جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
رئیس فراکسیون مدیریت شهری در نشست مشترک با مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رئیس سازمان تعزیرات، گفت: نسبت به توسعه فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور 5 درصد از قانون برنامه عقب هستیم
کد خبر: ۵۹۷۲۸
توسعه فروشگاه‌های زنجیره ای از برنامه عقب است/ ضرورت ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این حوزه / گلایه از عملکرد گشت‌های نظارتی فروشگاه های زنجیره ای
تیتر20 - در ابتدای این نشست مدیران عامل و نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و درخواست هایی را از رئیس سازمان تعزیرات در رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه اصلاح گشت‌های نظارتی به ویژه در قبال فروشگاه های زنجیره‌ای داشتند.

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات کل کشور نیز، عنوان کرد: نگاه ما نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نگاه حمایت از تولیدکننده و اشتغال بوده لذا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه با حساسیت‌های ویژه‌ای عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه نظارت بر بازار به عهده گشت‌های نظارتی وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی است که تحت نظر سازمان تعزیرات نیستند اما در این زمینه تلاش داریم تا یک فرآیند یکپارچه در بازار را با محوریت سازمان تعزیرات اعمال کنیم.

وی در ادامه انتقاداتی را نسبت به قانون قاچاق کالا و ارز مطرح و عنوان کرد: در این قانون اصل بر متخلف بودن فرد گذاشته شده و اگر قاضی بخواهد برخورد براساس مر قانون داشته باشد به راحتی می تواند احکامی برای افراد مظنون صادر کند.

محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری نیز در این نشست ضمن تشکر از رویکرد سازمان تعزیرات برای داشتن گوش شنوا در قبال مسائل و مشکلات بخش خصوصی به ویژه فروشگاه های زنجیره‌ای که نقش مهمی در تأمین نیاز مردم به کالاهای اساسی را ایفا می‌کنند، گفت: البته صرفا داشتن گوش شنوا کافی نیست و ما امروز در حکرانی خود باید به دنبال حل مسئله ای از مسائل مردم باشیم.

وی با اشاره به ضرورت آموزش بازرسان گشت‌های نظارتی، تأکید کرد: فرماندهی میدان در حوزه نظارت باید برعهده سازمان تعزیرات باشد و سایر زیرمجموعه های نظارتی از جمله گشت‌های نظارتی وزارت جهاد و وزارت صمت نیز که در دولت حضور دارند، باید یکپارچه عمل کنند.

وی یادآور شد: نسبت به توسعه فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور 5 درصد از قانون برنا
مه عقب هستیم و باید شرایط برای توسعه این فروشگاه ها به نحوی فراهم شود که بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری اضافه کرد: با نزدیک شدن به سال جدید انتظار داریم دولت در زمینه نظارت بر بازار برنامه مدونی به ویژه در تامین کالاهای اساسی و ثبات قیمت در این حوزه را داشته باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز