جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
معاون برنامه ریزی، اجرایی و روابط عمومی اتحادیه صنایع لوازم خانگی ایران گفت: محصولات لوازم‌خانگی هشت درصد سهم ارزشی صادرات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۰۷۸

تیتر۲۰- «فرشاد براتی» امروز در نشست خبری دستاوردهای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی (هامکس ۲۰۲۲)، افزود: محصولات این صنعت همچنین سهم هفت دهم درصدی از صادرات غیرنفتی کشور دارد.

وی گفت: گردش مالی سالیانه صنعت لوازم خانگی حدود ۶ میلیارد دلار است و جایگاه دوم صنعت کشور را پس از خودروسازی داراست.

معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی اتحادیه صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد: این صنعت برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

وی بیان کرد: سهم این صنعت از ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصد است و نیاز ارزی سالیانه آن ۱.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

براتی، تدوین آیین‌نامه خدمات پس از فروش با همکاری این اتحادیه، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، همچنین ایجاد کانون صنعت - دانش و بازار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را از جمله اقدامات شاخص انجام شده طی دو سال گذشته در این صنعت عنوان کرد.

وی، نمایشگاه هامکس را دارای رتبه A+ در صنعت نمایشگاهی کشور برشمرد که بزرگ‌ترین رویداد صنعت لوازم‌خانگی کشور محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی اتحادیه صنایع لوازم خانگی ایران همچنین اظهار داشت: ۹۰ درصد تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در این انجمن حضور دارند که ۸۵ سهم بازار را تشکیل می‌دهند و این انجمن با سابقه ۴۰ساله و ۲۸۵ عضو، اکنون در جایگاه مشورتی قوای سه‌گانه و دیگر مراجع ذی‌ربط حاکمیتی است.

 بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی با حضور ۵۱۶ واحد تولیدی در ۳۸ هزار مترمربع فضای داخل سالن و ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای باز برگزار شد که هشت شرکت واردکننده نیز همراه با هفت شرکت چینی (در قالب پاویون) در این نمایشگاه حضور داشتند. این نمایشگاه ۲۹ آذر ماه تا دوم دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز