شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
تیتر20 بررسی می کند؛
اتخاذ سیاست ها و اجرای آن در فروشگاه زنجیره ای به خصوص برندهایی که شعب فرانچایزی گسترده ای دارند باید با احتیاط و همه جانبه نگری بیشتری همراه باشد زیرا هر تصمیمی می تواند تبعاتی برای شعب فرانچایز در سراسر کشور داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۷۹۳
چالش های فرانچایز فروشگاه های زنجیره ای
تیتر20 – انتخاب فرانچایز برای شروع یک کسب‌ وکار کوچک گزینه جذابی است اما نباید فکر کرد گرفتن فرانچایز تضمین‌کننده موفقیت صددرصدی است.

فرانچایز معایب یا محدودیت‌هایی دارد که باید مغازه دارها به دور از تبلیغات پر زرق وبرق فروشگاه های زنجیره ای در اعطای نمایندگی به آن آگاه باشند تا بتوانید انتخاب درستی نسبت به امکانات وعلایق خود داشته باشند.

مغازه دارانی که به صورت فرانچایز فعالیت می کنند باید به قیمت‌های مصوب فرانچایز، روش های فروش، تخفیف‌های فصلی وجشنواره ها و دیگر قواعد ابلاغی از سوی فروشگاه زنجیره ای پایبند باشند. البته این مساله الزاما بد نیست، ولی شاید مورد علاقه بسیاری از کسانی که با عدم مطالعه کافی وارد فضای همکاری با برند های فروشگاهی شده اند ،نباشد.

از طرف دیگر اگر اتفاقی برای برند فرانچایز رخ دهد و جامعه نسبت به آن برند واکنش منفی نشان دهد  این عدم اعتماد بر روی کار فروشگاه های فرانچایزی در سراسر کشوراثرمستقیم خواهد گذاشت.

نکته مهم دیگر که در فرانچایز باید مورد توجه قرار گیرد رقابت محلی در میان فروشگاه ها است. موضوع نحوه تعامل با شهروندان و رفتار پرسنل با مشتریان در جلب مشتریان وفادار در یک محله یا منطقه بسیار با اهمیت است. 

یکی از موارد مهم در روابط کسبه محلی با مشتریان که توسط برند های فروشگاهی به آن کمتر توجه شده است موضوع روابط عمومی قوی در فروش و ایجاد رابطه اجتماعی میان فروشنده ومشتری است که در پی آن حس احترام متقابل و اعتماد در مشتری ایجاد می شود و بی توجهی به همین ریز فاکتورها می تواند پروسه وفادارسازی مشتری فروشگاه های زنجیره ای به خصوص در مناطق کوچک و محله ها را بی نتیجه باقی بگذارد وبرای فروشگاه های فرانچایز مشکلاتی در فروش به وجود بیاورد.

با توجه به رشد و توسعه سریع فروشگاه های زنجیره ای و به کارگیری نیروهای کمتر آموزش دیده یا غیر ماهر در فروشگاه ها و بعضا جابجایی های پرسنل که متاسفانه روشی مرسوم در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای شده است می تواند به مرور در رفتار مصرف کننده در خرید های حضوری اثر گذار بوده و باعث عدم اطمینان در خرید های آتی از فروشگاه های فرانچایزی شود.

همچنین اتخاذ سیاست ها و اجرای آن در فروشگاه زنجیره ای به خصوص برندهایی که شعب فرانچایزی گسترده ای دارند باید با احتیاط و همه جانبه نگری بیشتری همراه باشد زیرا هر تصمیمی می تواند تبعاتی برای شعب فرانچایز در سراسر کشور داشته باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز