پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
تیتر20//
کیوسک یک نمایشگر دیجیتال یا ساختار کوچکی است که کسب‌وکارها آن را در مناطق پرتردد برای ارائه اطلاعات یا ارائه خدمات سرویس بدون اپراتور قرار می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۹۶۳
چگونه خدمات بدون اپراتور فروشگاهی و تبلیغاتی ارائه کنیم؟
تیتر20 - امروزه در مراکز تجاری، کیوسک‌های دیجیتال در مدل‌های مختلف، خدمات بدون اپراتور فروشگاهی و تبلیغاتی ارائه می‌کنند که به احتمال زیاد شما با تمام گونه‌های این دستگاه‌ها، آشنا نیستید.

اگر به این حوزه علاقه‌مند شدید یا از لحاظ تجاری نیاز به بررسی مدلی دارید که تمام اهداف اقتصادی شما را برآورده کند، همراه ما باشید.

با انواع کیوسک دیجیتال آشنا هستید؟
به طور کلی کیوسک یک نمایشگر دیجیتال یا ساختار کوچکی است که کسب‌وکارها آن را در مناطق پرتردد برای ارائه اطلاعات یا ارائه خدمات سرویس بدون اپراتور قرار می‌دهند.

این دستگاه‌ها اغلب دارای صفحه نمایش تعاملی هستند.
در محیط پرترافیک امروزی، کیوسک‌ها را می‌توان فرصتی عالی برای بهبود عملکرد فروشگاه دانست.

انواع کلی کیوسک‌های دیجیتال
در گذشته، کیوسک‌ها صرفا فهرست‌های دیجیتالی بودند که در مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ صرفه اقتصادی برای قرار دادن آن‌ها وجود داشت.

با این حال، امروزه انواع بیشتری از کیوسک‌ها وجود دارد که می‌توانید بر اساس اهدافی که می‌خواهید آن‌ها را به کسب و کار خود ارائه کنید، انتخاب بهینه‌تری داشته باشید.

هرکدام از این دستگاه‌ها چیزی منحصر به فرد ارائه می‌دهند و به طور کلی، دو دسته‌بندی کلی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تفکیک‌ کرد: تعاملی یا غیرتعاملی.

کیوسک‌های تعاملی
کیوسک‌های تعاملی کیوسک‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند از آن‌ها درخواست‌ داشته باشد و ارائه کننده یک سری اطلاعات تکراری نیستند.

امروزه بسیاری از کسب‌وکار به مزایای کیوسک‌های تعاملی پی برده‌اند.
از جمله آن‌ها می‌توان به خرده‌فروشان، رستوران‌ها، مشاغل خدماتی و مواردی همچون مراکز خرید و فرودگاه‌ها اشاره کرد.

کیوسک‌های تعاملی می توانند به مشتریان در مسیریابی و پیدا کردن جایگاه کالا، سفارش بدون اپراتور یا اعلام حضور، خرید، یا حتی ارائه دسترسی به اینترنت کمک کنند.

کیوسک‌های راهنمای مسیر
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این نوع اغلب چیزی است که وقتی مردم به یک کیوسک فکر می‌کنند به ذهنشان خطور می‌کند.

کیوسک‌های مسیریابی به مشتریان کمک می‌کنند راه خود را در فضای تجاری بیابند و شامل فهرست‌ها، نقشه‌ها و نمایشگرهای جهت‌دهی می‌شوند.

اگرچه کیوسک‌های مسیریابی قبلا ثابت بودند، اما امروزه معمولا کیوسک‌هایی با صفحه نمایش لمسی وجود دارد که خریداران می توانند از آن برای جستجو یا کاوش نقشه شما استفاده کنند.
کیوسک‌های مسیریابی اغلب در مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شوند.

یعنی جایی که مشتریان در معرض خطر گم شدن یا پیدا نکردن جایگاه محصول در فضای شما هستند یا نتوانند بدون کمک چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

کیوسک‌های ارائه خدمات
یکی دیگر از انواع محبوب کیوسک‌های تعاملی کیوسک سلف سرویس یا ارائه خدمات بدون اپراتور است.

مشتریان می‌توانند از این دستگاه برای انجام فعالیت‌های مرتبط با خرید، بدون نیاز به استخدام یا انتظار برای کمک یکی از همکاران در فروشگاه استفاده کنند.

این نمونه‌ها اخیرا به طور فزاینده‌ای در بین مشتریان ترجیح داده می‌شود زیرا زمان انتظار را کاهش می‌دهد و به مشتریان امکان کنترل تجربه خرید خود را می دهد.

حتی می‌توان به این نکته توجه داشت که در نهایت به افزایش فروش شما کمک می‌کند.
در واقع، براساس مطالعه‌ای که توسط موسسه The Insight Partners انجام شده درآمد حاصل از کیوسک‌های سلف‌سرویس، به سرعت در حال رشد است.

براساس این تحقیق پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ رقم کلی درآمد حاصل از این دستگاه‌ها به ۱۴ میلیارد دلار برسد،این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ به رقمی کمتر از ۱۰ میلیارد دلار اشاره می‌شد.

دسته‌بندی کیوسک‌های ارائه خدمات را می‌توان شامل سفارش‌پذیر در رستوران‌ها « Restaurant ordering» ، چک این « check-in» در هتل‌ها، صندوق بدون اپراتور فروشگاه‌ها «checkout» و کیوسک‌های تصویربرداری بدون اپراتور برشمرد.

کیوسک‌های ارائه خدمات در صنایع مختلفی از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، خواربار فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای یافت می‌شوند.

در سال‌های اخیر کیوسک‌های سفارش پذیر در رستوران، بین مشتریان محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.

براساس مطالعه منتشر شده از سوی فوربس نشان داد که 65 درصد از مشتریان اعلام کرده‌اند که در صورت وجود کیوسک سفارش پذیر، تمایل بیشتری به بازدید از یک رستوران دارند.

برای غذا خوری‌ها نیز وقتی می‌توانند مشخصات سفارش را وارد کرده و مستقیماً به آشپزخانه بفرستند، دقت و سرعت سرویس دهی افزایش می‌یابد و تجربه و رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد.

در مجموع کیوسک‌های سفارش پذیر نه تنها برای مشتریان عالی هستند، بلکه بهره‌وری این مجموعه‌های تجاری را نیز ارتقا می‌بخشند.

بلکه به طور متوسط، هنگام استفاده از کیوسک سفارش‌پذیر غذاخوری‌ها احتمالاً 12 تا 20 درصد بیشتر برای هر بلیط خرج می‌کنند، در حالی که برخی رستوران‌ها حتی 30 درصد افزایش بهره‌وری را گزارش داده‌اند.

کیوسک‌های فروش
نوع بعدی کیوسک تعاملی که به آن نگاه اجمالی خواهیم کرد، کیوسک‌های خرید یا کیوسک‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند از آن‌ها برای مرور کالا و خرید استفاده کنند.

به طور کلی دو نوع کیوسک قابل خرید وجود دارد: کیوسک فروش و کاتالوگ محصولات.
کیوسک‌های فروش همان طور که به نظر می‌رسند، دستگاه‌های فروش بزرگی هستند که با محصولات فروشگاه شما پر شده‌اند.

مشتریان وقتی خارج از فروشگاه شما هستند می‌توانند از آنها برای خرید اقلام استفاده کنند.
اغلب این دستگاه‌ها را در فرودگاه‌ها، مراکز خرید بزرگ و هتل‌ها می‌بینید، معمولاً هم با اقلام کوچکی مانند محصولات آرایشی، لوازم جانبی، اقلام فنی و سایر موارد این چنینی را شامل می‌شوند.

از این دستگاه‌ها می‌توان به‌عنوان راهی عالی برای افزایش دسترسی به کالا، بهبود شناخت برند و الهام بخشیدن به خریدهای خارج از ویترین یاد کرد.

نوع دیگری از کیوسک‌های قابل خرید، کیوسک کاتالوگ محصولات است که به طور کلی صفحه نمایش دیجیتالی هستند که مشتریان می‌توانند تمام محصولات را مشاهده کنند و حتی سفارش دهند.

این نوع از دستگاه‌ها به ویژه در ارائه کالاهای همچون لوازم خانگی، فناوری محور و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی با محصولات بزرگی که نمی‌توانند همه آن‌ها را ذخیره یا در فروشگاه به نمایش بگذارند یا دارای اندازه‌های بزرگ یا مشکلات این‌چنینی هستند، کاربری دارند.

کیوسک‌های ارائه خدمات اینترنتی
کیوسک‌های اینترنت محور را می‌توان نمایشگرهای دیجیتالی دانست که دسترسی به اینترنت را برای عموم افراد ارائه می‌دهند.

این دستگاه‌ها برای بهبود تجربه مشتری طراحی شده‌اند، نه افزایش فروش.
کیوسک‌های تعاملی اینترنت محور معمولاً در فرودگاه‌ها، لابی‌های هتل، دفاتر آپارتمان یا سایر مشاغل مهمان‌نوازی یافت می‌شوند.

به غیر از مانیتور، ماوس و صفحه کلید، کیوسک‌های اینترنتی در برخی موارد دارای قابلیت کشیدن کارت اعتباری و پرداخت قبض هستند.

کیوسک‌های غیرتعاملی
در کنار کیوسک‌های تعاملی، کیوسک های غیر تعاملی وجود دارد که کسب و کارها از آن‌ها برای انتقال اطلاعات یا تبلیغ کالا و خدمات استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌ها یک راه عالی برای مشاهده اینکه چگونه مردم ممکن است به یک محصول یا ایده واکنش نشان دهند به حساب می‌آیند.

همچنین می‌توانند برای دسترسی آسان به اطلاعات مهم برای بهبود تجربیات خریداران از آن‌ها استفاده کرد.

اولین نوع کیوسک غیر تعاملی کیوسک اطلاعاتی است؛ این نوع نمایشگر دیجیتال مستقلی است که کسب و کارها از آن برای نشان دادن اطلاعات مهم در مورد فعالیت‌های فروشگاه یا محصولات جدید استفاده می‌کنند.

کیوسک تبلیغاتی
یکی دیگر از رایج‌ترین انواع کیوسک‌های غیرتعاملی که با آن حتما مواجه شدید، کیوسک محصول محور است که به طور خاص برای نمایش یک محصول جدید استفاده می‌شود.

آخرین نوع کیوسک غیر تعاملی که ما به آن اشاره خواهیم کرد، کیوسک تبلیغاتی است؛ که همانطور که ممکن است از نامش حدس زده باشید، برای نمایش اطلاعات تبلیغاتی یا رویداد محور کارایی دارد.

ارائه خدمات بدون اپراتور از فروشگاهی تا تبلیغاتی را با استفاده از کیوسک های هوشمند می‌توان برنامه ریزی کرد و این برنامه ریزی با هزینه بسیار کمتر از بنرهای چاپی است.

ارسال نظرات
موضوعات روز