در این مراکز مستقر هستند و در ۶ماه نخست سال‌جاری ۶۵۶‌هزار و ۲۷۴میلیارد ریال قرارداد خدمات مشاوره با واحدهای صنعتی و تولیدی منعقد کرده‌‌‌اند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور تاکید کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ۷‌هزار شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارد. همچنین یک‌هزار و ۵٠٠شرکت مستعد دانش‌بنیان شدن در سطح شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که از این تعداد حدود ۶٠٠شرکت دانش‌بنیان شده است.

رسولیان یادآور شد: راهبری فن‌‌‌بازارهای منطقه‌‌‌ای در ۱۸استان کشور نیز توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران انجام می‌شود که از این طریق تاکنون ۱۷۷۱نیاز فناورانه شناسایی و ۴۵۶ نیاز فناورانه رفع شده است. وی به برنامه توسعه خوشه‌‌‌های کسب‌وکار نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۵خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده، ۳۱پروژه توسعه خوشه‌‌‌ای در حال اجراست و ۱۲۲پروژه توسعه خوشه‌‌‌ای نیز خاتمه یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توضیح داد: ۱۰مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌‌‌های کسب‌وکار ایجاد شده است که این مراکز در اقصی‌نقاط کشور و در قالب رشته صنعت‌‌‌های تخصصی در حال فعالیت هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی ظرفیت بسیار مناسبی برای استقرار شرکت‌های توانمند نوآور و فناور هستند و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید زمینه استقرار بیشتر آنها را در این مناطق فراهم آورد.

روح‌‌‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: خوشه‌‌‌های صنعتی از خلق ایده تا مدیریت صادرات را می‌‌‌توانند انجام دهند و برنامه توسعه خوشه‌‌‌ای با توجه به آمایش صنعتی، اقدام مناسبی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه‌‌‌هایی از جمله حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مبادله فناوری، فن‌‌‌بازارهای منطقه‌‌‌ای و توسعه خوشه‌‌‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری و نوآوری، آمادگی گسترش همکاری‌‌‌ها را داریم تا به توسعه فناوری و دانش‌بنیان شدن صنعت کمک کنیم.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹شهرک و ۳۴۰ناحیه صنعتی و ۵منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌‌‌برداری، ۸۵شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، دومجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره‌‌‌برداری از ۴۹‌هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸‌هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز