چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
نقل‌وانتقالات زمستانی از روز یکشنبه هجدهم دی ماه آغاز می شود و تیم های لیگ برتری برای تقویت خود دست به جابجایی بازیکن خواهند زد.
کد خبر: ۵۹۷۴۳

تیتر۲۰- هفته پانزدهم لیگ بیست و دوم خلیج فارس امروز برگزار می شود و سپس تیم ها وارد نیم فصل می شوند. پس از پایان هفته پانزدهم و از یکشنبه ۱۸ دی ماه زمان نقل و انتقالات زمستانی آغاز می شود و تیم ها برای تقویت خود سراغ بازیکنان مدنظر خود می روند.

گفتنی است که با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ مسابقات لیگ برتر تعطیل نخواهد شد و قرار است در جریان برگزاری مسابقات لیگ، فعالیت بازار زمستانه هم انجام شود که این مسئله در نوع خود جالب‌توجه است.

پرسپولیس و استقلال بیشتر از سایر تیم ها در بازار نقل و انتقالاتی مورد توجه رسانه ها و هواداران قرار دارند و همه نگاهشان به عملکرد آنها در بازار نقل و انتقالات است.

پرسپولیس و یحیی به دنبال تقویت در خط حمله

پرسپولیس خریدهایش را پیش از شروع نقل و انتقالات آغاز کرد و در اولین گام قرارداد عیسی آل کثیر را تمدید کردند و این بازیکن از همین هفته می‌تواند در صورت آمادگی برای سرخ پوشان به میدان برود. همچنین گل محمدی به دنبال یک بازیکن برای جایگزینی لوکادیا است تا خط حمله تیم خود را تقویت کند. علی علیپور گزینه اول قرمزها برای خط حمله است و آقای گل سابق لیگ برتر این روزها در پرتغال توپ می زند و در تیمش کمتر بازی به او می رسد. علی پور یکی از گلزنان برتر پرسپولیس در لیگ برتر است و عملکرد خوبی در این تیم داشته است.

شهریار مغانلو مهاجم سابق پرسپولیس و بازیکن فعلی سپاهان یکی دیگر از گزینه های پرسپولیس برای جانشینی لوکادیا است. مغانلو که یک نیم فصل در پرسپولیس بازی کرده، در سپاهان شرایط ندارد و تاکنون فقط ۳ گل به ثمر رسانده است.

گزینه دیگر گل محمدی در خط حمله سجاد شهباززاده است. آقای گل فصل پیش لیگ برتر. شهباززاده در ابتدای فصل هم جزو گزینه های سرخپوشان بود و حتی مذاکراتی با مدیران این باشگاه انجام داد اما تصمیم گرفت به استقلال برگردد و درحال حاضر زیر نظر ساپینتو بازی می کند. شهباززاده که فصل پیش ۲۰ گل به ثمر رسانده بود؛ در این فصل تاکنون پایش به گلزنی باز نشده و به بازیکن نیمکت نشین استقلال تبدیل شده است.

همچنین علاوه بر جذب چند بازیکن؛ شنیده می شود که چند ستاره در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارند. در هفته‌های اخیر و در پی نیمکت‌نشینی حامد پاکدل و مهدی عبدی صحبت‌هایی در خصوص جدایی احتمالی آنها در نیم‌فصل مطرح شده و به احتمال زیاد حداقل یکی از این دو بازیکن از پرسپولیس جدا خواهد شد.

خط هافبک پرسپولیس هم احتمالاً شاهد تغییر و تحولاتی خواهد بود و بازیکنی که بیشترین گمانه‌زنی‌ها درباره‌اش به میان آمده، سیامک نعمتی است. مدافع - هافبک سرخ‌پوشان پایتخت که توانایی بازی در خط حمله را هم دارد اما در لیگ بیست‌ودوم کمتر مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفته و همین مسئله باعث شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی قریب‌الوقوع سیامک نعمتی از پرسپولیس مطرح شود.

استقلال به دنبال ترکاندن بمب

استقلالی‌ها در حالی وارد بازار نقل و انتقالات زمستانی می شوند که فعلاً مجوز فعالیت در بازار زمستانه را ندارند و با توجه به عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، پنجره نقل‌وانتقالات استقلال بسته است و همین مسئله باعث شده تا در صورت انجام مذاکره و امضای قرارداد داخلی، آبی‌ها نتوانند قرارداد بازیکنان مدنظرشان را به‌ثبت برسانند. هر چند که گفته می‌شود مدیران باشگاه در حال رایزنی هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

ریکاردو ساپینتو از عملکرد مهاجمان تیمش در دور رفت بازی‌ها راضی به نظر نمی‌رسد و به طور حتم یکی از خریدهایش در خط حمله خواهد بود. این نارضایتی کاملا طبیعی است، به این خاطر که استقلال در ۱۴ بازی ۱۴ گل زده است و یکی از گل‌های این تیم توسط مدافع حریف یعنی ذوب آهن به ثمر رسیده است و جمعا تعداد گل‌های زده استقلال در ۱۴ بازی ۱۵ گل است. بر اساس داده‌های سایت‌های آنالیز استقلال بهترین تیم در ایجاد موقعیت و بدترین تیم در عدم استفاده از موقعیت‌ها است و این بدین معنی است که ریکاردو ساپینتو به طور حتم باید یک مهاجم خوب در باکس به ترکیب اضافه کند. کمبود مهاجم با کیفیت در استقلال به قدری آزار دهنده است که ریکاردو ساپینتو در بازی با مس از مهدی قایدی در نوک خط حمله استفاده کرد.

به نظر می‌رسد اولین خرید ریکاردو ساپینتو در پنجره زمستانی کاوه رضایی باشد. مهاجم اسبق استقلال که ابتدای فصل به خاطر پربودن لیست تیم بالاجبار راهی تراکتور شد. بر اساس اعلام مدیر عامل جدید باشگاه تراکتور قرارداد کاوه رضایی به گونه‌ای است که او می‌تواند در پنجره زمستانی قراردادش را با تراکتور فسخ و به تیم استقلال ملحق شود.

عزیزبک آمانوف، محتمل‌ترین خروجی استقلال در بازار زمستانه است. هافبک ازبکستانی استقلال که فصل گذشته نمایش‌های خوبی در جمع آبی‌پوشان پایتخت داشت اما در لیگ بیست‌ودوم به هیچ‌وجه مهره مورد اعتماد ریکاردو ساپینتو نبود. آمانوف تنها تغییر احتمالی خط هافبک استقلال نیست و زبیر نیک‌نفس هم در رادار باشگاه فولاد قرار گرفته. نیک‌نفس که تا پایان فصل با آبی‌ها قرارداد دارد، با توجه به نیمکت‌نشینی‌های سریالی‌اش در استقلال، بی‌میل به جدایی نیست و سرنوشتی نامعلوم دارد و بعید نیست که او هم در نقل‌وانتقالات پیش‌رو از استقلال جدا و به فولاد برود.

همچنین سیاوش یزدانی مدافع استقلال که پای ثابت ترکیب آبی ها در زمان فرهاد مجیدی بود، در لیگ بیست و دوم به بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده و به نظر می رسد در نیم فصل دوم و با بازگشت عارف غلامی، ابوالفضل جلالی و مرادمند، این بازیکن شانسی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را نداشته باشد و به فکر جدایی از این تیم است./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز