پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
تیتر20// بررسی عملکرد توسعه فروشگاه رفاه
رفاه نه تنها توانسته در ایام کرونا و شرایط سخت اقتصادی همواره با توزیع بی‌نقص کالاها و تخفیفاتی بی‌همتا کمک‌رسان مشتریان خود باشد بلکه توسعه را تا عبور از مرز هزار و چهارصد شعبه ادامه داده و بیش از پانزده هزار شغل مستقیم و پایدار ایجاد کند.
کد خبر: ۵۹۸۶۸
توسعه و رشد فروش "رفاه" در روزگار ناخوش احوالی فروشگاه های زنجیره ای
تیتر20 - در سال‌های اخیر عواملی مانند: شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم و ... باعث شد تا کسب و کارهای بسیاری با ورشکستگی مواجه شوند یا حداقل به سختی به کار خود ادامه دهند؛ اما در همان دوران رسانه‌ها از افتتاح چند فروشگاه رفاه در هر ماه خبر دادند، افتتاحیه‌هایی که با استراتژی توسعه شتابان، رفاه را به جشن 1400 فروشگاه در سال 1400 رساند.

اما درماه‌های گذشته که با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای حال و روز خوشی در زمینه توسعه ندارند و میزان فروش آن‌ها با رکود عجیبی مواجه شده است، چندی پیش فروشگاه رفاه از رشد 50 درصدی خود در بحث توسعه و فروش خبر داد، در این گزارش این موضوع را بررسی می‌کنیم.

افزایش 40 هزارمتری سطح فروش رفاه
به گزارش روابط عمومی رفاه، با بررسی فروشگاه‌های تازه تاسیس رفاه از آغاز سال  1401 اینطور به نظر می‌رسد که مجموع متراژ سطوح فروش این فروشگاه با افزایش 40 هزارمتری همراه بوده است، البته باید به این نکته توجه داشت که فروشگاه رفاه در مدل‌های مگاهایپر، هایپر، اکسترا و اکسپرس با برند رفاه و فروشگاه‌های مدل دیسکانت با برندهای رفاه مارکت و وین مارکت فعالیت می‌کند که در این گزارش تنها به بررسی شعب تازه تاسیس برند رفاه پرداخته‌ایم.

گستردگی جغرافیایی این شعب
فروشگاه رفاه با راه اندازی بیش از 40 شعبه در 32 شهر توانسته تقریبا در 90 درصد استان‌های کشور حداقل یک فروشگاه و در برخی استان‌ها بیش از 2 فروشگاه راه اندازی نماید، در سال‌های گذشته فروشگاه رفاه با سیاست تاسیس فروشگاه از کلانشهرها تا روستاهای مرزی بار رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط شهرهای کوچک و روستاهای دور افتاده را با استفاده از ظرفیت گسترده این فروشگاه در زمینه‌های متعددی همچون: تولید، اشتغال‌زایی، فروش و ... به دوش می‌کشد.

البته این آمار تنها از آغاز سال 1401 تا کنون بوده و فروشگاه رفاه در تمامی استان‌های کشور با تعداد شعب بالا درحال فعالیت است.

این فروشگاه‌ها چه میزان اشتغال‌زایی داشته‌اند؟
طبق بررسی به عمل آمده فروشگاه رفاه با افتتاح 40 شعبه جدید خود توانسته برای بیش از 1000 نفر شغل ایجاد کند، البته باید بدانید که این اشتغال‌زایی به صورت مستقیم بوده و پرسنل دیگری از جمله: نمایندگان تامین‌کنندگان، پروموترها و ... نیز در این فروشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند که در آمار اشتغال‌زایی غیر مستقیم قرار می‌گیرد.

از دیگر اقدامات این فروشگاه
رفاه نه تنها توانسته در ایام کرونا و شرایط سخت اقتصادی همواره با توزیع بی‌نقص کالاها و تخفیفاتی بی‌همتا کمک‌رسان مشتریان خود باشد بلکه توسعه را تا عبور از مرز هزار و چهارصد شعبه ادامه داده و بیش از پانزده هزار شغل مستقیم و پایدار ایجاد کند.

اما محبوبیت رفاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی کاملا ایرانی تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود، نوآوری‌های متعدد از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌های مگاهایپر عمده فروشی نوین برای اولین بار در کشور، حضور در زمینه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد تنها مرکز آموزش متخصصان صنعت خرده‌فروشی در کشور، پیشبرد طرح اعطای نمایندگی به صورت گسترده، برگزاری کمپین‌ها و جشنواره‌های همراه با تخفیف و جایزه به نفع مشتریان و … شاید از دیگر دلایلی باشد که باشگاه مشتریان رفاه از مرز هجده میلیون مشتری وفادار عبور کرده است.

گفتنی است، رفاه تلاش کرده تا شعبات خود را در شهرهای کوچک و جمعیت کم نیز بیشتر و بیشتر کند تا مردم عزیز ایران در سراسر کشور بتوانند به راحتی از خدمات این فروشگاه بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز